• کد خبر: ۹۸۰۲۶
  • ۱۴۰۳-۰۴-۰۷ - : ۱۷:۱۵
خبرنگار ضدفساد خطاب به مردم:

برای رسیدن به توسعه و رفاه در ایران، از جمهوری فرانسه الگو بگیریم

مردمِ فرانسه پس از انقلاب تا دورانِ جمهوری سوم، راه پر پیچ و خم و دشواری را برای رسیدن به “توسعه و رفاه” طی کردند…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، نگارنده در این مقطع زمانی حساس و برحَسَب وظیفه ملی و میهنی خود، نکاتی را به اجمال به استحضار ملت نجیب و بزرگ ایران می رساند:

۱_ مرور تاریخ نشان می دهد که راهِ رسیدن به “توسعه و رفاه”، دشوار و طولانی بوده و منوط به رشد فکری و عملیِ هر ملتی است.

ایرانیان لایق بهترین ها هستند

۲_ یکی از نمونه ها، کشور فرانسه است که از زمان “انقلاب” علیه پادشاهی تا دوران جمهوری های اول تا سوم، زمانی طولانی و دوره های مختلفی را طی کرد؛ اما مردمِ فرانسه از “سیاست ورزی” و تلاش برای رسیدن به توسعه و رفاه خسته نشدند و سرانجام نیز به شرایط مطلوب رسیدند. (پی نوشت ۱)

۳_ در انتخابات پیش رو نیز، چند “جریان سیاسی متفاوت” در عرصه حضور یافته اند که قدرت گیری هر یک می تواند؛ شرایطِ “کاملا متفاوت” ی را برای کشور و مردم رقم بزند…

۴_ با وجود تفاوت “دیدگاه” در نامزدهای فعلی اما، باید به این نکته مهم توجه کرد که:

الف: مردمِ ایران یا “شیعه و سنی” هستند، که فرزندانِ حضرت خدیجه س (ام المومنین) و رسول الله را شامل می شوند.

ب: یا “شیعه” هستند که فرزندانِ آقا امیرالمومنین علی ع و خانم فاطمه س هستند.

ج: یا از ادیان دیگر همچون زرتشتی و مسیحی و یهودی و… هستند؛ که جزو ایرانیان و محبانِ و دوستداران آقا امیرالمومنین علی و تنها حکومتِ عدلِ تاریخ و خاندانِ ایشان هستند.

د: گذشته از مذهب و دین و قومیت نیز؛ همه در خاکِ ایران متولد شده و مُفتخر به ایرانی بودن هستند.

۵_ بنابراین همه شهروندانِ ایران با هر مذهب و دین و عقیده ای، حتی کسانی که اعتقادی به حکومت ندارند اما وطن پرست و ایران دوست هستند؛ می توانند با وحدت حول محورِ ۲ عاملِ اصلی بقای ایران و ایرانی، به “کاندیدای نزدیک تر” به تفکر و عقیده ی خود رای داده و مسیرِ توسعه و رفاه را، “کوتاه تر و هموار تر” کنند…

۶_ نگارنده برحَسَب تحصیل در دانشکده خبر و مطالعات تکمیلی و علاقه ی خود به مباحث مربوط به مسائل منطقه ای و روابط بین الملل معتقد است که:

الف: جغرافیای سرزمینی ای به نامِ “ایران”، بدونِ آرمان ها و اهدافِ عدالت خواهانه ی جنبش و مکتبِ علوی و متقابلا مکتب شیعه بدونِ ایران؛ امکانِ بقا و ادامه ی حیات نداشته و به دستِ دشمنان داخلی و خارجی، “نابود” خواهند شد.

ب: در سیره ی آقا امیرالمومنین علی ع، “خواست و اراده مردم”، جایگاه اصلی را در اداره جامعه دارد.

ج: کسانی که از تحریمِ انتخاباتِ پیش رو می گویند، به دنبالِ “تشدید تحریم ها و افزایش مشکلات اقتصادی مردم” با هدفِ بروز جنگ داخلی و تجزیه سرزمینی ایران زمین هستند…

د: نگارنده به عنوان یک خبرنگار ضدفساد، معتقد است که نوع فعلی حکمرانی به ویژه در حوزه اداری و اجرایی کشور؛ نه تنها با مکتب علوی قابل مقایسه نیست بلکه فاصله بسیار با سیره و حکومت آقا امیرالمومنین علی ع دارد.

ذ: راه اصلاحِ این وضعیت و رسیدن به توسعه و رفاه اما، “کنشگریِ سیاسی شهروندان” و مشارکت در روندِ بهبود وضعیت است؛ نه همراهی با جریان های داخلی و خارجی ای که به دنبال نابودیِ تمامیت ارضی و سرزمینیِ ایران و راه اندازی جنگ داخلی در این کُهن سرزمین هستند.

۷_ بنابراین درمجموع باید گفت که مشارکت در انتخابات و رای دادن به کاندیدایی که:

الف: اصلاح ساختار و سیستم اداری و اجرایی

ب: مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی

ج: اقدام در راستای رفع تحریم

ب: تلاش برای توسعه و رفاه ملت ایران

ازجمله برنامه های انتخاباتی وی بوده است، تنها راه موجود برای رسیدن به وضعیتِ مطلوب و تلاش برای رسیدن به توسعه و رفاه در شانِ ایران و ایرانیان است.

۸_ فراموش نکنیم اغلب جریانات و افرادی که بر طبل تحریم انتخابات می کوبند؛ خارج از ایران “اقامت” داشته و زندگی می کنند؛ و هدفِ آنان نیز “تضعیفِ تدریجی” ایران درجهتِ بروز جنگ داخلی و تجزیه ی سرزمینی است…

۹_ زبانم لال اگر آن “روزِ شوم” فرا برسد و مدافعان وطن تضعیف شده و حمله خارجی و تجزیه ی طلبی داخلی؛ وارد فازِ عملیاتی شود؛ تحریم کنندگان امروز، در خانه های خود در خارج از کشور نشسته اند و اخبارِ درد و رنج و ویرانیِ ایران و ایرانی را از تلویزیون های خود “تماشا” می کنند.

۱۰_ در آن روز که “جویِ خون” در کوچه و خیابان های این سرزمین” راه خواهند انداخت و محورِ “عربی_عبری_آمریکایی” درحال رقابت برای کسب منافع و قدرت بیشتر در جغرافیایِ درحال تجزیه و نابودی هستند؛ هیچ “فریادرسی” برای کودکان و دختران و زنان و مردان این سرزمین وجود نخواهد داشت.

پی نوشت: 

۱_ از سال ۱۸۷۰ تا ۱۹۱۴ میلادی (پس از آغاز دوره جمهوری سوم در فرانسه) درآمد ملی در این کشور تقریباً ۲ برابر شد.

تولید صنایع فرانسه به ۳ برابر و سرمایه گذاری خارجی به ۶ برابر رسید.

میزان دستمزدهای واقعی ۵۰ درصد و تجارت خارجی نیز ۷۵ درصد افزایش یافت.

همچنین حدود ۱۲۵ هزار مایل بزرگراه جدید در این کشور احداث شد.

فرانسه در سال ۱۹۱۳ به بزرگترین تولیدکننده خودرو در اروپا تبدیل شد.

در این سال صادرات خودرو در فرانسه به ۴۵ هزار دستگاه رسید.

در همین مدت طی ۵۶ هزار مایل خطوط راه آهن احداث شد.

فرانسه در زمینه کشاورزی نیز به پیشرفتهای قابل ملاحظه‌ای رسید.

ارزش تولیدات کشاورزی این کشور که در سال ۱۸۶۰ معادل ۶ میلیارد فرانک بود در سال ۱۹۱۳ به ۱۱ میلیارد فرانک رسید و فرانسه بعد از آمریکا و روسیه به سومین صادرکننده گندم در جهان تبدیل شد.

در سال ۱۹۱۴، با شروع جنگ جهانی اول، آلمان از طریق بلژیک به فرانسه حمله کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=98026
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. حمیدرضا پازوکی گفت:

    سلام
    یکی از راههای رسیدن به حکومتی اسلامی که عدالت را برای آحاد جامعه به ارمغان آورد اینست که در هر استان فردی امین و امتحان شده را در دفتری معلوم و مشخص بکار بگمارند جهت تظلم خواهی و رسیدگی به شکایات مردم از مسئولان که بودن چنین دفاتری خود یکی از عوامل بازدارنده است تا مسئولان دقت بیشتری در انجام وظایف خود داشته باشند و باعث نارضایتی مردم از حکومت نشوند…

  2. ناشناس گفت:

    … به قبر پدر تو و امصال تو…

دیدگاه شما