• کد خبر: ۴۸۰۹۰
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۱ - : ۱۱:۵۱
در اولین گام برای برخورد با فساد ۹۲ هزار میلیاردی؛

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه را برکنار کنید

اولین گام برای برخورد با فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، برکناری “محمدیاسر طیب نیا” مدیرعامل این شرکت است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، با توجه به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات ۹۲ هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد مبارکه، نکات زیر قابل توجه است:

۱_ مدیرعامل فعلی فولاد مبارکه در بازه ی زمانی مورد نظر هیات تحقیق و تفحص مجلس (۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰)؛ پست هایی حساسی همچون معاون خرید و عضویت هیات مدیره ی این شرکت برعهده داشته است.

۲_ بنابراین نامبرده پس از مدیرعاملِ وقتِ این شرکت (حمیدرضا عظیمیان) که شخص اولِ فولاد مبارکه بوده و باید در برابر تخلف ۹۲ هزار میلیارد تومانی پاسخگو باشد؛ جزو مقاماتِ ارشدِ شرکت بوده و درحد مسئولیت و پست بالای خود، مسئول است و باید پاسخگو باشد.

۳_ اگر محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فعلی فولاد مبارکه در جریان فسادها و تخلفاتِ مالی در این شرکت بوده و سکوت کرده است؛ مطمئنا هم اکنون صلاحیتِ مدیرعاملی این شرکت را ندارد و باید برکنار شود…

۴_ اگر هم نامبرده علی رغم سِمت های بالایی که داشته، در جریانِ این فسادها و تخلفات نبوده، با توجه به سمتهای بالایی که داشته (جزو چند مدیرِ ارشدِ فولاد مبارکه اصفهان) نشاندهنده ی عدم صلاحیت، کاردانی و اشرافِ وی به امور بوده و بنابراین باز هم صلاحیتِ مدیرعاملی این اَبَرشرکت دولتی را نداشته و باید برکنار شود.

۵_ گذشته از موارد یاد شده، نوعِ واکنشِ نامبرده (مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان) به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات و فساد مالی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز قابل تامل بوده است.

۶_ “محمدیاسر طیب نیا” در پاسخ به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس در تاریخ ۲۹ مردادماه بیانیه ای صادر و گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس را در حدِّ “ادعا” دانست…

در بیانیه وی در این رابطه آمده بود:” پیرو قرائت گزارش هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در صحن علنی مجلس و ارجاع آن به مرجع قضایی به اطلاع کلیه سهامداران می رساند که اظهارنظر قطعی در خصوص کلیه ادعاهای مطروحه در گزارش مذکور، منوط به رسیدگی و صدور رای قطعی از مرجع قضایی است”.

۷_ به این ترتیب نامبرده رسما و علنا اعتبار گزارشِ یکی از قوای سه گانه کشور که قوه ی قانونگذاری و نظارتی کشور نیز هست را زیر سوال برده و در آن تشکیک کرده است.

۸_ بعد از اعتراض و روشنگری رسانه های ضدِّفساد در این رابطه، وی مجددا بیانیه دیگری در تاریخ ۳۰ مرداد صادر و این بار وقوع تخلفات مالی در شرکت فولاد مبارکه را پذیرفت با این حال آنرا مربوط به مدیران سابق این شرکت دانست.

در بیانیه دوم محمدیاسر طیب نیا آمده است:” موضوع تخلفات اشاره شده در متن گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، که توسط مدیران قبلی انجام شده صرفا متوجه اشخاص موصوف در گزارش بوده و از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است”!

۹_ در این شرایط با توجه به جمیع نکات یاد شده از وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود بلافاصله نامبرده را از سمت خود عزل کند.

۱۰_ مقام های نظارتی توجه کنند که مدیرعامل فعلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از بازماندگان دولت اشرافی حسن روحانی ست و هنوز هم تعدادی از وابستگان به دولت روحانی؛ اختیارِ شاهراه ها و گلوگاه های بنگاه های صنعتی و معدنی پولساز و پولدار دولتی را دراختیار دارند…

۱۱_ در این زمینه در صورت لزوم پایگاه خبری “اقتصادسالم” نامِ این مدیران دولتی و سمت های آنها در وزارتخانه های صمت، کار و شستا را منتشر خواهد کرد…

گزارش های مرتبط زیر را هم بخوانید:

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعتبار گزارشِ مجلس را زیر سوال بُرد

 

 

مدیرعامل فولاد مبارکه وقوعِ فساد در این شرکت را پذیرفت

 

محمدیاسر طیب نیا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=48090
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. خخخ گفت:

    این همه … شعر گویی از یک سایت در یک جا واقعا رکورده
    بدین گینس براتون ثبت کنه

  2. شاهین گفت:

    شما از بازماندگان توئیت‌گران و کامنت‌گذاران در دفاع از فولادی جناب خخخ؟

  3. ایمان گفت:

    خیلی از تخلفات مربوط به خرید تجهیزات فولاد بوده که م یرعامل فعلی درآن زمان معاون خرید فولادمبارکه بوده ضمنا از نوجومی بگیران هم هستند

  4. محمد گفت:

    نویسنده فکر کنم قاضی باشی اولا۹۲ هزار میلیارد تومان پوما کسی که ۲هزار میلیارد اضافه میکنه معلومه یه چیزی زده

  5. حمید گفت:

    من کارمند یکی از شرکتهای اقماری فولاد مبارکه هستم.همه میدونند این شرکت یکی از بهره ورترین شرکتهای تولید فولاده و بهره وری هم نقطه مقابل فساد هست. من آقای طیب نیا رو از زمان معاونت خرید میشناسم. ایشون به رفتار حرفه ای و شرافت شهره هستند. به نظرمن کل قضیه یک رقابت سیاسی کثیف بین اصولگرا و اصلاح طلب هست.
    ضمنا انقدر هیات تحقیق و تفحص مجلس رو گنده نکنید. شخصا جهت پاسخگویی سوالات با چند تاشون ارتباط داشتم. بعضیهاشون حتی هنوز نمیدونستند مبارکه یک شرکت خصوصیه و مشمول آیین نامه معاملات دولتی نمیشه. بسیاری از مواردی هم که به عنوان تخلف گزارش شده ناشی از همین بی اطلاعی و ارزیابی صورتهای مالی بر اساس آیین نامه های دولتیه… بی تعارف بگید میخواین سهام یه شرکت سودآور رو دو دستی تقدیم سپاه یا ارگانای وابسته به نظامتون کنید. انقدرم الم شنگه و آبروریزی درست نکنید.
    یا حق.

  6. علی گفت:

    به نام خدا
    من قضاوت نمی کنم و آقای طیب نیا را انسان خوبی می بینم (البته از بیرون از ذات انسان فقط خدا مطلع است ) اما مدیر نیستند و تا همین جا هم قطعا با رانت عمو جان و آقای میرزایی رسیده اند , چرا که ایشان در همان دوران معاون خرید و در حدود ۷ ماه دوران قبل عضو هیِت مدیره هم بوده اند ضمن اینکه یکی از اشخاصی که هم علنا نام برده شده آقای طهمورث جوانبخت می باشد که هم معاون مالی و بعد معاونت خرید و در اکثر همان زمان فساد
    عضو هیت مدیره بوده است (حدود ۲ سال) و در پرونده تخلفات ایشون هم یکی از همون افراد می باشد که هنوز در دوران آقای طیب نیا معاونت فروش را به عهده دارند ضمن اینکه در همین دروان کوتاه اکثر دوستان و فامیل آقای طیب نیا در شرکتهای اقماری فولاد یا مدیر عامل شده اند یا در پست های ارشد شرکتهای (البته با سابقه بسیار کم) همین ماه گذشته فیش حقوقی شرکت فنی مهندسی افشا شد که یکی از بستگان ایشون (با سفارش آقای طیب نیا مدیر منابع انسانی شدند) ۷۵ میلیون حقوقشان بوده و علی هذا برداشت آزاد
    یا علی مدد

  7. وحیدی گفت:

    با سلام
    آقای طیب نیا خود همه فامیل و دوستان خود را در شرکت های تابعه بکار گرفته اند
    مثلا شرکتی که همین الان بنده در آن مشغول میباشم آقای محمدکیوان آرا را بدون هیچ سابقه کاری مدیریتی گذاشته اند مدیر عامل این شرکت که پسر احمد کیوان آرا عضو هییت مدیره سابق ذوب آهن و همکار طیب نیا میباشد !!!!
    شرکت را با چند هزار میلیارد از مدیر عاملی قبلی تحویل گرفتن الان بزور برایمان حقوق واریز میکنند بدلیل کمبود منابع مالی!!!!
    کو گوش شنواااااااااااا

  8. رضا گفت:

    به هر حال مدیر عامل فعلی وبه قولی مدیر ارشد سابق باید جوابگو باشد….به قول شهید چمران کسی که تعهد داردو کاری را می‌پذیرد که تخصص آن را ندارد عملا تعهد هم ندارد…ایشان تخصص در کارهای اقتصادی دارند ولی مدیر صنعتی خوبی نیستند بهتر است در کارهایی که مربوط به وزارت اقتصاد است فعالیت کنند…

  9. ب گفت:

    اخه این بچه چه سنخیتی با مدیر عاملی داره یاسر طیب نیا فقط عموش که علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی بود پارتیش بوده .لعنت خدا واولیا خدا که برهمه انهایی که جای شایسته سالاری وضوابط را با روابط وپارتی ولابی گری عوض کردند

دیدگاه شما