• کد خبر: ۹۷۱۰۴
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۶ - : ۱۵:۰۵

حمید نوری آزاد شد

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از آزادی و بازگشت حمید نوری به ایران تا ساعاتی دیگر خبر داد.

حمید نوری آزاد شد

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی نوشت:

خرسندم به اطلاع ملت عزیز ایران برسانم که آقای حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می‌برد، آزاد و تا ساعاتی دیگر به کشور بازخواهد گشت. این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، به‌ویژه برادرم، شهید امیرعبداللهیان، است.

خبرگزاری رسمی عمان نیز امروزشنبه با انتشار خبر تبادل زندانی میان ایران و سوئد با وساطت عمان اعلام کرد که زندانیان دو کشور از تهران و استکهلم به مسقط انتقال داده شدند تا اقدامات لازم برای بازگشت آن‌ها به کشورهایشان انجام شود.

حمید نوری دادیار سابق قوه‌ قضاییه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (نهم نوامبر ۲۰۱۹) به محض ورود به فرودگاه آرلاندا در استکهلم سوئد  بازداشت شد.

او به اتهام مشارکت در اعدام اعضای سازمان مجاهدین در تابستان سال ۱۳۶۷ طی جلساتی در دادگاه سوئد محاکمه و در نهایت به حبس ابد محکوم شد.

وکلای حمید نوری و نیز بسیاری از وکلای بین‌المللی در اظهارات متعدد روند و اصل دادگاه حمید نوری را متاثر از سیاسی کاری و خارج از قواعد و موازین حقوقی بین‌المللی و حتی قوانین داخلی سوئد عنوان کردند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=97104
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما