• کد خبر: ۵۷۵۰۲
  • ۱۴۰۱-۱۰-۰۳ - : ۱۰:۲۸
یک عالم دینی حکومتی:

اسلام واقعی تحصیلات دختران را حرام می داند / نقشِ اصلی زنان، خدمت به مَردان و باروری است

یک عالم دینی حکومتی می گوید:” از نظر اسلام واقعی تحصیلاتِ زنان و دختران ممنوع است زیرا مهمترین نقش و جایگاه زنان؛ ایفای وظیفه بارداری و کشت‌زاری برای مردان است”.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، هنوز یک سالی بیشتر از روزی نگذشته که جناب “مولوی عبدالحمید”، امام جمعه اهل سنت شهر “زاهدان” در اوجِ روزهای ترس و وحشتِ مردم افغانستان در پی حمله ی گروه طالبان به این کشور و سقوطِ یک به یک شهرهای افغانستان؛ در خطبه های نماز جمعه ی خود در زاهدان، کلماتی قدیس گونه در وصف و حمایت از گروه طالبان به کار برد. (پی نوشت ۱)

تظاهرات اخیر زنانِ افغانستان در سالروز تسخیر این کشور به دست گروه طالبان / جناب مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در سیستان و بلوچستان در ایران؛ طالبان را نصرت خدا بر روی زمین، نماینده واقعی مردم افغانستان و پیاده کنندگان اسلام واقعی! می داند

ایشان در بخشی از خطبه های نماز جمعه روز ۲۲ اُم مرداد ۱۴۰۰ شهر زاهدان گفت:” پیشروی‌های گسترده و سریعِ طالبان که بخش‌های زیادی از افغانستان را به تصرف خود درآورده‌اند، بیانگر این است که این حرکت ریشۀ مردمی دارد و از نُصرت خدا و حمایت‌های مردمی برخوردار است… طالبان در حال پیاده کردن اسلام واقعی است.”

جناب مولوی عبدالحمید ادامه داد:” هدف طالبان افغانستان آن‌گونه که خودشان مطرح می‌کنند «اجرای شریعت اسلام و سیرۀ حضرت رسول صلی‌الله‌علیه وسلم» و حکم «بما أنزل الله» است. بنده به جرأت می‌گویم و حاضرم سوگند هم بخورم که در تمام دنیا هیچ نظام و حُکمی بهتر از حکم قرآن و سیرۀ پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم نیست. لذا این هدف و خواستۀ طالبان برای تمام احزاب و گروه‌ها و مردم افغانستان که مسلمان و اهل دین هستند و برای تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی همسایه قابل درک است”.

تظاهرات و اعتراض زنان افغانستان به حکمِ علمای طالبان که حضور زنان و دخترانِ افغان در خارج از خانه بدونِ “برقع و روبنده” را حرام شرعی و غیرقانونی اعلام کرده اند…

مدیر دارالعلوم زاهدان در خطبه های نماز جمعه شهر زاهدان اظهار کرده بود:” بنده معتقدم اگر در افغانستان و کشورهای دیگر، به‌درستی از ظرفیت قرآن عظیم‌الشأن و ظرفیت رسول خدا و خلفای راشدین استفاده شود و چیزی که در قرآن و سنت و سیرت پیامبر اکرم و خلفای راشدین است اجرا شود، چنان امنیتی در این کشورها برقرار می‌شود که در دنیا بی‌نظیر باشد”.

امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان گفته بود:” اگر طالبان بتوانند از ظرفیت قرآن و سیرت حضرت رسول و خلفای راشدین استفاده کنند و در این زمینه موفق عمل کنند، ملت عزیز افغانستان که چند دهه جنگ و ناامنی را تجربه کرده است، امنیت و آرامش را هم تجربه خواهد کرد”.

توئیتِ “شیخ الحدیث نداء محمد ندیم” عالم دینی طالبان و وزیر تحصیلات عالی این گروه در افغانستان درباره ی ممنوعیت تحصیلات دختران:” جلوگیری از آموزش دختران، دستور پیامبر است. زن کشت‌زار مرد است و بر زن واجب است که در خدمت مرد باشد، نه اینکه آموزش ببیند”.

خطیب جمعه زاهدان، طالبان کنونی را متفاوت‌تر از قبل دانسته و تاکید کرده بود:” طالبان فعلی مانند طالبان سابق نیستند، بلکه از خودشان ظرفیت نشان داده‌اند؛ چنان‌که به گفتۀ خودشان «عفو عمومی» اعلام کرده و گفته‌اند با کسانی که با آنها جنگیده‌اند هم کار ندارند و دنبال قتل و کشتار و بی‌رحمی نیستند، بلکه می‌گویند دنبال مبارزه با فساد و اجرای عدالت هستند”.

شهریور ماه امسال زنان افغانستان روبروی سفارت پاکستان در کابل تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار عدم دخالت این کشور در امورِ داخلی افغانستان شدند / مردمِ افغانستان، حکومت پاکستان را بازوی اجراییِ کشورِ عربستان سعودی در استقرار گروهِ طالبان در افغانستان و تحمیلِ ایدئولوژیِ “تکفیری_وهابی”ِ عربستان سعودی به این کشور می دانند / سالها پیش نخست وزیر سابق پاکستان خانم “بی نظیر بوتو” در مصاحبه ای فاش کرد که گروه طالبان ساخته ی چراغ سبز و مشاوره آمریکا، ایدئولوژیِ عربستان سعودی و حمایت تسلیحاتی، نظامی و اطلاعاتی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) بوده است

طالبان: نقش و وظیفه ی زنان باروری است؛ نه آموزش و تحصیلات

حال در چُنین اوضاع و احوالی خبر رسیده که همین “طالبان” در تازه ترین اقدامات خود برعلیهِ مردم افغانستان، تحصیلات عالیه دختران و زنان افغان را به طور کلی ممنوع کرده و در توجیه این اقدام اعلام کرده است که “زنان کشت‌زارِ مردان هستند و باید به وظایف تخصصی خود برسند”.

چند روز پیش عالم دینی طالبان و وزیر تحصیلات عالی افغانستان، درباره دلیلِ ممنوعیتِ تحصیل دختران در دانشگاه گفته است:” جلوگیری از آموزش دختران، دستور پیامبر است. زن کشت‌زار مرد است و بر زن واجب است که در خدمت مرد باشد، نه اینکه آموزش ببیند…”.

“عربستان سعودی” از یک طرف گروه “طالبان” را ایجاد و تجهیز کرده و به جانِ مردمِ “افغانستان” انداخته است و از سوی دیگر با راه اندازی تلویزیون “افغانستان اینترنشنال”؛ مدعیِ حمایت از زنان و دخترانِ افغانستان و دموکراسی و آزادی در این کشور است!

تفکرِ مورد حمایت مولوی عبدالحمید با زنان و دختران ایران چه خواهد کرد

در چُنین شرایطی این پرسش مطرح است که در صورتِ به قدرت رسیدنِ جناب “مولوی عبدالحمید” و ایدئولوژی و تفکرِ وهابی_طالبانی_سعودیِ ایشان در جغرافیایِ ایران زمین؛ چه بلایی بر سر زنان و دخترانِ این کُهن سرزمین خواهد آمد.

زنانِ افغانستانِ مخالفِ حضورِ ایدئولوژی “تکفیری_وهابی”ِ عربستان سعودی در کشور بوده و “آزادی” می خواهند

دختران و زنانِ افغان زیر ستم رژیم قرون وسطاییِ طالبان، چشم انتظار کمک و حمایت اروپا و آمریکا و جامعه جهانی هستند اما چون افغانستان کشوری فقر است و منابع نفت و گاز و ذغال سنگ و طلا و… برای غارت ندارد؛ جامعه جهانی هیچ اهمیتی به درد و رنج مردم این کشور نداده و آنها را در دامنِ طالبان و بازی های عربستان سعودی و ایدئولوژی تکفیری_وهابی اَش رها کرده است…

پی نوشت:

۱_ متن کامل سخنان “مولوی عبدالحمید” در حمایت از گروه طالبان در خطبه های نماز جمعه مورخه بیست و دوم مرداد ماه ۱۴۰۰ را می توانید با جستجو در موتور جستجوی گوگل، مطالعه کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57502
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. کبری اکبری گفت:

    اینطوری نمیماند این روزهای بد هم ان شاالله تمام شدنی هست …
    نابودی تان نزدیک است ای قوم جاهل

  2. علی گفت:

    ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در پاسخ به انتقادها از مسدود شدن دروازه‌های دانشگاه‌ها به روی دختران و زنان گفت که دانشجویان دختر قوانین پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کردند، بدون همراه مرد در صنف‌های درسی حاضر می‌شدند و با دانشجویان پسر در یک صنف می‌نشستند و همچنین دختران بدون محرم از یک ولایت به ولایت دیگر سفر می‌کردند.

  3. ابن عباس گفت:

    اتفاقا همین کارشون درسته… زن جماعت اگر بیاد تو جامعه…
    زن جنبه آزادی ندارد
    هر کسی هم که خلاف این بگوید بی غیرت است

  4. یا زهرا گفت:

    والا ماهم درس خوندیم هم کار کردیم، به مقاطع بالا رسیدیم ولی همیشه به باورهایمان پایبند بودیم.
    اگر با دختران و پسرانتون دوست باشید و قوی بارشون بیارید و راه درست رو به روش صحیح یادشون بدید مطمعن باشید فرزندان سالمی تحویل جامعه می دید.
    دختر و پسر هم نداره

  5. خیب گفت:

    راجع به تحصیلات نظری ندارم ولی خداوکیلی گواهینامه رانندگی نباید به زن‌ها بدن.
    رانندگی اکثر زن‌ها در خیابان باعث آزار و اذیت دیگران است

  6. مهدی گفت:

    بی غیرت خود عقب افتاده متحجر عقب مونده ات هستی .
    تو اگر خواهر و مادر خودت رو دیدی مثل کلاغ سیاه هستند به بقیه تشبیه نکن .

دیدگاه شما