• کد خبر: ۹۷۱۵۱
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۷ - : ۹:۰۵

قیمت رسمی دام زنده اعلام شد

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی و همکاری تشکل‌ها و اتحادیه‌های دامداران، ۱۹۰۰ جایگاه در سراسر کشور برای عرضه دام سالم به مناسبت عید قربان راه اندازی شد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  مسعود امراللهی، مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به در پیش بودن عید قربان، اعلام کرد: هموطنان عزیز می‌توانند برای انجام فریضه این روز مبارک، دام مورد نظر خود را از ۱۹۰۰ جایگاه مستقر در تهران و شهرستان‌ها تامین کنند.

امراللهی در شبکه خبر با بیان اینکه با توجه به بارش‌های مناسب بهاری و سرسبزی مراتع، وضعیت تولید دام به ویژه دام روستایی و عشایری مناسب است، افزود: خوشبختانه با عنایت خداوند، وضعیت تولید، هم از نوع دام سبک و هم از نوع دام سنگین خوب است و در عید قربان و روز عرفه هم طبق سنوات گذشته با همکاری سازمان تعاون روستایی عشایری و اتحادیه‌های روستایی و عشایری عرضه دام سالم و بهداشتی صورت خواهد گرفت.

ایلنا نوشت: وی گفت: در سراسر کشور بیش از هزار و ۹۰۰ جایگاه عرضه دام ایجاد شده که از امروز کار استقرار در آنها انجام می‌شود و عرضه دام، از فردا یکشنبه صورت می‌گیرد.

امراللهی درباره جایگاه‌های عرضه دام تهران نیز گفت: در تهران ۱۵ جایگاه با همکاری شهرداری تهران در میادین میوه و تره بار در نظر گرفته شده که در آنها، دام سالم و بهداشتی با حضور ناظر فنی و ناظر شرعی عرضه می‌شود.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: علاوه بر موضوع قیمت که مربوط به بازار است، در این جایگاه‌ها دام با رعایت مسائل بهداشتی عرضه می‌شود و به ویژه در خصوص دام‌های مولد، وزارت جهاد کشاورزی اهتمام دارد که به عرصه تولید باز گردند.

امراللهی تصریح کرد: در سراسر کشور نزدیک به دو هزار گروه نظارت فعال خواهد بود که حدود ۸۰۰ گروه، بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در جایگاه‌های تهران، علاوه بر عرضه دام بهداشتی، قربانگاه نیز در نظر گرفته شده و دام‌ها در صورت موافقت خریدار، همانجا با حضور ناظر دامپزشکی و ناظر فنی قربانی می‌شود.

امراللهی با بیان اینکه بازار بر مبنای اصل عرضه و تقاضا نرخ گذاری می‌شود، اظهار داشت: مشکلی از لحاظ تأمین نداریم و پیش بینی می‌شود که قیمت حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان به بالا باشد که بستگی به نوع و کیفیت دام هم دارد.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد هموطنان می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ نظرات و شکایت خود را مطرح کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=97151
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما