• کد خبر: ۱۰۷۴۳
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶ - : ۱۲:۵۶

“داروی امام کاظم به جای واکسن کرونا، وهنِ علم و اسلام است”

چند روز پیش افرادی با تجمع مقابل وزارت بهداشت اظهار کردند با وجود داروی امام کاظم(ع) نیازی به واکسن خارجی و حتی داخلی کرونا نیست.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، گذشته از این از زمان شیوع کرونا مطالبی مبنی بر درمان بیماری کرونا با طب سنتی و اسلامی، مناقشاتی در حوزه درمان کرونا و سایر بیماری ها ایجاد کرده است.

تجمع بر علیه واکسن کرونا

در همین رابطه حجه الاسلام والمسلین محمد مقدم _ معاون بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) _ در گفت و گو با این پایگاه خبری درباره ادعای درمان کرونا با داروی امام کاظم(ع) به جای واکسن کرونا، می گوید: اساسا هدف علم تلاش برای تسلط انسان بر طبیعت و کشف قوانین و قواعد در جهان هستی و هدف دین، کوشش برای حاکم کردن انسان بر خویشتن است. با این تعریف، هرگز پیامبری با ادعای رسالت آموزش علوم عقلی نیامده است.

وی ادامه می دهد: ادعای نسبت بین دین و علوم طبیعی، رویکردی دیرینه است؛ به عنوان مثال طنطاوی، یکی از علمای بزرگ، تلاش می کرد که از دل قرآن قواعد علمی بیرون بکشد؛ در حالی که قرآن اساسا برای بیان قواعد علمی نیامده، قرآن کتاب هدایت، معنویت و اخلاق است.

او اضافه می کند: در خصوص امامان هم به همین ترتیب است. داروسازی، یا حتی مداخله در قواعد طبیعت در سیره امامان دیده نمی شود. ممکن است امامی بر اساس تجربه خود به خواص یک یا چند گیاه اشاره کرده باشد اما اینکه این توصیه داروی بیماری هاست و یک ساخته علمی موثر است، نه ادعای آنهاست و نه آنها این امکان را داشتند. بنابراین کسانی که داعیه دار طب اسلامی هستند و یا مثلا ادعا می کنند که امام کاظم(ع) دارویی دارد که درمان بیماری های مختلف از جمله کرونا است، مطلقا نه حوزه دین را می شناسند و نه علم را.

معاون بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ادامه می دهد: در همین رابطه کاربرد اصطلاحات و مفاهیمی از قبیل فیزیک اسلامی، شیمی اسلامی و طب اسلامی، بی معنا و همچنین توهین به علم و اسلام است. البته جریان طب سنتی قدری متفاوت است زیرا بنیان این نوع از طب بر قواعد علمی و علومی مانند گیاه شناسی و بیوتکنولوژی استوار است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=10743
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما