• کد خبر: ۹۷۴۱۷
  • ۱۴۰۳-۰۳-۳۰ - : ۱۳:۳۸

“بانک” عامل فقرِ مردم، که سعید جلیلی در مناظره به آن اشاره کرد کدام است / آقای “الف” بزرگترین پرونده فساد اقتصادی ایران را رقم زد

“سعید جلیلی” در اولین مناظره انتخاباتی بدون ذکر نام، از “بانک” ی خاص سخن گفت که با “خلقِ پول” بدون پشتوانه برای تامین منافع عده ای خاص؛ باعث ایجاد تورم ۶.۷ درصدی در کل اقتصاد کشور شده است!

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، نگارنده شخصا یکی از “دستاورد” های اولین مناظره کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را؛ اشاره ی صریح یک مقام عالی رتبه ی کشوری به یک “باند تبهکار” در سیستم بانکی کشور می داند.

آقای “الف” (مالک بانک خاص) با اقدامات ش در تورم و گرانی کالاها و اجناس مورد نیاز مردمِ ایران، نقش قابل توجهی دارد!

ابتدا به آنچه سعید جلیلی، درباره ی عملکردِ این بانک خاص گفت، در سطور زیر اشاره می شود:

_ یک بانک خصوصی، خلق پولی کرده که ۶.۷ درصد به تورم کشور اضافه کرده است.

_ آن بانک، بانک هایی که خلق پول می کنند، در جهت منافع عده محدودی، از جیب مردم بوده است.

بخشی از این اظهارات را در فیلم های زیر ببینید:

 

 

در رابطه با این اظهارات، نکات زیر حائز اهمیت است:

۱_ “سعید جلیلی” یک مسئول بلندپایه حاکمیتی در کشور است و سمت هایی همچون “دبیر شورای عالی امنیت ملی (شُعام)” را در کارنامه دارد.

۱/۱_ وی همچنین در دولت ابراهیم رئیسی، نقش دولت سایه را داشته است.

۲_ با توجه به این سوابق، نگارنده معتقد است آنچه آقای جلیلی درباره ی این “بانکِ خاص” در مناظره ی انتخاباتی اعلام کرد؛ براساس “گزارش” هایی ست که از سوی نهادهای مسئول، به دست وی رسیده است.

۳_ بنابراین به احتمال قریب به یقین، اظهارات سعید جلیلی درباره ی نقشِ این بانک خاص در اقتصاد کشور (به گونه ای که به تنهایی؛ عاملِ ۶.۷ درصد از تورم سالانه بوده است) براساس شنیده ها نبوده و یک “فَکت” و گزارشِ دقیق، بوده است.

۴_ اما این “رویداد” جایی دردناک تر می شود که آقای جلیلی در همین سخنان اضافه کرده که خلق پول از سوی این “بانکِ خاص” و ایجاد تورم ۶.۷ درصدی؛ در راستای تامین منافعِ “عده ای خاص” و از جیبِ مردم، بوده است!

۱/۴_ این “اطلاعات” به این معنا است که این بانک به تنهایی با اقدامات خود نقش بالایی در گسترش فقر در کشور و فقیر شدنِ مردم ایران داشته است.

۵_ به اطلاع مخاطبان می رساند که این “خبرِ” بسیار مهم که آقای جلیلی در اولین مناظره انتخاباتی (بدونِ ذکر نام بانک مربوطه) اعلام کرد؛ پیش از این از سوی برخی از دلسوزان به پایگاه خبری اقتصاد سالم گزارش شده و در دست بررسی قرار داشت.

۶_ بنابراین درمجموع و در تکمیل سخنان آقای جلیلی باید اعلام کرد که پرونده ی فسادِ اقتصادی این بانک خاص و “مالکِ” آن؛ احتمالا بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در تاریخ ایران را رقم زده است…

۷_ طبق اطلاعات موجود، مالک این بانک خاص آقای “الف” است و براساس اطلاعات دریافتی و آنچه سعید جلیلی در مناظره انتخاباتی اعلام کرد؛ نگارنده پیش بینی می کند بزودی زوایای بزرگترین پرونده فساد اقتصادی گشوده شده و آقای الف نیز در “محکمه” حضور خواهد یافت.

۸_ نگارنده یادآوری می کند در سرزمینی که مادران و پدران، بهترین فرزندان این آب و خاک را “جان فدایِ” حفظ امنیت و تمامیت ارضی و دفاع از جان و مال و ناموس ایرانی کرده اند؛ تورمِ ۶.۷ درصدی ای که مالکِ این بانک خاص به اقتصاد و مردمِ ایران تحمیل کرده است، بخشی از  ایرانیان را در خرید مایحتاج روزانه خود همچون لبنیات و مرغ و گوشت و… دچار مشکل کرده است و این، “خیانت و خِباثتی” ی غیرقابل گذشت است…

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=97417
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. حمیدرضا پازوکی گفت:

    سلام
    وقتی آقای جلیلی با آنهمه پست و سمتهائی که در راس قدرت داشته اند اشاره ای گذرا به چنین فساد خانمان سوزی میکنند و با عامل هرچه فقیرتر و گرفتار شدن مردم زجر کشیده کشور رودربایستی کرده و حتی نام بانک و نام شخص را نمیگویند من بعنوان یک شنونده و با شناختی که از مسئولان دارم میفهمم و حدس میزنم … تقریباً شبیه به همان بگم بگمهای جناب احمدی نژاد است.
    آقا مرد باشید و اقتدا کنید به مولا علی ع و در نطق انتخاباتی شجاعانه آنها که به بیت المال دست درازی میکنند نام برده و تهدید کنید که اگر روی کار آمدید دستشان را قطع میکنید تا پشتوانه ی شما مردم باشند…
    دست از …وعده های دروغ بردارید.
    بانکها عامل بدبختی اقتصادی و دخانیات عامل بدبختی جسمی دختر و پسر و پیر و جوان است بفکر باشید.
    و کمبود مسکن و شغل عامل فساد جوانان و دور شدن از دین و ایمان و اعتقادات در زندگی خانوادگی.
    لطفا بخود بیایید.

دیدگاه شما