• کد خبر: ۲۵۵
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۷ - : ۱۱:۲۲

روحانی: اپیدمی کرونا طولانی خواهد بود

رئیس جمهور گفت: مردم باید مطلع باشند که این اپیدمی طولانی خواهد بود و امروز، پایان مشخص و روشنی برای این اپیدمی در اختیار نداریم.

به گزارشدنیای خبر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: امروز در این جلسه مباحث موردی بررسی و نسبت به کلیت این مسئله مباحث خوبی مطرح شد.

وی افزود: در زمینه آمادگی وزارت بهداشت و درمان ما گزارشی داده شد که ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور آماده هستند برای همه افرادی که مایل هستند نمونه‌گیری انجام شود، این کار را انجام می‌دهند و این وسیله خوبی در کشور است. ۱۷۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور آماده خدمات بهداشتی هستند که این افتخار بزرگی برای کشور ماست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از لحاظ علمی و تحقیقی آمار خوبی را امروز در این جلسه شاهد بودیم، گفت: هم مقالات علمی که در این زمینه نوشته می‌شود و همچنین تلاش‌های کارآزمایی‌های بالینی که در کشور ما صورت می‌گیرد و ۱۰۹۹ بیمار در این زمینه مورد تحقیق و برسی قرار گرفتند. خوشبختانه مردم باید شاهد باشند که نه‌تنها در عمل کادر درمانی ما تلاش خوبی کردند بلکه در زمینه علمی هم در سطح دنیا در رتبه ۱۵ هستیم و در منطقه و جهان اسلام هم در رتبه نخست هستیم.

روحانی هم‌چنین تصریح کرد: مردم باید مطلع باشند که باید توجه نمایند که این اپیدمی طولانی خواهد بود و امروز پایان مشخص و روشنی برای این اپیدمی در اختیار نداریم و تا زمانی که ما بتوانیم به یک واکسن مورد تایید و در دسترس قرار بگیریم، ممکن است مدتی طولانی پیش رو داشته باشیم. در ذهن مردم این نباشد که امروز احتیاط می‌کنیم و ماسک می‌زنیم و دست‌ها را می‌شوییم و فاصله‌گذاری را مراعات می‌کنیم ولی این را تا ۱۵ روز و یا یک ماه دیگر و بعد از این مدت تمام می‌شود؛ این تصور باید در کشور ما باید حذف شود. ما به طور دقیق نمی‌دانیم که پایان چه زمانی است و دستورالعمل‌ها برای مدت طولانی باید مراعات شود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=255
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما