• کد خبر: ۳۲۳۹۸
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۲ - : ۱۲:۳۷
/خبر فوری/

درگیری در ذوب آهن اصفهان / دومین اقدام به خودکشی در ۱ ماه اخیر، اتفاق افتاد

جدیدترین اخبار از شرکت ذوب آهن اصفهان از بروز درگیری بین یک فرزندِ جانباز و عوامل شرکت ذوب آهن حکایت دارد.

گفته می شود این فرزندِ جانباز سپس اقدام به خودکشی کرده که با دخالتِ سریع اطرافیان، به خیر گذشته است.

ادامه یافتن و افزایش حاشیه ها در یکی از بزرگترین کارخانه های دولتی ایران در حالی ست که گفته می شود با وجودِ عزم وزیر رفاه برای برکناریِ این مدیر ناکارآمد و بازمانده از دولتِ حسن روحانی، حمایت یک نماینده ی مجلس از “منصور یزدی زاده” تا کنون، باعث بقای وی شده است.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، طبق گفته ی منابع مطلع از شرکت ذوب آهن اصفهان، اخیرا مسئولان این شرکت یکی از کارگران را تحت عنوان “غیبت از کار”، اخراج می کنند.

این در حالی ست که گفته می شود وی به دلیلِ مراقبت از پدرِ جانبازِ خود که از بازماندگان دوران دفاع مقدس (جانباز ۶۵ درصدِ اعصاب و روان) است، نتوانسته در محل کار حاضر شود؛ با این حال این دلیل مورد پذیرشِ مسئولان شرکت ذوب آهن اصفهان قرار نمی گیرد.

به دنبال آن روز گذشته (یکشنبه ۲۱ آذرماه)، فرزند جانباز اخراجی به همراه پدر جانباز و مادرش، برای پیگیری وضعیت خود به دفتر مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در طبقه ی هفتم ساختمان مدیریت (موسوم به ساختمان توحید) مراجعه می کند که با پاسخی مواجه نمی شود و وی را از دفتر مدیرعامل بیرون می کنند.

به دنبال آن طبق اعلام منابع مطلع، فرزند جانباز به دلیلِ دست به دست شدن بین معاونت های مختلف این شرکت (همچون امور اداری، امور شهدا، دفتر مدیریت) و نگرفتن پاسخ؛ دچار حمله ی عصبی شده و اقدام به شکستن چند گلدان و شیشه می کند و درنهایت از فرط استیصال؛ دست به خودکشی می زند که با دخالت اطرافیان، به خیر می گذرد.

یک شاهد عینی به خبرنگار “اقتصاد سالم” می گوید که بین ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳ روز گذشته، شخصا صدای داد و فریاد و استمدادطلبیِ ۱ زن را از ساختمان توحید شنیده است.

منابع مطلع و شاهدان عینی می گویند که فرزند جانباز اخراجی شرکت ذوب آهن اصفهان درنهایت که با پاسخی مواجه نشده، قصد خودکشی داشته که با دخالت سریع اطرافیان، این موضوع به خیر گذشته و از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری شده است.

گوش شنوایی در ذوب آهن اصفهان نیست؟

این دومین اقدام به خودکشیِ یکی از کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان، در یک ماه اخیر است.

دقیقا ۱ ماه پیش نیز در تاریخ ۲۲ آبان ماه، اولین اقدام به خودکشیِ کارمند معترض شرکت ذوب آهن اصفهان در مقابل استانداری این استان اتفاق افتاد، که مربوط به ۱ فرزند شهید با نام خانوادگی “خ” بود.

این فرد با اعتراض به مشکلاتش در شرکت ذوب آهن اصفهان، قصدِ خودسوزی داشت که با ورود به موقع و مداخله ی مقاماتِ استان از جمله فرمانده ی نیروی انتظامی و رئیس بنیاد شهید، فرد یاد شده از “خودسوزی” منصرف شده و از بروز یک فاجعه جلوگیری شد.

به دنبال این اتفاق “بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان” به سرعت وارد عمل شده و با ارسال نامه ای به منصور یزدی زاده _ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان _ خواستار توضیحات وی در رابطه با وضعیت کاری و مشکلات فرزند شهیدی که قصد خودسوزی داشت، شد.

نماینده ی ایثارگران و جانبازان ذوب آهن اصفهان: دیگر امنیت جانی هم نداریم

نماینده ی ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدای باقی مانده از دوران دفاع مقدس در کارخانه ی ذوب آهن اصفهان؛ در رابطه با حادثه ی روز گذشته به خبرنگار “اقتصاد سالم” می گوید:” این فرزند جانباز به اخراج خود اعتراض داشت زیرا روال قانونی در فرایند اخراج وی رعایت نشده است”.

وی با بیان اینکه در دوران مدیریت مدیرعامل فعلی شرکت ذوب آهن اصفهان، برخوردهای بسیار نامناسبی با جامعه ی ایثارگر، جانباز و فرزندانِ شهید شاغل در این شرکت شده است، اظهار می کند:” با حادثه ی اتفاق افتاده در روز گذشته به نظر می رسد تا زمانی که مدیرعامل فعلی و تیمش در ذوب آهن اصفهان باقی بمانند، ما دیگر امنیت جانی نیز نخواهیم داشت”.

نماینده ی ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدای باقی مانده از دوران دفاع مقدس در کارخانه ذوب آهن اصفهان ادامه می دهد:” طبق اطلاعات ما، آقای موسوی لارگانی، نماینده ی فلاورجان در مجلس، حامیِ مدیریت فعلی ذوب آهن اصفهان است تا حدی که شنیده می شود وی وزیر رفاه را تهدید کرده در صورت تغییر یزدی زاده، وزیر را استیضاح می کند”.

وی در پایان می گوید:” مگر رئیس جمهور نگفت از عوامل وضع موجود نباید در دولت فعلی استفاده شود، پس چرا با وجود گذشت ۴ ماه از فعالیت دولت جدید، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تغییر نکرده است!؟ پس کارگران این کارخانه چه زمانی باید تغییر دولت در کشور و پایان یافتن دولت اشرافی و بنفش را احساس کنند؟ از رئیس جمهور، وزیر رفاه و دیگر مسئولان می خواهیم به دادِ جانبازان و ایثارگران و فرزندان شهدا در شرکت ذوب آهن اصفهان برسند”.

۱ شاهد عینی: اگر لحظه ای درنگ کرده بودیم، فرزندِ جانباز مرده بود

یکی دیگر از منابع مطلع و شاهدان عینیِ حادثه ی روز گذشته نیز در گفت وگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه روال اداری و قانونی در اخراج این فرزند جانباز طی نشده است، می گوید:” اگر لحظه ای درنگ کرده بودیم این فرزند جانباز خود را کشته بود”.

این وضعیت و بروز حاشیه های متعدد برای ایثارگران، فرزندان شهید و جانباز در کارخانه ی ذوب آهن اصفهان در حالی ست که پیش از این و به دنبال مراجعه ی تعدادی از رزمندگان و ایثارگران و فرزندان جانبازِ شاغل در ذوب آهن اصفهان به پایگاه خبری “اقتصاد سالم” و اسناد و مدارک ارائه شده از سوی آنها؛ این پایگاه خبری از برخی تخلفاتِ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان پرده برداشته بود.

در این زمینه در گزارشی اعلام شد که مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان این کارخانه ی دولتی را به اسپانسر رسانه های “ایران ستیز” تبدیل کرده ضمن اینکه وی در طول مدیریت خود در این شرکت (۱۳۹۷ تا کنون)؛ جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و فرزندان شهید بازمانده از دوران دفاع مقدس که منتقد مدیریتش بوده اند را به بهانه های مختلف، منزوی، طرد و حذف کرده است.

منصور یزدی زاده در پاسخ به افشاگری ها: ببندی دش!

افشاگری های “اقتصاد سالم” واکنشِ خشمگینانه ی “منصور یزدی زاده” را به دنبال داشت به گونه ای که عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان اقدام به شکایت قضایی از پایگاه خبری اقتصاد سالم آن هم در محلی خارج از محلِ انتشار خبر (شهر لنجان/زرین شهر در اصفهان!) کردند و علاوه بر آن عواملِ این شرکت با برقراریِ تماس با وزارتِ فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش کردند اقتصاد سالم را “فیلتر” و از دسترس خارج کنند! که خوشبختانه تمام این توطئه ها، با لطف خدا و درایت و ذکاوت مسئولان در دستگاه ها و سازمان های ذی ربط؛ خنثی شد.

با این حال منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تاکنون حداقل ۲ شکایت مختلف را علیه خبرنگاران و مدیرمسئول پایگاه خبری “اقتصاد سالم” در دستگاه قضایی مطرح کرده که در حال رسیدگی است و اولین جلسه بازپرسی در یکی از این پرونده ها از مدیرمسئول پایگاه خبری “اقتصاد سالم” برای روز چهارم دی ماه ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح، تعیین وقت شده است.

مدیرعامل ذوب آهن از انجام بدیهی ترین وظایفش هم نا توان است؟

در این شرایط پرسش مهم از مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان این است که آیا بهتر نیست وی به جای تلاش برای بستنِ دهانِ رسانه های افشاگر و شکستن قلم ها و بریدنِ گلوها؛ به انجام مسئولیت های محوله بپردازد تا بزرگترین کارخانه ی تولید فولاد و مقاطع ساختمانیِ کشور به محلِ درگیریِ فرزند جانباز که از یادگاران جنگ تحمیلی ست، و تلاش به خودکشیِ او، تبدیل نشود؟

آیا توانمندی های “منصور یزدی زاده” تنها در برابر دوربین های تلویزیونی و در برابر خبرنگاران و رسانه های همسو و هماهنگ شده است تا از دستاوردها و افتخاراتش در مدیریت کارخانه ی ذوب آهن اصفهان بگوید و رسانه های همسو نیز رپرتاژ آگهی هایش را منتشر کنند؟ پس پاسخِ کارمندان و رسانه های منتقد را چه کسی می دهد!؟

آیا وقوعِ ۲ مورد اقدام به خودکشی آن هم در میان یک فرزند شهید و یک فرزند جانباز؛ که ما امنیت و تمامِ هست و نیست مان را مدیونِ پدرانِ آنها هستیم؛ نشانه ای از سوءمدیریت و ناتوانیِ مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از انجام وظایفش نیست؟ آقای یزدی زاده فکر نمی کنید هرچه زودتر استعفا بدهید و بروید، اول از همه به نفعِ خودتان و بعد به نفعِ شرکت ذوب آهن اصفهان و کشور است؟

ذوب آهن اصفهان تلاش کرد رسانه ی ضدِّفساد را بخرد

این وضعیت در حالی ست که پیش از این سه نفر از عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان ابتدا با وعده و تطمیع و بعد با تهدید؛ تلاش کردند سردبیر پایگاه خبری “اقتصاد سالم” را مجبور به حذف خبرهای افشاگرانه و انتقادیِ منتشره درباره ی مدیرعامل این شرکت، بکنند.

در تاریخ شنبه ۲۹ آبان دو نفر از عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان طی تماس های تلفنی مکرر با سردبیر پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، خواستار برگزاری جلسه ای حضوری و دیدار با وی شدند.

این جلسه ساعت ۱۱:۴۵ روز یکشنبه ۳۰ آبان با حضور سه نفر از عواملِ اعزامی شرکت ذوب آهن اصفهان (با مشخصات آقایان ع ح غ / م ا / ح ع)، به مدت ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه در شهر تهران، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه افراد یاد شده تلاش کردند با تطمیع و دادنِ وعده ی همکاری و حمایت از پایگاه خبری “اقتصاد سالم”؛ سردبیر این رسانه را راضی به حذفِ خبرهای انتقادیِ و افشاگرانه ی منتشره درباره ی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، بکنند.

در این رابطه آنها خطاب به سردبیر “اقتصاد سالم” اظهارات و کُدهایی مبنی بر وعده و تطمیع مطرح کردند که برخی از آنها به شرح زیر است:” آقا ما می خواهیم با شما دوست باشیم؛ چه کار باید بکنیم؟… ما برای تعامل و همکاری با سایت اقتصاد سالم آمده ایم… تشریف بیاورید اصفهان، ۲ روز از کارخانه ذوب آهن بازدید کنید… با خانواده تشریف بیاورید اصفهان… چرا دشمنی! چرا دوستی نه!؟… ما از رسانه ها حمایتِ مالی می کنیم…”

آنها حتی در این زمینه یکی از پیشکسوتان و بزرگان رسانه ای و مطبوعاتی استان اصفهان را واسطه کرده و در حین جلسه با وی تماس تلفنی برقرار کرده و از او خواستند ریش سفیدی کرده و واسطه ی آنها با پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، برای به قول خودشان دوستی و تعامل! و رسیدن به اهداف شان شود…

با این حال سردبیر پایگاه خبری اقتصاد سالم خطاب به عواملِ اعزامیِ شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد که افشای فساد و مبارزه با تخلفاتِ مدیرانِ دولتی؛ حسبِ دستوراتِ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم مبنی بر “ضرورت تمرکز این دولت بر مبارزه با فساد و احیای اعتماد مردم به دولت”، صورت می گیرد.

در نهایت با ادامه ی صحبتها و مقاومت سردبیرِ این پایگاه خبری در برابر تمامِ تطمیع ها و وعده های داده شده از سوی ۳ نفر واسطه ی اعزام شده از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان به تهران در این جلسه؛ آنها وارد فاز تهدید شده و عنوان کردند که “در صورت حذف نشدنِ خبرهای انتقادیِ منتشره از مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از روی خروجی سایت “اقتصاد سالم”؛ آنها شکایت قضایی صورت گرفته از این پایگاه خبری را تا آخر پیگیری خواهند کرد…”.

از مبارزه با فساد کوتاه نمی آییم / مردم توقع عمل و نه شعار، دارند

در آخر و در چنین شرایطی از حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مالک و متصدیِ مدیریتِ شرکت ذوب آهن اصفهان می خواهیم تکلیف مدیریت این کارخانه ی عظیم دولتی را هرچه زودتر مشخص کرده و بیش از این اجازه ی ادامه یافتن حاشیه ها و مشکلات مدیریتی در این مجموعه ی عظیم متعلق به بیت المال و کارگران را ندهد.

هم اکنون چندین ماه از روی کار آمدنِ دولت مردمی آیت الله رئیسی گذشته و مردم دیگر توقعِ عمل و نه شعار، را دارند.

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نیز در این زمینه همچنان به وظیفه خود مبنی بر دفاع از توده ی مردم، ضعفا و زحمتکشان؛ ادامه خواهد داد به ویژه آنکه فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد و دفاع از منافع ملی، جایی برای درنگ و سستی باقی نمی گذارد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=32398
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. فرزند شهید کارخانه گفت:

    سلام و عرض ادب
    خدا خیر به شما بدهد که بلندگوی مظلوم شده ای
    واقعا شرم بر مدیرعامل و عوامل ش

  2. محمد از کرمانشاه گفت:

    دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: با هر فردی که بخواهد به شهدا و خانواده شهدا توهین کند، در هر جایگاه و مقامی که باشد برخوردی شدید و عبرت آموز خواهیم داشت.

  3. امام خمینی ره گفت:

    فرزندان محترم شهدا، ذخیره های عظیم انقلاب‏

    ‏‏ ‏

    ‏‏ ‏

    ‏‏نور چشمان عزیزم، فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و‏‎ ‎‏مفقودین ـ ایّدهم الله تعالی ‏

    ‏‏     پیام شما را شنیدم. من به شما سلام و درود می فرستم، و به‏‎ ‎‏وجود شما مباهات و افتخار می کنم. و چه افتخاری بالاتر از اینکه‏‎ ‎‏ما در تداوم انقلابمان ذخیره های عظیمی همچون شما عزیزان را‏‎ ‎‏داریم که حضورتان در جامعه در تمامی صحنه های اسلامی و‏‎ ‎‏انقلابی و مردمی یادآور رشادتها و فداکاریها و اخلاص رادمردانی‏‎ ‎‏است که به برکت خونهای پاک آنان انقلاب و جمهوری اسلامی‏‎ ‎‏ایران بارور گردید؛ و با شهادت و ایثار و جانبازی و اسارت آنان، از‏‎ ‎‏پانزدهم خرداد تاکنون، بر تارک نهضتمان نام مجد و آزادی و‏‎ ‎‏شرف پایدار ماند. شما، گواهان صادق و یادگاران عزمها و‏‎ ‎‏اراده های استوار و آهنین، نمونه ترین بندگان مخلص حقید، که‏‎ ‎‏مراتب انقیاد و تعبد خویش را به درگاه اقدس حق تعالی با نثار خون‏‎ ‎‏و جان به اثبات رسانیدند؛ و در میدان جهاداکبر با نفس و جهاد‏‎ ‎‏اصغر با خصم، واقعیت پیروزی خون بر شمشیر و غلبۀ ارادۀ انسان‏‎ ‎‏را بر شیطان مجسم کردند؛ و سرمایۀ جان خویشتن را به بهای‏‎ ‎‏اندک نفروختند و ملعبۀ زخارف زودگذر دنیا و متعلقات آن‏‎ ‎‏نشدند؛ و با همتی بلند به سودا و معامله ای برخاستند که خدا‏‎ ‎‏مشتری جان آنان شد و اجر و مزدشان را بیدریغ در نزد خود قرار‏‎ ‎‏داد و حیاتشان را جاودانه ساخت، که این، منتها آرزوی عاشقان و‏‎ ‎‏مشتاقان و غایت عمل و آمال عارفان است که «یَالَیتَنَا کُنَّا مَعَهُم». و‏‎ ‎‏گوارا باد بر این شهیدان، لذت انس و همجواری شان با انبیای عظام‏‎ ‎‏و اولیای کرام و شهدای صدر اسلام! و گواراتر بر آنان باد نعمت‏‎ ‎‏رضایت حق که ‏‏رِضوَانٌ مِنَ الله ِ أَکبَر.‏‏ و اینک ما و شما مانده ایم که‏‎ ‎‏وارث آن رسالتیم و حامل آن امانت.‏

  4. پیام حضرت امام خمینی گفت:

    وظایف ما نسبت به خانوادۀ شهدا و ایثارگران

    ‏‏ ‏

    ‏‏وظایف ما نسبت به خانوادۀ شهدا و ایثارگران‏

    ‏‏ 
    ‏‏وظیفۀ مردم نسبت به خانوادۀ شهدا و ایثارگران‏

    ‏‏با کمال احترام از مبارزین پشتیبانی کنید‏
    ‏‏اشخاصی که به حسب وظیفۀ شرعیۀ الهیه و برای حفظ اسلام‏‎ ‎‏و احکام مقدسۀ آن و صیانت کشورهای اسلامی از سلطۀ‏‎ ‎‏اجانب ـ خذلهم الله تعالی ـ قیام به امر به معروف و نهی از منکر‏‎ ‎‏با شرایط مقررۀ آن نموده اند و برای آنها در این انجام‏‎ ‎‏وظیفه گرفتاری از قبیل حبس یا قتل پیش آمده است و خانوادۀ‏‎ ‎‏آنها محتاج به کمک و سرپرستی هستند، مؤمنین از هر طبقه‏‎ ‎‏موظفند که با کمال حفظ احترام آنها به کمک و پشتیبانی آنها قیام‏‎ ‎‏کنند، و حاضر نشوند به خانوادۀ برادران غیرتمند خود سخت‏‎ ‎‏بگذرد. و مجازند تا ثلث از سهم مبارک امام ـ علیه السلام ـ
    ‏‎

  5. فرزند شهید اراک گفت:

    استاندار مرکزی گفت: از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و صبر و استقامت خانواده آنان عزت، اقتدار و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است. ننگ بر کسانی که به اصل نظام توهین می کنند

  6. جانباز کارخانه گفت:

    بنده بعنوان جانباز باید بگویم آرامش کنونی که در جامعه داریم را مدیون خون شهدا و فداکاری خانواده هایشان هستیم، لذا با هرگونه توهین به آنها باشدت و عبرت آموز برخورد خواهیم کرد.

    سکوت نکنید همه ما را به یک نوعی نابود کردن می گویند زیاد خواهید واقعا ….

  7. ظهور گفت:

    بسم رب الشهدا و صدیقین
    سلام و احترام
    جناب آقای رئیسی و وزیر رفاه چرا درنگ کرده اید و این وضع نابسامان در ذوب آهن را که جولانگاه عده ای سود جو شده را سر و سامان نمی دهید .مگر قحط الرجال است ؟
    این مدیر عامل منافع چه کسانی را تامین می‌کند که تعلل میکنید و خودش و عواملش را از بدنه های کارخانه که مانند زالو چسبیده اند بر کنار نمی کنید .
    صلاح مملکت برایتان مهم است یا منافع عده ای ؟
    دیگر خسته ایم از این همه درنگ و تعلل بگذارید اعتمادمان از شما سلب نشود ، انقلاب را از دست نااهلان بگیرید و به دست اهل آن بسپارید که برای مردم و کار گران مظلوم کار کنند .
    به امید عمل به وعده ها تون

  8. همسر شهید گفت:

    بسم رب الشهدا و الصدیقین

    ای شهید!

    تو رفتی و ماندگان را با کوله باری از مسئولیت ها تنها گذاشتی. شاید روزی که روز وصل تو به خداوند بود، با خودت این فکر را کردی که من می روم تا بعد از من باشند کسانی که را هم را ادامه دهند. باشند کسانی که خون سرخم را که برای سربلندی و افتخار ملتم دادم، پایمال نکنند. اما ای شهید! حال کجایی تا ببینی که خون سرخ تو، همان خونی که با افتخار برای عزت کشورت دادی، دارد نادیده گرفته می شود.

    عده ای از افراد این سرزمین، که خود ادعای حضور در دوران جنگ و دفاع مقدس و همچنین ادعای مردی و مردانگی را دارند، با ذلت تمام که از نظر خودشان اوج عزت است، دست به سمت کسانی دراز کرده اند، که در دوران جنگ، تمام کشورها را برضد ایران مجهز کرد. همان کشوری که امروز از دولتی حمایت می کند که خاخام های یهودیشان یا بهتر است بگویم شیاطین دینشان حکم قتل کودکان و زنان بی گناهی را صادر می کنند که جز دفاع از سرزمینشان، چیز دیگری نمی خواهند. همان کشوری که امروز از دولتی حمایت می کند که صدها نفر از شیعیان را بی هیچ گناهی قتل عام می کند.

    آری ای شهید! من و امثال من به وجود افرادی چون تو افتخار می کنیم. شاید من فرزند شهید یا جانباز و یا آزاده نباشم، اما به حرمت خون تو در مدرسه ای درس می خوانم که نام زیبای شاهد در کنار اسم نورانی خانم حضرت زینب(س) نهاده شده است. همان بانوی بزرگواری که با تمام سختی ها، تن به ذلت ندادند. به عنوان یک دانش آموز بسیجی، به تو قول می دهم که در فرداهای مملکتم، افتخار بیافرینم. و جز افرادی نباشم که از خون پاک شهدا به نفع خویش پلکان می زنند و پله پله آرمان های مقدس شهیدان را زیر پامی گذارند و وقتی به پله های آخرین می رسند، بسیار خوشحال می شوند. اما آن قدر دنیا بین و کوته فکرند که نمی فهمند آن پله بر روی نیش مار قرار دارد.

    در آن هنگام است که آنان از تمام پله ها یکی یکی نزول کرده و دستشان برای تمامی مهره های بازی و نظاره کنندگان رو می شود. در این وقت افرادی که گول ظاهر را خورده بودند، از آنها جدا می شوند. و در عوض این انسان های بد سرشت با کسانی هم بازی می شوند که قبلا صورتشان را در این باتلاق لجنی کرده بودند.

    اما ای شهید تو ناراحت نباش. زیرا در کنار این عده که حتی به خود نیز رحم نمی کنند، کسانی هم هستند که روز و شب از خداوند طلب می کنند تا پاسدار خون شما باشند. همان هایی که در این ۳۰سال ثابت کردند که ما می توانیم. چون الگوهایی مثل شما داریم. و چون دست رهبری فرزانه و قدرتمند و خداترس و دشمن نترس، مانند حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)، بر روی سر این مردم سایه افکنده است.

    به امید روزی که تو و دوستانت شاهد این باشید که همه افراد این مملکت راهتان را با سربلندی ادامه می دهند. همانانی که انشاءالله در زمان ظهور مولایمان امام عصر(عج) در کنار شما باشند.

  9. شهید گفت:

    یزدی زاده تبدیل وضعیت مافرزندان شهداشرکتی رازیربارنمیره اجراکنه مافرزندان شهداشدیم خارچشم ایشون
    توهیچی نیستی اگه پدرمن وامثال اون نرفته بودن الان اینطورمتکبرانه رفتارنمیکردی ،مدیر بنیاد شهید ذوب آهنم باید جوابگوی ما باشن که چرابرای تبدیل وضعیت شرکتی هاسنگ اندازی میکنن
    جناب مایلی! الحق مافرزندشهداراروسفیدکردین
    امروز تو جلسه بنیاد شهید کل استان حرفتون بود
    خجالت بکشین دست بردارین ازریاکاری

  10. مبارز گفت:

    مدیرعامل ذوب آهن چشم دیدن فرزندان شهدارانداره تبدیل وضعیت نمیکنه نیروهای شرکتی ایثارگررا انگارذوب آهن توقباله باباش بوده

  11. شهلا گفت:

    چندوقت پیش برای روز پرستار یزدی زاده اومده بود بیمارستان شهید مطهری
    وقتی چشمش به یه مشت پرستار بی حجاب افتاده بود نیشا باز کرده بود وآهنگ و … کلی افتضاح بازی که روم نمیشه بگم …
    اما اگه یه بچه شهید خواست وقت ملاقات بگیره از دفترش میندازدش بیرون و … درست مثل رییس بیمارستان مطهری

  12. ن گفت:

    ایناباقی مانده دولت روحانی هستن،بایدخودآقای رییسی اقدام کنن وایشوناعزل کنن برای دولت مردمی آقای رییسی وجودچنین مدیرانی مایه سرشکستگیه

  13. جانباز ۴۵ درصد کارخانه گفت:

    سلام علیکم
    جناب آقای “م ل” این ستم ها و توهین ها به ایثارگران در ذوب آهن از جانب شما است. واقعا از لباس تان خجالت بکشید از شهدا شرم کنید به اسم اسلام به کام مافیا دارید تو ذوب آهن چپاول می کنید.
    واگذارت میکنم به جدت سادات که باید تاوان بزرگی بدهید. به قرآن شما خائن وطن هستید. تا کی تمامی ندارید بس کنید آخه این یزدی زاده چه منافعی برای شما داره … دست بردار حمایت از یزید های زمان برای شما زشت است نکنید… به والله خون شهدا گریبان شما را می گیرد.

  14. فرزند شهید گفت:

    سلام این برادر جانباز درست گفت همه این فتنه ها زیر سر آقای موسوی لارگانی نماینده فلاورجان است.
    آقای رجایی نماینده لنجان هنوز سکوت کرده اید بیایید تمام ما را بریزید داخل کوره بلند تا خیال تان راحت شود آخه سکوت تا کی
    توهین . توهین . مرگ بر منافق .مرگ بر مفسد . مرگ بر آدم دو رو . مرگ بر مسئول بی درد . مرگ بر کسانی که خون به دل شهدا می‌کنند

  15. جانباز کارخانه گفت:

    سلام علیکم
    جناب آقای “م ل” از لباس تان خجالت بکشید تا کی میخواهید از ظالم دفاع کنید چه منافعی برای شما است که این همه از یزدی زاده دفاع می کنید همه فهمیده اند که شما یکی به میخ می‌زنید یکی به نعل آخه یک بام دو هوا که نمی شود. چرا فولاد مبارکه را اختلاس و رانت می دانید ولی ذوب آهن که…. آقا تا کی میخواهید خون به دل ایثارگران بکنید‌. واگذارتان میکنم همین شهدا که رفتند و امثال شما از مافیا حمایت می کنید

  16. اداری گفت:

    آقای یزدی زاده تا کی واقعا تا کی؟
    پشتیبانی از آجودانی تا کی؟
    فساد در بیمارستان بیداد میکنه.

  17. رضا فرزند ایثارگر گفت:

    دوباره چه جریانی پشت این قضایاست آقای یزدی زاده اتفاقا بسیار زحمت کشیده و خیلی خدمات ارائه کرده و از نظر معیشتی خیلی بهبود ایجاد کرده احتمالا یه باند بازی راه انداختند تا یه نفر از خودشون مدیر بکنند و کارخانه را نابود کنند بسه آقا بذارید این بنده خدا کارشو بکنه این آقا از جنس ذوب آهنه صادقی خوب بود یا سعد محمدی یا براتی؟؟ یه کلی بدهی و ضرر تازه کارخانه به سوددهی رسیده

  18. دکتر نصر گفت:

    شوی سیاسی اصلاحطلبان در دقیقه ۹۰ در بیمارستان ذوب آهن اصفهان

    پس از دوره مدیریت موفق و ۱۳ ساله آقای دکتر کریمی ، ریاست بیمارستان ذوب آهن به یک اصلاح طلب تندرو بنام دکتر آجدانی سپرده شد که قبلا در انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.
    جای سوال است در این مدت ۵ ساله مدیریت ایشان چه کار مفیدی انجام شده جز تعطیلی بخشهای مختلف ، کاهش شدید بستری بیماران، خدمات رسانی ناقص ، فراری دادن پزشکان متخصص ، واگذاری بخشهای درآمدزا به شرکتها و افراد مسئله دار و بعضا دارای سابقه زندان ( بدون مجوز و برخلاف آیین نامه های شرکت پویش درمان) ، بکار گیری افراد ناتوان در پستهای کلیدی ، عدم حضور موثر در بیمارستان و در عوض برگزاری شوهای متعدد تلویزیونی و…….

    اکنون نیز واگذاری داروخانه بیمارستان به مساحت حدوداً ۳۱۰ مترمربع به شرکت بهیان سفیر زاگرس به مدت ۳ سال با هزینه آب و برق و گاز و تلفن و غذای پرسنل فقط به مبلغ ماهیانه ۳۵ میلیون تومان ( کرایه یک مغاز بااین شرایط در فولادشهر بسیار بیشتر از این هست )

    در مورد شرکت بهیان سفیر زاگرس مسائل زیر قابل توجه است:

    طبق دستورآقای آجدانی، قبل از عقد قرارداد داروخانه تحویل شرکت فوق شده است که خلاف قانون میباشد.

    شرکت مذکور هیچ سابقه ای در رابطه با دارو نداشته و بنام شرکت تجهیزات پزشکی ثبت شده است.

    شرکت فوق در تاریخ ۸ تیرماه سال جاری با مجوز شماره ۲۳۳۸ اداره ثبت فلاورجان ثبت شده و در تاریخ ۹ تیرماه در مزایده شرکت کرده و برنده شده است.
    براساس آگهی مزایده ، شرکت ها باید دارای سوابق مرتبط باشند ،سابقه کاری شرکت کجاست؟

    این داروخانه یک داروخانه بیمارستانی است و مجوز آن هم قابل واگذاری نیست . باچه ترفندی این مجوز را به شرکت بهیان سفیر زاگرس داده اند؟ مسئولیت و نظارت برداروهای مخدر و بیمارستانی و کرونایی که بعضا بسیار گران هستند برعهده کیست؟

    چرا برخلاف نامه مدیر امور مجامع ذوب آهن به شماره ۶۲۲۵۸ مورخ دوم شهریورماه سال جاری ، که این واگذاری را خلاف قانون و موجب ایجاد فساد و رانت دانسته بازهم داروخانه واگذار شده است؟

    نقش اعضای حزب منحلّه مشارکت در پیگیری این مسئله چیست؟

    با توجه به این واگذاری ، مدتی است که دونفر از پزشکان داروساز بیمارستان رفته اند و بیمارستان مسئول فنی در شیفت عصروشب ندارد. چرا کسی پاسخگو نیست؟

    چرا درمانگاه واقع در خیابان شریعتی اصفهان محل برگزاری جلسات حزب مشارکت و سایر اصلاحطلبان شده و کسی پاسخگو نیست؟

    چرا یک دستگاه MRI دست دوم و از رده خارج را کرایه کرده و دوسال است کرایه آن را میدهند و در انبار مهمانسرای ذوب آهن خاک میخورد تا در سالهای آتی بهره برداری شود؟ این کرایه به چه کسی پرداخت میشود؟ چه رانتی پشت این موضوع است….

    علت ساخت وسازهای بدون توجیه اقتصادی و بعد تعطیل کردن آنها (مثل طبقه هفتم بیمارستان ) چیست؟

    با توجه به اعتراضات سهامداران و شاغلین و بازنشستگان در جلسه مجمع عمومی ذوب آهن در تیر ماه در خصوص عملکرد بیمارستان ، اصرار زیاد مدیر عامل ذوب آهن بر حمایت از آجدانی چه توجیهی دارد؟

    چرا نظارتی بر دخل و خرج این بیمارستان و حیف و میلهای مربوطه نمیشود؟

    وهزاران چرای دیگر ….

    از مسئولین دولت انقلابی آیت الله رییسی خواستار رسیدگی به این مسئله هستیم.

  19. اداری ذوب آهن گفت:

    از پرسنل محترم ذوب آهن خواهشمندم فریب پولپاشی آقایان را نخورید. اینها برای بقای خودشون هرکاری میکنند. میلیاردی خرج میکنند. آقای یزدی زاده پاداشهای چند میلیونی شش ماهه اول که به مدیران دادید چی شد؟ مگر قرار نشد بین همه به تساوی تقسیم بشه؟
    چرا توی جلسات شما یکی مثل آجدانی باید تعیین تکلیف کنه. مگه آجدانی چیکاره ذوب آهنه؟ دزدیهای خودش توی بیمارستان کم نیست که برای ذوب هم تصمیم میگیره؟
    چرا از مدیرهای دوتابعیتی استفاده میکنید. آجدانی دوتابعیتیه. چرا مراجع قضایی رسیدگی نمیکنند؟

  20. دکتر پیرایی گفت:

    سلام
    بنده به نوبه خود از دکتر آجدانی شاکی هستم. ایشون برای داروخانه بیمارستان با ما قرارداد بست و از طرف خودش امضا کرد هرچی ما گفتیم که قرارداد از طرف ذوب آهن باشه قبول نکرد و حالا ما دچار هزارویک مشکل شدیم. نه میتونیم حقوق پرسنل بدیم و نه میتونیم اونها را بیمه کنیم نه به ما سهمیه دارو میدن و نه میتونیم با بیمه خدمات و تامین قرارداد ببندیم. این بنده خدا اصلا … است. هروقت هم باهاش کار داریم میگن وزارتخونه جلسه داره. آخه مگه این کیه که توی وزارتخونه راهش بدن

  21. دکتر نصر گفت:

    این قضیه ۱۸ میلیارد پول که دادند به آجدانی برای آزمایش خون از پرسنل چیه؟
    مگه این چه آزمایشیه؟
    اگه ذوب آهن ۱۲هزار پرسنل داشته باشه که خب به ازای هر پرسنل یک و نیم میلیون تومن پول میشه. چه آزمایشیه که یک و نیم پولش میشه؟
    این دزدیها تا کی ادامه داره؟

  22. بایرام گفت:

    سلام،آقای یزدی زاده،یه سمت خیلی عالی!!!!!!!!
    زنجان،
    شهردار میخواد،همزبانت هم هستن،تو به خدا برو

  23. مهدی گفت:

    با سلام و خسته نباشید لطفا نسبت به احقاق حق تمامی کارکنان ذوب آهن اصفهان هم پیگیری شود ممنونم از پیگیری های خوبتان

  24. راحیل گفت:

    سلام. چندروز پیش بنده را به خاطر یه ایراد خیلی کوچیک که به طرز مدیریت دکتر آجدانی گرفته بودم به دفتر احضار کردند و کلی بدو بیراه گفتند. من بعنوان یک خانم به کجا باید شکایت کنم؟ یه دستگاه اسباب بازی گذاشتند توی طب وکار از همینها که توی فرودگاهها هست و قد و وزن و فشار خون و این مسخره بازیها را میگه و البته همش هم اشتباهه. اومده تو مصاحبه تلویزیونی میگه از این دستگاه تو کل دنیا فقط ما داریم. تو رابخدا برید توی پیج بیمارستان مصاحبه اش را ببینید کلی میخندید. اومده میگه ما درمان کرونا را قبل از ورود کرونا به ایران شروع کردیم.🤥🤥

    https://www.instagram.com/tv/CVo_j8RF4l-/?utm_medium=copy_link

  25. آزاده گفت:

    من نمیدونم این اجدانی چیکار میکنه که داد همرو درآورده انگار تو این ذوب آهن مدیر دیگه ای نیست جالب‌تر اونکه هیچکس هم نیست رسیدگی کنه این آقا چرا این همه شاکی داره .واقعا آقای یزدی زاده چشم نخوری.

  26. سامان گفت:

    قابل توجه پرسنل محترم ذوب آهن

    اخیرا طرح اسکن کف پا توسط آقای دکتر آجدانی و با تبانی مدیرعامل برای کلیه پرسنل ذوب آهن گذاشته اند. خواهشا در این طرح شرکت نکنید. این یک سوء استفاده است. این طرح را روی پرسنل بیمارستان اجرا کردند و بعد به بهانه اینکه پای شما مشکل دارد به هر پرسنل اجبارا یه جفت کفش آشغال به قیمت دو میلیون تومان انداختند و گفتند پولش را بیمه میده اما بعد ، از پرفراژ پرسنل کم کردند. خواهشا این طرح را تحریم کنید. پولش تو جیب آجدانی و یزدیزاده میره. اون شرکت که اسکن کف پا انجام میده مال خود آجدانیه. ضرر میکنید. کفشهاش دوریال نمیارزه. شما با دومیلیون میتونید بهترین کفش را بخرید

  27. حزب هدا اصفهان گفت:

    🛑 حزب پرسشگر؛ مسئول پاسخگو

    جناب آقای یزدی زاده
    مدیرعامل محترم ذوب آهن اصفهان

    ❓آیا حضرتعالی روایت زیر را تایید می نمایید؟

    ۱⃣ در سالهای گذشته با نظریه بسیار قوی کارشناسان خارجی و داخلی با تولید ریل در نورد ۶۵۰ به لحاظ اقتصادی ، تکنولوژی و … مخالفت می شود.

    ۲⃣ با این وجود ، علیرغم مخالفت ها، اقدام به تولید ریلی می شود که نه تنها کیفیت لازم را ندارد ، موجب آسیب دیدن تنها زیرساخت تولیدات سنگین مقاطع ساختمانی کشور یعنی نورد ۶۵۰ می شود !

    ۳⃣ پس از تصمیم گیری نهایی برای تولید ریل در ذوب آهن اصفهان، یک نظر این بوده است که فرایند تولید در یک سالن جدید که کل تجهیزات بصورت نو تأمین ، نصب و راه اندازی شود تا هرگونه ریسک در تولید صرفاً در خود این خط جدید خلاصه گردد.

    ۴⃣ نظریه دیگر؛ استفاده از چند قفسه نوردی در انتهای نورد ۶۵۰ موجود و به اصطلاح ، بکارگیری ظرفیت خالی ۱۰۰هزار تنی نورد ۶۵۰ و تولید ۱۰۰هزار تن ریل در سال بوده است که مغایر با نظر کارشناسان بوده است، زیرا تکنولوژی تولید ریل به لحاظ تجهیزات و تلرانس های آنها و مشخصات مذاب تا شمش مورد نیاز برای تولید ریل به طور کلی با تولید مقاطع ساختمانی بسیار متفاوت است.

    ۵⃣ با این حال مقرر می شود یک خط مدرن تولید با تکنولوژی روز دنیا خریداری گردد اما در میانه مذاکرات خرید، در قراری در کشور ترکیه ! به ناگاه خبر خرید یک خط ریل دست دوم از کشور آلمان مطرح می شود. خط تولیدی که ۲۰ سال قبل توسط دولت آلمان به دلیل تغییر تکنولوژی ریل در دنیا از رده خارج شده است !معامله می گردد و تجهیزات فرسوده و از رده خارج شده آن به کشور حمل می گردد !!!

    ۶⃣ بعد از متوقف شدن تولید بزرگترین و اقتصادی ترین نورد کشور یعنی نورد ۶۵۰ ذوب آهن ، عملیات دمونتاژ نورد موجود و اجرای پروژه تولید ریل شروع می شود و در همین موقع، بهانه جویی های طرف خارجی برای عدم اجرای تعهدات خود آغاز می شود به طوری که خرید خط تولید از کشور چین در دستور کار قرار می گیرد. قیمت خرید خط تولید از آلمان و قیمت خرید از چین هم در جای خود جای سوال دارد !؟

    ۷⃣ از این پس ، ایرادهای مطرح شده توسط کارشناسان ذوب آهن یکی پس از دیگری نمایان می شود و سالیانه ۳۳۰ هزار تن تولید نسبت به قبل از دست می رود و بی نیازی کشور از این محصول مهم ساختمانی دچار مخاطره می شود.

    ۸⃣ به دلیل فقدان شمش باکیفیت مورد نیاز برای تولید ریل در ذوب آهن ، بالغ بر ۲۰هزار تن شمش ریل از هند وارد می شود.

    ۹⃣ به دلیل عدم قابلیت نورد شمش ریل حتی شمش های وارداتی هند توسط قفس های موجود نورد ۶۵۰ و قفس های خط ریل دست دوم آلمانی ، تقریبا کلیه ۲۰ هزار تن ریل وارداتی به قراضه تبدیل می شود !

    🔟 با وجود همه این اتفاقات؛ نظریه تولید ذوب مورد نیاز و شمش مربوط به ریل منجر به کلید خوردن پروژه VD می شود.

    ۱⃣۱⃣ برآورد اولیهی هزینه ها در خط ریل، VD ، نورد ۶۵۰ و عدم النفع تولید روتین نورد ۶۵۰ بالغ بر ۵هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است !

    ۲⃣۱⃣ آیا امکان انتشار اسناد شکل گیری این پروژه، تحویل پروژه تا مرحله آزادسازی حسن انجام کار طرف های خارجی و پیمانکاران داخلی و خریدهای مکرر انجام شده بعدی وجود دارد؟

    ۳⃣۱⃣ تاکنون چقدر ریل فروخته اید و قطارها با چه سرعتی می توانند روی آن حرکت کنند و به ازای هر تن ریل چقدر ضایعات تولید شده است؟

    ▪️ما آمادگی درج پاسخ شما را داریم

    ▪️حزب هدا اصفهان

    @isHODA‌‌‌

  28. بیمارستان مطهری گفت:

    اقای یزدی زاده شما با وجود امثال اقایونی مث اجدانی که به تمام معنا دزد است خودتون را زیر سوال بردید و این نتیجه انتخاب های ناصحیح شماست تا کی میخواهید در برابر ایشون سکوت کنید ؟!تمامی قسمت های بیمارستان را واگذار کردند انهم به شیوه قراردادهای ترکمانچای اما هیچ نمیگید تمامی کارهاش شوی تبلیغاته با آبرو و حیثیت ذوب اهن بازی کرده اما همه ساکتن سازمان بازرسی کجاست که نمیتواند جلوی این تازه به دوران رسیده را بگیرد دزدی در روز روشن تمامی ندارد ایشون یک دزد به تمام معناست و برادر زنش اقای بینا را جاسوس گذاشته است که دست چپ و راستش را بلد نیست و چپاول میکنددتمام بیمارستان و ذوب اهن را تا کی میخواهید بازیچه دست این شخص بشید

  29. نورد300 گفت:

    باسلام
    من از بچه‌ای جانباز ی سوال دارم اون این هست که چرا وقتی این آقای موسویان که مسوال هسته گزینش بودند و همین آقا جلو تبدیل وضعیت شماها را گرفته بود صداتون در نیومد که باید برید دعا را به جان مهندس یزدی زاده بکنید که دستور برچیدن گزینش را دادند و از همان موقع شماها تبدیل وضعیت شدید

دیدگاه شما