• کد خبر: ۶۷۱
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۶ - : ۹:۲۶

بهترین فرودگاه‌های جهان در ۲۰۲۰

به تازگی فهرستی از ۱۰ فرودگاه برتر و پیشرفته جهان در سال جاری میلادی منتشر شده است.

به گزارشدنیای خبر،     سازمان بین‌المللی اسکای ترکس (SkyTrax) که هر ساله بهترین ایرلاین‌ها، فرودگاه‌ها و سایر حوزه‌های مربوط به صنعت هوایی را مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دهد و فهرستی جدید را در اختیار دولت‌ها و شهروندان ارائه می‌دهد، به تازگی ۱۰ فرودگاه برتر جهان را در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرده است که در زیر به ترتیب به معرفی اسامی و برخی اطلاعات مربوط به آنها خواهیم پرداخت:
​​​​​​​
۱. فرودگاه چانگی در سنگاپور
بر اساس اطلاعاتی که در وب سایت worldairportawards آمده است، فرودگاه چانگی سنگاپورکه بالغ بر ۲۰۰ مقصد داخلی و بین المللی را در سراسر جهان به یکدیگر متصل می‌کند، در هفته میزبان بالغ بر ۵ هزار پرواز ورودی و خروجی توسط ۸۰ ایرلاین بین المللی در جهان است.
از عناوین منسوب شده به چانگی سنگاپور می‌توان به بهترین فرودگاه قاره آسیا، بهترین فرودگاه جهان از لحاظ امکانات رفاهی و بهترین فرودگاه جهان ۲۰۲۰ با میزبانی از ۶۰ الی ۷۰ میلیون مسافر در سال اشاره کرد.

۲. فرودگاه هاندا در توکیو
فرودگاه بین‌المللی هاندا در توکیو که نقش پررنگ و بسزایی را در توسعه صنعت توریسم و گردشگری در ژاپن ایفا کرده است، عناوین مختلفی همچون بهترین فرودگاه جهان با میزبانی بالغ بر ۷۰ میلیون مسافر، تمیزترین فرودگاه جهان، بهترین فرودگاه با ترمینال پروازهای داخلی در جهان و بهترین فرودگاه با امکانات در دسترس در ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است.

۳. فرودگاه حمد در دوحه
فرودگاه بین‌المللی حمد که در دوحه، پایتخت قطر واقع شده است، یکی از لوکس‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های جهان به شمار می رود که از لحاظ معماری و طراحی ویژگی‌های برجسته‌ای دارد.
فرودگاه حمد عناوین مختلفی همچون بهترین فرودگاه در خاورمیانه، بهترین فرودگاه با میزبانی از از ۳۰ الی ۴۰ میلیون مسافر و بهترین این فرودگاه خاورمیانه از لحاظ کارکنان و پرسنل را به خود اختصاص داده است.

۴. فرودگاه اینچئون در سئول
فرودگاه بین المللی اینچئون بزرگترین فرودگاه در کره جنوبی و یکی از پرترددترین فرودگاه‌های جهان به شمار می رود که پیشتر برنده جایزه و عنوان بهترین فرودگاه سال از سوی نهاد World Airport Awards شده بود. این فرودگاه همچنین عنوان بهترین فرودگاه پروازهای ترانزیت در ۲۰۲۰ را از آن خود کرده است.

۵. فرودگاه مونیخ
فرودگاه مونیخ دومین فرودگاه پرتردد در آلمان و مقر دوم ایرلاین آلمانی لوفت‌هانزا به شمار می‌رود که بالغ بر ۱۵۰ فروشگاه و ۵۰ غرفه خوراکی را در خود جای داده است تا مسافران به هنگام انتظار برای سوار شدن به هواپیما از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار شوند. فرودگاه مونیخ عناوین مختلفی همچون بهترین فرودگاه اروپا، بهترین فرودگاه در اروپای مرکزی و بهترین فرودگاه با میزبانی از ۴۰ الی ۵۰ میلیون مسافر در سال جاری میلادی را به خود اختصاص داده است.

۶. فرودگاه هنگ کنگ
فرودگاه بین المللی هنگ کنگ که میزبان بالغ بر ۱۰۰ ایرلاین فعال در جهان است و ۱۸۰ مقصد بین‌المللی را به یکدیگر متصل می کند، توانسته عنوان بهترین فرودگاه با سرویس‌های مهاجرتی در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دهد و دو بار برنده جایزه Airport of the Year از سوی موسسه world airport awards شود.

۷. فرودگاه ناریتا در توکیو
فرودگاه بین‌المللی ناریتا در توکیو ژاپن هاب و مقر اصلی شرکت‌های هواپیمایی ژاپن ایرلاینز و آل نیپون ایرویز به شمار می رود و در سال ۲۰۱۶ دومین فرودگاه مسافری پرتردد در ژاپن شناخته و معرفی شد.
از مهمترین عناوین منسوب شده به این فرودگاه می توان به بهترین فرودگاه از لحاظ غذاخوری در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد.

۸. سنترائیر ناگویا
از عناوین مختلفی که به این فرودگاه اختصاص داده شده است، می‌توان به بهترین فرودگاه پروازهای منطقه‌ای در جهان و همچنین بهترین فرودگاه با میزبانی از ۱۰ الی ۲۰ میلیون مسافر در ۲۰۲۰ اشاره کرد.

۹. فرودگاه شیفول در آمستردام
فرودگاه بین‌المللی شیفول در آمستردام به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین فرودگاه هلند، سومین فرودگاه پرتردد اروپا از لحاظ حجم و تعداد مسافران و هواپیماها به شما می‌رود و عنوان بهترین فرودگاه اروپای غربی در سال جاری میلادی را به خود اختصاص داده است.

۱۰. فرودگاه کانسای ژاپن
فرودگاه بین‌المللی کانسای که در سال ۱۹۹۴ تاسیس و راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون تبدیل به هاب بین‌المللی استراتژیک و مهمی برای ژاپن شد، شبکه پرتردد و بزرگی برای پروازهای داخلی و خارجی ایران در آسیا و جهان به شمار می رود و عناوین مختلفی همچون بهترین فرودگاه آسیا از لحاظ پرسنل و بهترین فرودگاه جهان جهان از لحاظ تحویل بار را در سال جاری میلادی به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=671
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما