• کد خبر: ۳۳۷۴۶
  • ۱۴۰۰-۱۰-۳۰ - : ۱۶:۱۸
پشت پرده ی ۵ ساعته چیست

مدیرعاملِ دولتیِ متخلف نرفته برگشت؟ + سند

در حالیکه صبح امروز خبر برکناری منصور یزدی زاده، مدیرعامل متخلفِ شرکت ذوب آهن اصفهان در رسانه های رسمی منتشر شده بود؛ به یکباره برخی از خبرگزاری های ملی کشور خبر برکناریِ منصور یزدی زاده را از روی خروجی خود حذف و با خبر دیگری جایگزین کردند!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، صبح امروز خبر دادیم که پس از حدود ۴ ماه پیگیری رسانه ی فسادستیز و افشای تخلفاتِ منصور یزدی زاده _ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان _ وی بالاخره از سِمَت خود برکنار شد.

اما به غیر از “اقتصاد سالم” امروز صبح (پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰) باقی رسانه های رسمی و موثق کشور همچون “خبرگزاری صدا و سیما” و “واحد مرکزی خبر” نیز خبر تغییر در مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان را منتشر کردند.

در همین زمینه “خبرگزاری صداوسیما” به عنوان یک خبرگزاری ملی و معتبر حاکمیتی در ساعت ۱۱:۵۹ دقیقه صبح امروز خبر تغییر مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان و انتصاب فردی به نام “مهدی کوهی” به جای وی را با تیترِ “مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان شد”، منتشر کرد.

در این خبر حتی به نقل از مدیرعامل جدید شرکت ذوب آهن اصفهان نقل شده بود که مواردی همچون “اقتصاد مقاومتی با نگرش بر توانایی های داخلی، ارزش آفرینی، سودآوری و حفظ حقوق سهامداران” از جمله برنامه های مدیرعامل جدید شرکت ذوب آهن اصفهان است…

با این حال ساعت ۱۵:۱۲ دقیقه امروز “خبرگزاری صداو سیما” تیتر و متن خبرِ خود را به طور کلی حذف کرده و خبری از برنامه های زیست محیطیِ “منصور یزدی” مدیرعامل برکنار شده ی ذوب آهن اصفهان را جایگزینِ متنِ خبرِ اعلامِ تغییرِ وی، کرد!

در این شرابط مشخص نیست چه عاملی باعث شده تا “خبرگزاری صداوسیما” تیتر و متنِِ خبر تغییر “منصور یزدی زاده” مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان را پس از گذشتِ ۵ ساعت از انتشارِ آن؛ به متنی درباره ی برنامه های زیست محیطیِ منصور یزدی زاده در مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان! تغییر دهد.

مستنداتِ این موضوع (عکسِ خبر تغییر مدیرعامل ذوب آهن اصفهان) به شرح زیر است:

 

 

عکس خبرِ خبرگزاری “صدا و سیما” که کُدِ خبر آن یکسان است و متنِ خبر در صبح و بعدازظهر تغییر کرده است!

گفتنی ست که خبرگزاری “واحد مرکزی خبر” خبر تغییر “منصور یزدی زاده” مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان را منتشر کرده بود که هم اکنون حذف کرده است.

عکسِ لینکِ اولِ خبر منتشره از سوی خبرگزاری صدا و سیما:

خبر تغییر مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان

بعد از حدود ۵ ساعت، لینک همین خبر به صورت زیر تغییر کرد:

مسئولان مربوطه شفاف سازی کنند

در این شرایط امیدواریم مسئولان مربوطه در شرکت تامین اجتماعی (شستا) و هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان شفاف سازی کنند که از صبح تا کنون (ساعت ۱۵:۴۵) چه اتفاقاتی افتاده که به یکباره خبرِ برکناریِ “منصور یزدی زاده” مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان از روی خروجی های خبرگزاری ملی و حاکمیتی کشور (خبرگزاری صدا و سیما و واحد مرکزی خبر) حذف می شود؛ آیا برکناری منصور یزدی زاده منتفی شده است!؟

اگر اینگونه است چرا موضوع با انتشار بیانیه ای، رسما اعلام نشده و به جایش اقدام به حذفِ متنِ خبرِ برکناریِ “منصور یزدی زاده” از روی خبرگزاری های ملی کشور آن هم بدون هیچ توضیحی شده است.

منتظر اطلاع رسانی رسمی و تعیین تکلیفِ مدیریتِ اَبَرکارخانه ی دولتی ذوب آهن اصفهان که متعلق به مردم و بیت المال است، هستیم.

البته چنین موضوعاتی در عزم و اراده ی پایگاه خبری “اقتصاد سالم” به عنوان سربازان آتش به اختیار ولایت در جبهه ی مبارزه با فساد و دفاع از منافع ملی؛ خللی ایجاد نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=33746
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما