• کد خبر: ۹۷۸۷۲
  • ۱۴۰۳-۰۴-۰۶ - : ۸:۰۵

چگونه هزینه ورزش را صفر کنیم؟

در گذشته نه چندان دور تهرانی‌ها عادت داشتند در روزهای پنجشنبه یا جمعه به کوهپیمایی در کوه‌های سر به فلک کشیده اطرف پایتخت بروند و همزمان از طبیعت و هوای پاک و ورزش کم هزینه لذت ببرند، اما زندگی فشرده امروزی سبب شده تا کم‌کم پایتخت نشینان عادت کوهپیمایی و ورزش همگانی در پارک را به فراموشی بسپارند.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  زندگی مدرن امروزی تحرک شهرنشینان را نیز محدود به ساعاتی ورزش در طول هفته در باشگاه‌های بدنسازی کرده است. در حالی که در تحقیقات جدید این مساله به اثبات رسیده که ورزش در طبیعت فواید بی‌شماری دارد و نمی‌توان به طور کامل ورزش در فضای سرپوشیده را جایگزین آن کرد. اما در سال‌های اخیر به دلیل هزینه‌ و شهریه به شدت بالای باشگاه‌های ورزشی در کشورمان استقبال مردم نیز از این باشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است. اما اخیرا یک مطالعه جدید نشان داده که ورزش در طبیعت تاثیر بیشتری هم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و هم صرفه جویی در هزینه‌ها دارد.

  شانی نورول، یک مربی تناسب اندام که کلاس‌های بهبود سرطان را برگزار می‌کند، هفت دلیل برای انجام تمرینات خود را در فضای باز به اشتراک گذاشته است.

نورول در این باره گفت: اگر در حال گذراندن دوره درمان سرطان و هر بیماری دیگر هستید، بیرون رفتن می‌تواند بخشی از روند درمان باشد. ورزش در طبیعت حتی می‌تواند در بهبود سلامت افرادی که بیماری خاصی ندارند نیز موثر باشد. به گفته این مربی ورزشی، حتی اگر بتوانید فقط ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز بیرون بروید، عالی است. همه می‌توانند با فعالیت بدنی در طبیعت از هوای تازه و آفتاب استفاده کنند.

اما ورزش به اعتقاد این مربی ورزشی چه خواصی داد:

داروی طبیعی ضد افسردگی: ورزش در فضای باز(طبیعت) می‌تواند به دفع اختلال عاطفی فصلی (SAD)، افسردگی و اضطراب کمک کند، زیرا آفتاب به طور طبیعی سروتونین (هورمونی که بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد) را افزایش می‌دهد. و ورزش به خودی خود باعث تولید اندورفین می‌شود، هورمون دیگری که باعث ایجاد حس خوب می‌شود و خلق و خوی شما را تقویت می‌کند و درد را کاهش می‌دهد.

یک کار چالش برانگیز: هنگامی که در طبیعت و در فضای باز ورزش می‌کنید، بدن شما بیشتر از زمانی که روی یک سطح صاف داخل خانه تمرین می‌کند، به چالش کشیده می‌شود.

پایبندی بیشتر به ورزش: من بسیاری از شاگردان و کلاس‌هایم را به فضای باز می‌برم. آن‌ها اغلب به من می‌گویند که به اندازه دویدن روی تردمیل به ما فشار نمی‌آید و احساس نمی‌کنیم که تحت یک برنامه محدود در حال تمرین ورزشی هستیم و از فعالیت بدنی زده نمی‌شویم. به گفته آن‌ها، ورزش در فضای باز و در طبیعت نیز کالری زیادی می‌سوزانند.

تسکین روحی: بسیاری از مردم با تصور اینکه در حال انجام کار دشواری هستند در مسیر ورزش، کاهش وزن و کاهش فشار خون استرس زیادی به خود منتقل می‌کنند. اما مدت کوتاهی پس آغاز دوره فعالیت بدنی در طبیعت متوجه این واقعیت می‌شوند ورزش در فضای باز لذت بخش و بیشتر شبیه یک بازی است تا یک کار طاقت فرسا.

ورزش و گردش اجتماعی: اگر خانواده و دوستان را نیز درگیر فعالیت بدنی در طبیعت کنید، ورزش می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده تر شود. به جای ملاقات با یک دوست برای ناهار یا قهوه، پیاده‌روی را در نظر بگیرید. یا به جای تماشای تلویزیون بعد از شام، خانواده خود را با هم برای پیاده‌روی بیرون ببرید.

ورزش در طبیعت رایگان است: تنها چیزی که برای داشتن یک تمرین فوق‌العاده نیاز دارید یک پارک، مسیر پیاده‌روی ایمن و با نور کافی و حمل وزن بدنتان است. در واقع حضور در طبیعت نیاز به عضویت در باشگاه را مرتفع می‌کند.

تجربه‌ای برای ساخت یک تیم: حتی اگر ورزشکار نیستید. پیوستن به یک تیم می‌تواند به شما کمک کند تا با ورزش سازگار بمانید و می‌تواند خاطرات بازی در خارج از خانه در دوران کودکی را به شما بازگرداند و برخلاف دوره دبیرستان در بزرگسالی برای پیوستن به یک تیم ورزشی به توانایی ورزشی خاصی نیاز ندارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=97872
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما