• کد خبر: ۴۶۶
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۱ - : ۸:۵۰

هشدار درباره گرسنگی جهانی به دلیل کرونا

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای درباره تبعات شیوع ویروس کرونا و گسترش گرسنگی در جهان هشدار داد.

به گزارشدنیای خبر،   آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد چنانچه برای کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدامی صورت نگیرد، در جهان بحران غذایی ایجاد می‌شود که تبعاتش گریبانگیر صد‌ها میلیون کودک و نوجوان خواهد بود.
بر این اساس، گوترش در بیانیه‌ای با اشاره به این که امروز بیش از ۸۲۰ میلیون نفر با شکم گرسنه شب‌ها به بستر خواب می‌روند، گفت: “نظام غذایی ما دیگر خوب عمل نمی‌کند و ویروس کرونا این اوضاع را وخیم‌تر کرده است”.
وی در عین حال هشدار داد: حدود ۱۴۴ میلیون کودک کمتر از ۵ سال از سوئ تغذیه شدید رنج می‌برند که این تعداد معادل بیش از یک کودک از هر پنج کودک در جهان است. این در حالی است که امسال ۴۹ میلیون نفر دیگر احتمالا به علت تبعات شیوع ویروس کرونا در جهان به این جمع افزوده خواهند شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش پایانی این بیانیه بر ضرورت رسیدگی به برنامه تغذیه‌ای کودکان به خصوص کمک به کودکانی که از خوردن غذا در مدارس محروم هستند، تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=466
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما