• کد خبر: ۹۷۰۵۴
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۶ - : ۸:۰۹

پیش بینی بورس شنبه ۲۶ خرداد

بازار سهام در حالی هفته سوم خردادماه را به پایان رساند که تحت‌الشعاع تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری قرار گرفته است و روندی ساید را تجربه کرد. به این ترتیب، بازدهی بورس در پایان هفته اندکی منفی شد و خروج پول حقیقی به حدود دو هزار میلیارد تومان رسید. برای پیش‌بینی بورس شنبه باید به تداوم بلاتکلیفی بورس در سایه انتخابات توجه ویژه‌‌ای داشت.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  بازار سهام سومین هفته خردادماه را تحت تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری و با فشار دامنه نوسان منفی و مثبت دو درصدی به پایان برد. بازدهی بازار سهام این هفته هم منفی بود و رشد یک روزه میان هفته نتوانست بازار را در مسیر صعودی پایدار قرار دهد.

بازدهی هفتگی بورس در سومین هفته خردادماه در حالی منفی شد که امید می‌رفت با توجه به مصوبات اصلاحی ستاد اقتصادی دولت در باب مالیات شرکت‌ها، نرخ خوراک و مواردی از این دست، روند بورس مثبت شود. با این حال بورس تنها یک روز به این خبر واکنش مثبت نشان داد و در پایان هفته منفی شد.

در سومین هفته خردادماه، شاخص کل بورس از دو میلیون و ۸۲ هزار واحد با کاهش ۰.۳۲ درصدی به دو میلیون و ۷۵ هزار واحد در پایان هفته رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۹۱ درصدی از سطح ۶۷۹ هزار و ۱۷۰ واحدی در ابتدای هفته به ۶۷۲ هزار و ۹۶۸ واحد در پایان هفته رسید.

حجم و ارزش معاملات خرد در کف ماند

در سومین هفته خردادماه میانگین ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به دو هزار و ۲۹ میلیارد تومان رسید.

در همین حال میانگین حجم معاملات خرد هم به ۵.۷ میلیارد برگه سهم رسید. این هفته همچنین بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

سایه انتخابات ریاست‌جمهوری تا پایان دهه نخست تیرماه بر سر بازار سرمایه سنگینی می‌کند. به ویژه با توجه به اینکه غیر از مسعود پزشکیان، هیچ‌یک از نامزدها حتی اشاره مشخص و امیدوارکننده‌ای به بازار سرمایه نداشته‌اند، فعالان بازار بیش از پیش نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری گارد تدافعی گرفته و فعلا نظاره‌گر هستند.

در همین حال، محدودیت دو درصدی دامنه نوسان قیمت سهام و چهار درصدی دامنه صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان پابرجاست و فعلا خبری از بازگشت دامنه به شرایط عادی به گوش نمی‌رسد.

بر همین اساس با توجه به دو فاکتور مهم دامنه نوسان و انتخابات، پیش‌بینی می‌شود معامله‌گران در آغاز هفته پیش رو نیز معاملات کم‌حجمی را رقم بزنند که بازار را در همین شرایط متعادل و ساید نگاه دارد. با این حال احتمال می‌رود که به سنت دیرینه، روز شنبه حجم خرید اندکی افزایش یابد؛ اگرچه امیدی به جهش معاملات نیست.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=97054
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما