• کد خبر: ۹۷۶۱۲
  • ۱۴۰۳-۰۴-۰۲ - : ۱۲:۱۴

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

ارزش بیت‌کوین (BTC) طی هفته گذشته افت ۴.۵ درصدی را تجربه کرد و در ۲۴ ساعت گذشته هم بیش از ۲ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ بینش‌های اخیر از توییت سنتیمنت -وب سایت تحلیل داده درون زنجیره‌ای و احساسات بازار ارز دیجیتال- روند قابل توجهی را نشان می‌دهد. در این توییت اشاره شد که واکنش بازار به قیمت بیت‌کوین بین ۶۵ تا ۶۶ هزار دلار، نشان دهنده احساس ترس و تسلیم در میان معامله‌گران است و این سطح افزایش یافته فاد -ترس، عدم قطعیت و اطمینان، شک و تردید – نادر است و معامله‌گران به تسلیم شدن ادامه می‌دهند.

همچنین با تحلیل اندیکاتور چرخه پای، مشخص شد که قیمت بیت‌کوین از پایین‌ترین سطح قبلی خود به ۶۶.۵ هزار دلار کاهش یافته است که نشان دهنده افزایش احتمالی قیمت در آینده نزدیک است. اگر بازار صعودی شود، بیت‌کوین به طور بالقوه می‌تواند در هفته‌ها یا ماه‌های آینده به اوج خود در ۹۱ هزار دلار برسد.

چندین معیار از چشم‌انداز مثبت بیت‌کوین حمایت می‌کنند؛ به‌عنوان مثال، در زمان تجزیه و تحلیل، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین در ۳۷ درصد بود که نشان دهنده یک مرحله ترس است. از نظر تاریخی، چنین سطوحی اغلب قبل از رالی‌های صعودی رخ دادند. از سوی دیگر، داده‌های کریپتو کوانت دیدگاه محتاطانه‌تری را ارائه می‌دهند. افزایش ذخایر مبادله‌ای بیت‌کوین و سپرده‌های خالص بالاتر نشان دهنده افزایش فشار فروش است که می‌تواند برخی از سیگنال‌های صعودی را خنثی کند.

اما با بررسی نمودار روزانه بیت‌کوین، متوجه شاخص‌های نزولی غالب شدیم. واگرایی و همگرایی میانگین متحرک (MACD)، سلطه روند نزولی را منعکس می‌کند. به‌طور مشابه، شاخص قدرت نسبی (RSI) حرکت نزولی را نشان داد و اندیکاتور جریان پول چایکین  (CMF) نیز مسیر نزولی را دنبال کرد. این شاخص‌ها در مجموع به تداوم احتمالی کاهش قیمت در کوتاه‌مدت اشاره می‌کنند.

کارنسی گزارش کرد، به‌طور خلاصه، در حالی که بیت‌کوین افت قابل توجهی را تجربه کرده است و شاخص‌های فعلی چشم‌انداز متفاوتی را ارائه می‌دهند، الگوهای تاریخی و انباشت نهنگ، پتانسیل را برای چرخش بازار نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران باید هوشیار باشند و شاخص‌های صعودی و نزولی را برای تصمیم‌گیری آگاهانه در نظر بگیرند. نوسانات ذاتی بازار ارزهای دیجیتال بر نیاز به رویکرد متعادل برای تصمیم‌گیری‌های معاملاتی تاکید می‌کند. مثل همیشه، به روز ماندن با آخرین داده‌ها و روندها برای حرکت در چشم‌انداز پویا سرمایه گذاری‌های ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۵۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۱۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۲۱  میلیارد دلار است که ۵.۲۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۹ میلیارد دلار است که  ۷.۷۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۹.۸۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۲۰  درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۵۷ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۴ هزار و ۳۵۲.۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۴۹۲.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۴۴ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۶.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۵۰  درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۴.۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۶۷ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۴۸۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۵۶ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۳۷ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۷.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱.۳۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۱۷ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۷۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۹.۰۲ درصد کاهش

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=97612
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما