• کد خبر: ۹۸۶۹۰
  • ۱۴۰۳-۰۴-۱۵ - : ۱۹:۲۵
/اختصاصی و فوری/

تزریق منابع مالی ۲ کشور منطقه به جریانات و رسانه های خارجی برای تاثیرگذاری بر انتخابات ایران / رقبا از خروج ایران از تحریم ها می ترسند

اطلاعات رسیده حاکی از تزریق سنگین منابع مالی از سوی ۲ کشور عرب منطقه به رسانه های فارسی زبان خارج از کشور برای تاثیرگذاری بر نتایج چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اطلاعات رسیده از سوی یک منبع مطلع به شرح زیر است:

۱_ دو کشور عرب منطقه شامل عربستان سعودی و امارات متحده عربی، در چند هفته اخیر و به ویژه در مرحله دوم انتخابات، منابع مالی ویژه ای را به جریانات سیاسی و رسانه های فارسی زبان خارج از کشور ازجمله “ایران اینترنشنال”؛ برای اثرگذاری برانتخابات ایران و دمیدن بر طبل تحریم، اختصاص داده اند.

۱/۱_ ویژه برنامه های متعدد و متنوع رسانه های خارجی به ویژه رسانه ی “سعودی_صهیونیستیِ” ایران اینترنشنال با محوریت تحریم انتخابات در هفته های اخیر؛ نمود و بازتابی از تزریق این منابع مالی است.

۲_ استراتژی ۲ کشور یاد شده بر این مبنا بوده که با حضور گسترده مردم ایران در انتخابات و به ویژه درصورت انتخابات رئیس جمهور قوی؛ “تحریم” های خارجی علیه ایران، لغو یا ضعیف شده و منافعِ “سیاسی_ایدئولوژیک_اقتصادی” این کشورها از تحریمِ ایران، از بین خواهد رفت.

۳_ منافع این کشورها در ادامه ی تحریم ها و فضای “ایران هراسی” است و با تزریق منابع مالی سنگین به جریانات، گروهک ها و رسانه های خارج از کشور تلاش کرده اند با تاثیرگذاری بر افکار عمومی و ترویجِ تحریم انتخابات؛ از روی کار آمدنِ رئیس جمهور قوی و درنتیجه قدرت گرفتن ایران جلوگیری کنند.

۴_ این کشورها و دیگر رقبا و دشمنان ایران درمنطقه به ویژه اسرائیل می دانند که درصورت حضور گسترده مردم در انتخابات و روی کار آمدنِ یک دولت قوی؛ حضور و ارتباطاتِ ایران در منطقه و جهان افزایش یافته و دیگر آنها نمی توانند با حربه ی تحریم و ایران هراسی، منافع نامشروع خود را به بهای ضررِ مردم ایران تامین کنند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=98690
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. حمیدرضا پازوکی گفت:

    سلام
    عربستان و امارات نمیدانند که بادآورده را باد میبرد؟
    این ضرب المثل قدیمی ایرانی را باید برای آنها گفت تا بدانند هر قومی را که بشود با پول دیگران روی تصمیمات حیاتی شان تاثیر گذاشت فردا هر حکومت دیگری هزینه ی بیشتری کرد گوش به فرمان او خواهند شد!!
    پس باید باز به ایشان گفت که برو این دام بر مرغ دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه…

  2. علی نریمانی گفت:

    عربستان و امارات، باید بدانند، این دلاوران یمن هستند که آنهارا بخاک سیاه خواهد نشاند.
    ایران در طول تاریخ چند هزارساله اش هر بار از زیر خاک دوباره سربلند کرده و با فرزندانی از جنس پهلوانان شاهنامه، وطن را به اقتدار رسانده اند، گاهی آریو برزن، گاهی قاسم سلیمانی.
    وطن فروشهای امروز ایران نتیجه تخم حرام اقوامی هستند که در گذشته، به ایران حمله و اجداد آنها را مورد تجاوز قرار داده اند.

دیدگاه شما