• کد خبر: ۹۸۴۶۱
  • ۱۴۰۳-۰۴-۱۲ - : ۱۳:۲۵

کشف ۲۸هزار دستگاه ماینر قاچاق

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در جلسه انعقاد تفاهم نامه این پلیس با شرکت توانیر با اشاره به کشف نزدیک به ۲۸ هزار دستگاه ماینر، گفت: دستگاههای ماینر کشف شده در هفته انتظامی سال جاری در مراسم امحا و آتش زدن کالا قاچاق معدوم و امحا خواهند شد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ سردار “حسین رحیمی” در جلسه انعقاد تفاهم نامه این پلیس با شرکت توانیر با تاکید بر همکاری و تلاش مضاعف پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور با شرکت توانیر در راستای جمع آوری و جلوگیری از استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارزی که حجم بالایی از برق تولیدی را استفاده می کنند و موجبات قعطی برق و زحمت را برای هموطنان به دنبال دارد، بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ و سه ماهه اخیر نزدیک به ۲۸ هزار دستگاه ماینر قاچاق و غیر مجاز در سطح کشور کشف و جمع آوری شده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه از این تعداد ماینر کشف شده بیش از ۱۷ هزار مورد آن قبل از استفاده و بهره برداری، کشف و جمع آوری و مابقی ماینرهای کشف شده در حال استخراج رمز ارز و استفاده بودند، عنوان داشت: هموطنان گرامی برای همکاری با پلیس امنیت اقتصادی می توانند اطلاعات و اخبار خود را در خصوص مقابله با این موضوع با شماره ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.
سردار رحیمی با تاکید براینکه اجرای این گونه برنامه ها دفاع از حقوق شهروندان و مقابله با متخلان و مجرمان است، اعلام داشت: دستگاههای ماینر کشف شده در هفته انتظامی سال جاری در مراسم امحا و آتش زدن کالا قاچاق معدوم و امحا خواهند شد.
در این جلسه دکتر رجبی مشهدی با اشاره به اینکه کسانی که به صورت غیر مجاز از دستگاههای رمز ارز استفاده می کنند در واقع حقوق سایر هموطنان را تضییع می کنند، گفت:استفاده از ماینرهای موجب اخلال در شبکه توزیع و ناپایداری شبکه برق کشور می شود.
وی با اشاره به همکاری شرکت توانیر و پلیس امنیت اقتصادی در خصوص برخورد با ماینرهای قاچاق گفت:برای متخلانی که از دستگاه های ماینر استفاده می کنند جرایم و مجازات سنگینی پیش بینی شده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=98461
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما