• کد خبر: ۹۷۳۹۴
  • ۱۴۰۳-۰۳-۳۰ - : ۱۱:۲۹

«رمزریال» از هفته آینده در کیش اجرا می‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: هفته‌ی آینده اجرای رمزریال را از کیش شروع می‌کنیم؛ رمزریال پول بانک مرکزی است که به‌صورت اسکناس نیست و الکترونیک است و در اختیار متقضیان قرار می‌گیرد تا نیازهای خُرد را به‌خوبی تأمین کند.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشهر به آمارهای رشد کشور بیان کرد: نرخ رشد در کشاورزی هنوز قابل قبول نیست ولی نرخ رشد نفت در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۰ درصد و سال گذشته به ۱۴.۷ درصد رسید؛ این نیز ناشی از سرمایه‌گذاری‌های ارزی و ریالی است و توان تولید نفت کشور افزایش یافت.

وی افزود: بخش صنایع  و معادن در سال گذشته به نرخ رشد ۴.۵ درصد رسیده و این بخش نیز نرخ افزایشی دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان کرد: هفته‌ی آینده اجرای رمزریال را از کیش شروع می‌کنیم؛ رمزریال پول بانک مرکزی است که به‌صورت اسکناس نیست و الکترونیک است و در اختیار متقضیان قرار می‌گیرد تا نیازهای خُرد را به‌خوبی تأمین کند. این طرح بلندمدت است و منافع بلندمدتی هم دارد و طرح‌های بعدی را در این‌باره اعلام خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=97394
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما