• کد خبر: ۳۰۵۵۵
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۷ - : ۱۱:۳۱
/اختصاصی/

رئیسِ اتاق بازرگانی اصفهان بازداشت شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان به اتهامِ تخلفاتِ مالی؛ توسط یکی از نهادهای امنیتی کشور بازداشت شد.

طبق اطلاعات رسیده به پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اتهامِ “مسعود گلشیرازی” که منجر به دستگیریِ وی توسط یکی از نهادهای امنیتی کشور شده، تخلفاتِ مالی است.

براساس این اطلاعات، رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان که چند روز پیش بازداشت شده است؛ تا کنون (زمان انتشار خبر) در بازداشتِ این نهاد امنیتیِ مهم کشور به سر می برد.

اما مسعود گلشیرازی کیست!؟

در پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ درباره رزومه، سوابق و شرکتهای وابسته به “مسعود گلشیرازی” آمده است:”

_ فعال در زمینه ی تجارت بین الملل

_ فعال در زمینه ی تولید باتری خودرو، سرب، اقلام پلیمری و صنایع بازیافت

_ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت­ های سپاهان باتری / فولاد تربت / شیر پاستوریزه پگاه اصفهان / پارسیان پارت پاسارگاد / ساختمانی آرمه خاور / انرژی گستر

_ فعال در زمینه ی تجارت فولاد، مواد غذایی و خوراک دام

_ عضو هیات مدیره چند شرکت سرمایه­ گذاری، رییس هیات مدیره چند شرکت فنی مهندسی و دانش بنیان”.

در این شرایط باید منتظر ماند تا با پایان یافتن بررسی های این نهاد امنیتی، وضعیت پرونده ی “مسعود گلشیرازی” نیز مشخص شود.

جناب آقای مسعود گلشیرازی/ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان

جهادِ مبارزه با فساد ادامه دارد…

این البته اولین دستگیریِ افرادِ متهم به تخلفات و فسادِ مالی؛ از سوی نهادهای امنیتی کشور به ویژه پاسداران گمنام امام زمان (عج)، نیست.

چندی پیش هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود که “معاون سابق وزیر صمت که متهم به داشتن نقش زیادی در التهابات بازار روغن و کمبود این کالای اساسی در سال ۱۳۹۹ هست، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.”

اگرچه در اطلاعیه منتشره از سوی سپاه نامی از این معاون سابق وزیر صمت برده نشده بود اما جدیدترین اطلاعات رسیده به پایگاه خبری “اقتصاد سالم”؛ نشان می داد که فردِ یاد شده “عباس قبادی” است.

در اطلاعیه سپاه در این رابطه اعلام شده بود:” معاون سابق وزیر صمت و شبکه دلالان مرتبط با وی که نقش زیادی در التهابات بازار روغن و کمبود این کالای اساسی در سال ۹۹ داشتند، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند.
این مسئول وقت دولتی، متهم است که با دریافت رشوه، ارز ۴۲۰۰ تومانی مربوط به واردات روغن را به شرکتی خصوصی تخصیص داده، که نه تنها از این ارز برای واردات روغن استفاده نکرده، بلکه بخشی از ذخایر راهبردی روغن کشور را نیز به صورت غیرقانونی به فروش رسانده است…”.

اما عباس قبادی که بود!؟

“عباس قبادی” معاون وزیرِ بازداشتی توسطِ اطلاعات سپاه؛ در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۷ با حکم رضا رحمانی، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاونِ بازرگانی داخلی این وزارتخانه منصوب شد.

وی حدود ۱ سال و ۶ ماه این سِمَت را در اختیار داشت تا اینکه پس از برکناریِ رضا رحمانی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، “حسین مدرس خیابانی” _ جایگزین رضا رحمانی و سرپرست وقتِ وزارت صمت که هم اکنون استاندار سیستان و بلوچستان است _ در روزهای ابتداییِ در دست گرفتنِ مدیریتِ وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ عباس قبادی را از سِمَت معاونت بازرگانیِ این وزارتخانه برکنار کرد.

اما بخت با “عباس قبادی” یار بود چراکه چند ماه بعد، پس از آنکه مجلس به دلایلِ سیاسی، به حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادیِ صمت رای اعتماد نداد و “علیرضا رزم حسینی” پس از او به عنوان وزیر به مجلس معرفی و رای آورد؛ مجددا در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ با حکم علیرضا رزم حسینی، عباس قبادی به عنوان معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت منصوب شد.

افزایش امیدها به حذفِ مدیرانِ فاسد از شرکتهای دولتی و خصوصی

ورودِ نهادهای امنیتی به عرصه ی رصد، شناسایی و دستگیریِ مدیرانِ فاسد که از بازماندگان دولتِ قبل (حسن روحانی) هستند، امیدها به مبارزه با فساد و احقاقِ حقوقِ حَقِّه ی مردم و بیت المال را افزایش داده است.

ادامه ی این روند، پاکسازیِ سازمان ها به ویژه هلدینگ ها و شرکت های بزرگ دولتی و خصوصیِ مرتبط با حوزه ی اقتصاد، صنعت و معدن؛ از مدیرانِ فاسد و خوارنده ی اموالِ مردم و بیت المال را، به دنبال خواهد داشت.

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نیز در همین راستا و برای ایفای نقشِ خود در مبارزه با فساد و دفاع از حقوق مردم به ویژه فقرا و مستضعفان و همچنین حسبِ فرمانِ آتش به اختیار مقام معظم رهبری؛ به زودی گزارشی از ارتباطِ یکی از مدیرانِ دولتیِ فعال در حوزه ی معدن و صنعت فولاد، با یک اَبَر مفسد اقتصادیِ دستگیر شده توسط سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) در خارج از کشور را؛ منتشر خواهد کرد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=30555
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ارسلان گفت:

    درود خدا بر پاسداران عزیز و مقتدر ایران

  2. Reza گفت:

    گاها تواین مملکت برخی ها برای بدنام کردن آدمهای موفق پاپوش و اتهام برای افراد سالم. درست میکنند تا خودجایگزین وی شوند
    بشنو وباور نکن

  3. امیر گفت:

    درود بر سایت اقتصاد سالم
    بسیاری از مدیران فاسد و رانت خوار بر کرسیهای مدیریتی کشور چنبره زده اند، کار دولت فساد ستیز و مردمی کشور مان بسیار سخت است امیدواریم با کمک های نهادهای امنیتی بویژه پاسداران انقلاب اسلامی بتوان این مدیران فاسد را کشف و در دادگاه عدل الهی محاکمه نمود تا مردم شهید پرورماننتیجه ی این اقدامات را بخوبی و شفاف لمس نمایند. رسانه ها و خبرنگاران مستقل در این زمینه می توانند بسیار اثر گذار باشند .بیان مفاسد مدیرانی همچون آقای یزدی زاده ،مدیر عامل شرکت ذوب آهن و مدیران دیگر مردم را به نظام و مسئولین امیدوار می کند ای کاش نمایندگان مجلس به این فسادهاو تخلفات مدیریتی بیشتر توجه میکردند چون همه ی مشکلات بخاطر سو مدیریت ها ست .
    خدا اجرتان دهد رسانه های بیدار

  4. طبیبی گفت:

    پدرم ۱۵ سال پیش در مورد این خانواده و فسادمالی
    حتی در خیریه همدانیان اصفهان داشتند اظهارنظر میکرد
    اما کوش شنوا
    باشد تا اقازاده ای که وحشتناک حمایتشان میکرد رسوا شود

  5. امیر گفت:

    سلام
    آقای گلشیرازی آدم خیر وخیرخواه برای مجموعه کارکنانشان و هم حوزه علمیه و هیئت های مذهبی بوده وامیواردهرچه زودتر بدخواهان مشخص و کارها شفاف شود

  6. امیر گفت:

    سلام
    امیدوارم هرچه زودتر مسائل شفاف شود و این خیر اصفهان و کمک کننده به هیئت های مذهبی و حوزه علمیه به فعالیت اقتصادی خود برگردد

  7. Amirreza گفت:

    سلام
    امیدوارم با شرایط فعلی بنگاه های اقتصادی تعطیل نشوند و با شفاف سازی خیر حوزه علمیه و هیئت های مذهبی وضعیتش مشخص و بدخواهان نیز مشخص گردند

  8. عارف گفت:

    انقدر جناح بازی و تعصب در کشور زیاد شده که یه عده از دستگیری این خائنین ناراحت میشوند و می گویند برایش پاپوش دوختند!!!
    پاداش این جهادگران و فساد ستیزان با خداست🙏🏻

  9. Amirreza گفت:

    سلام
    امیدوارم با شفاف سازی سریع مشکلات حل گردد و با زمانبر شدن و به چرخه تولید و اشتغال لطمه واردنشود.باتشکر

  10. Reza گفت:

    مبارزه با فساد به طور واقعی نه جناح بازی عالی است، اما اگر یه جناح بیاد فساد جناح قبل را برملا کند این مبارزه نیست

  11. یلدا گفت:

    ایشون وابسته به چه کسانی بودند که اینقدر پست و نفوذ داشتند!؟
    با توجه به اینکه سن وسال زیادی نیز برای این همه پست و مقام ندارند

  12. یلدا گفت:

    دست سپاه درد نکنه، این آقا و ایادی شون چه بریز و بپاش هایی دارند… چه حیف و میل های بیهوده… اون خیریه ها هم برای فرار از مالیات بود.

  13. عبدل گفت:

    تابلو معلومه تو از اونایی هستی که با نبود این مفسد سفره میلیارد دلاریت شده میلیارد تومانی
    … به ذات گلشیرازی و حامیانش

  14. پیمان تهرانی گفت:

    یه زمانی سهام داران فولاد رخ در تربت حیدریه رو ما لیستشون رو دیدیم که مال ایشون هست، ایشون بخشی از سهام این کارخانه رو به نام … کرده بود، الان فکر میکنم این بزرگوار چقدر دور اندیش بود.

  15. سجاد گفت:

    آزاد شد.

  16. عدالت گفت:

    آقای گلشیرازی
    رئیس اتاق بازرگانی اصفهان هست ولی متأسفانه با رانت ورشوه توانست به این پست رسید جوانان استان میبره سرکار برای اینکه سختی کار نداده کسانی که عمروجوانی شون گذاشتن تو سپاهان باطری خیلی راحت اخراجش میکنن وچون زیر مجموعه سپاهان باطری نیستن وپرسنل اخراجی دستشون به هیچ جا بند نیست چون تمام ارگانهای دولتی به هیچ‌وجه نمیتونی در مورد آقای گلشیرازی صحبت کنی وحالا داره سرب قرمز تولید میکنه که خطرناکترین مواد وسرطان زاست وشهراشترجان هم از شرکت شکایت کرده اند….. آیا عدالتی وجود داره که آقای گلشیرازی پای میز محاکمه بکشاند

  17. بی گناه گفت:

    سلام خدمت تمام نفراتی که این متن رو مطالعه میکنن.
    بنده یکی از پرسنل شرکت های ایشون بودم که به ناحق بنده رو اخراج کردن و با جرات تمام میگم که بدون هیچ بهانه ای بنده رو اخراج کردن.
    امیدوارم آن روز برسه که عدالت خدا حق چنین افرادی رو کف دستشون بزاره.
    خدا میداند که چقدر حق کارگر رو میخورند از اضافه کاری گرفته تا سختی کار.
    ما نیازی به کمک به هیئت نداریم نام امام حسین خودش برکته مجالسش هست.نیازی نیست چنین افرادی خیر مجلس سالار شهیدان باشند.

  18. علی عروجی گفت:

    سلام.
    امیدوارم مسئولان مربوطه امار سرب های ارسالی به بندرعباس ایشون رو بررسی کنند.این اقا سرب صادراتی به بندر عباس میفرسته و مجددا اون رو سریع وارد پارسیان میکنه و بابتش ارز میگیره.جهت اطلاع.

  19. کارگر سپاهان باطری گفت:

    خوب الان مدتها از دستگیریش و البته آزادی اش میگذره و حالا با اعتماد به نفس بیشتری به استثمار کارگر و رانت و زد و بند ادامه میدهند…

دیدگاه شما