• کد خبر: ۵۷۱۵۷
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۸ - : ۱۵:۳۳

لایحه بودجه ۱۴۰۲ هفته آینده به مجلس می‌رسد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ هفته آینده به مجلس می‌رسد، گفت: لایحه بودجه سال بعد یکپارچه بوده و دو مرحله‌ای نیست.

 به گزارش اقتصاد سالم؛میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۲ یکشنبه هفته آتی به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: دلیل تاخیر دو هفته در ارائه بودجه به مجلس این بود که لایحه بر اساس توافق قبلی در چند بخش مجزا آماده شده و قرار بود در دو مرحله به مجلس ارائه می‌شود.

وی افزود، در نهایت ان طرح نهایی نشد، چراکه با ایراد قانون اساسی شورای نگهبان مواجه شده و بر این اساس به صورت لایحه یکپارچه به مجلس ارائه می‌شود.

به گفته این نماینده مجلس سیاست‌های کلی برنامه هفتم به دولت ابلاغ شده و برنامه ششم توسعه تا پایان سال پابرجاست و به صورت تلفیقی از دو برنامه مورد توجه خواهد بود. قهرا برنامه ششم تمدید خواهد و حداقل ۶ ماه برای تصویب برنامه هفتم زمان نیاز است.

وی افزود، در خواست مجلس این بود که بودجه مساله محور و منطبق با واقعیت کشور بوده و در کنار تقویت منابع پایدار احکام و تبصره‌ها جدا از جداول ارایه شود. معمولا بخش مهم بودجه تبصره و احکام ان است و گاهی تداخلات قوانین دائمی را تغییر می‌دهد الزام ما در مجلس این بود که تبصره ها جدا به مجلس ارائه شود چراکه به اصلاح ساختار بودجه کمک می‌کند.

به گفته میرتاج‌الدینی در دولت جدید دومین بودجه به مجلس ارائه خواهد شد و تصور ما این است کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۲مثل بودجه سال قبل کاهش یابد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57157
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما