• کد خبر: ۲۰۳۱
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۸ - : ۱۴:۰۹

ورق بورس برگشت

بازار سرمایه که تقریبا همه روزهای هفته گذشته را با چراغ سبز پیش رفته بود هفته جاری را با چراغ قرمز آغاز کرد به طوری که شاخص کل بورس بیش از ۲۹ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارشدنیای خبر، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۲۹ هزار و ۷۴۵ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۸۱۱ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۶۸۱۰ واحد افزایش رقم ۴۸۸ هزار و ۵ واحد را ثبت کرد.
معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۱۵ هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال انجام دادند.
در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تبریز، س‌ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند و بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده این بازار بودند.
در آن سوی بازار سرمایه چراغ سبز فرابورس روشن ماند و شاخص کل این بازار با ۲۹۷ واحد افزایش رقم ۱۸ هزار و ۸۵۳ واحد را ثبت کرد.
معامله‌گران این بازار ۷۲۷ هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۶۶ میلیارد ریال انجام دادند.
سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
سهامی ذوب‌ آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی تندگویان، س‌. توسعه وعمران استان کرمان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان نمادهای پربیننده فرابورس را تشکیل دادند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=2031
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما