• کد خبر: ۱۹۷۴
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۷ - : ۹:۳۵

چند نکته برای ضدعفونی کردن محیط خانه

در شرایط قرنطینه تمیز و ضد عفونی کردن محیط خانه برای حفظ سلامت اعضای خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارشدنیای خبر،  در حالی که افراد در قرنطینه مدام محیط خانه را تمیز می‌کنند اما شاید بسیاری ندانند که ضد عفونی کردن محیط خانه مشابه تمیز کردن آن در شرایط عادی نیست.
در شرایط شیوع کرونا برای حفظ سلامت اعضای خانوار لازم است علاوه بر جمع و جور کردن خانه و گردگیری سطوح مختلف نیز به طور مرتب ضد عفونی شود.
در ادامه چند نکته برای ضد عفونی صحیح محیط خانه در دوران قرنطینه و شیوع کرونا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی گروه ادیتیا بیرلا آورده شده است:
۱) مواد مورد نیاز برای ضد عفونی کردن محیط:
برای ضد عفونی کردن سطوح مختلف به انواع مختلفی از مواد ضد عفونی کننده نیاز دارید. پاک کننده‌های همه منظوره بر پایه الکل یا سفید کننده و فنیل هستند که در ضد عفونی کردن کف، پنجره‌ها و سطوح سخت به کار می‌روند. برای مبل‌ها، روکش‌های مبل و سایر اثاثیه یا لوازم داخلی به مواد شوینده احتیاج دارید.
۲) اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ضد عفونی کننده‌ها:
علاوه بر شیوه صحیح ضد عفونی کردن باید از اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ضد عفونی کننده‌ها نیز مطلع بوده و آن‌ها را به خوبی رعایت کنید.
هنگام ضد عفونی کردن از دستکش، ماسک، چکمه و دستمال استفاده کنید.
درها و پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا در جریان باشد و بوی مواد ضد عفونی کننده‌ را استنشاق نکنید.
مواظب باشید تا مواد ضد عفونی کننده با پوست شما تماس مستقیم نداشته باشند.
به هیچ عنوان هیچ گونه مواد ضد عفونی کننده یا شوینده را با یکدیگر مخلوط نکنید.
۳) شیوه ضد عفونی کردن محیط آشپزخانه:
برای تمیز کردن کابینت‌ها، کف، سینک و سایر سطوح فلزی یا چوبی از مواد ضد عفونی کننده چند منظوره یا مخلوط صابون و آب استفاده کنید. سپس سطوح مذکور را با یک قاشق غذاخوری از سفید مخلوط شده در یک سطل آب پاک کنید.
برای پاک کردن ظروف و سطوح دیگر که با مواد غذایی در تماس مستقیم هستند از مایع ظرفشویی استفاده کنید که خاصیت ضد جرم داشته باشد.
برای تمیز کردن میوه‌ها و سبزیجات آن‌ها را با آب جاری بشویید. از صابون برای شستشوی آن‌ها استفاده نکنید. می‌توانید از مایع ضد عفونی کننده مخصوص برای سبزیجات استفاده کنید. برای سبزیجات برگدار مانند کلم و کاهو دو یا سه برگ اول را دور انداخته و سپس از آن استفاده کنید.
۴) چگونگی ضد عفونی کردن اتاق‌ها:
کف‌ها باید با مایعات حاوی فنیل و ضد عفونی کننده تمیز شوند. می‌توانید ابتدا از دستگاه تمیز کننده کف مانند تی یا بخارشوی استفاده کرده و سپس با مواد ضد عفونی کننده دوباره کف‌ها را تمیز کنید.
تمام سطوح سخت را می‌توان با پاک کننده‌های سطحی چند منظوره که به راحتی در بازار موجود هستند تمیز کرد. اگر از سفید کننده استفاده می‌کنید، نسبت مناسب سفید کننده به آب تقریباً پنج میلی لیتر در یک لیتر آب است.
برای روکش مبل و سایر اثاثیه یا لوازم داخلی از مواد شوینده و آب گرم استفاده کنید. برای از بین بردن لکه‌ها می‌توانید کمی سرکه به آب اضافه کنید.
۵) نحوه ضد عفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی:
برای ضد عفونی کف‌ها از پاک کننده‌های مخصوص حمام و دستشویی یا مواد شوینده حاوی فنیل استفاده کنید.
سطوح دیگر مانند سینک دستشویی‌ و وان را با پاک کننده‌های چند منظوره و دستمال یا فرچه مخصوص تمیز کنید. سنگ دستشویی یا توالت فرنگی را تنها با ضد عفونی کننده‌های مخصوص توالت تمیز کنید.
فراموش نکنید که در شرایط شیوع کرونا ویروس علاوه بر شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، انجام دورکاری و حفظ قرنطینه، ضد عفونی کردن مداوم سطوح مختلف نیز از اهمیت زیادی برای حفظ سلامت افراد برخوردار است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1974
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما