• کد خبر: ۹۸۰۱۸
  • ۱۴۰۳-۰۴-۰۷ - : ۱۲:۱۹

بازار سرد خودرو در روزهای داغ انتخابات

به گفته بسیاری از دست اندرکاران،  بازار خودرو در رکود است و متقاضیان تمایلی به خرید ندارند.

به گزارش اقتصاد سالم ، هر چند همراه با افت تولید و رشد معوقات برخی خودروسازان، عرضه به بازار کاهش یافته با این حال قیمت ها ثبات خود را حفظ کردند.

در این بین قیمت محصولات وارداتی بیش از داخلی ها بر مدار ثبات قرار گرفتند بخصوص از ۲۵ خردادماه. تسریع واردات و ترخیص خودرو از گمرکات کشور و همچنین مقررات وزارت صمت مبنی بر الزام ثبت نام کنندگان سامانه یکپارچه به  انتخاب نهایی خودرو ، می تواند دلیل ثبات قیمتی وارداتی ها باشد. از سوی دیگر ثبات نرخ ارز نیز که معمولا محرک اصلی بازار خودرو محسوب می شود نیز این روزها نوسان زیادی نداشته است.

خودروی کرولا که در حال حاضر در نمایندگی قیمتی معادل ۲ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان دارد هم اکنون در بازار ۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد که از ۲۵ خرداد همین قیمت را حفظ کرده است . خودروی کیا سراتو نیز با قیمت ۲ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان قیمت در نمایندگی حالا با قیمت ۴ میلیارد و ۹۰۰ عرضه می شود که این خودرو نیز از ۱۵ روز گذشته نوسان قیمتی را در بازار نداشته است. با این حال برخی از خودروهای وارداتی همچون جتا و یا لوین با افزایش ناچیزی همراه شدند. به نظر می رسد که معامله گران بازار و متقاضیان در انتظار سرنوشت انتخابات هستند تا به بازار ورود کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=98018
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما