• کد خبر: ۴۱۱۱
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۵ - : ۱۱:۱۴

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۲۵

در حالی که ارزش دلار همچنان رو به پایین است و توجه سرمایه گذاران بار دیگر معطوف نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا شده تا جزئیاتی از طرح این بانک برای هدف گذاری نرخ تورم به دست بیاورند، قیمت طلا امروز افزایش داشت.

به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد رشد به ۱۹۶۶ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۶۹ درصد رشد به ۱۹۷۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ادوارد میر تحلیلگر موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت: «علت عمده رشد قیمت طلا تضعیف ارزش دلار و همچنین کاهش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا بوده است.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب پس از به ثبت رساندن بدترین عملکرد بیش از ۲ هفته اخیر امروز نیز شاهد کاهش بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

فعالان بازار اکنون منتظر نشست ۲ روزه فدرال رزرو هستند که چهارشنبه پایان می یابد. این اولین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا از زمان اعلام تغییر سیاست این بانک و افزایش بردباری آن نسبت به بالا رفتن نرخ تورم است. بانک مرکزی آمریکا عملا متعهد شده تا برای دوره ای طولانی نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ کند.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس در این باره گفت: «پس از نشست جکسون هول، بازار به دنبال جزئیات بیشتری در این زمینه است که فدرال رزرو می خواهد با چه ابزاری تورم را بالا ببرد.»

وی افزود: «بازار همچنین به دنبال آن است که آیا نرخ تورم شروع به افزایش کند فدرال رزرو همچنان نرخ بهره را پایین نگه خواهد داشت یا نه.»

بازار طلا در هنگام بروز تورم محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود. قیمت طلا از ابتدای امسال و به دلیل افزایش اقبال سرمایه گذاران حدود ۲۹ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=4111
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما