• کد خبر: ۱۰۸۲۶
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۷ - : ۱۰:۴۰
یک رسانه مخالف تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه ادعا کرد؛

«تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه موجب تضعیف نظام می‌شود»!

فعالیت توپخانه رسانه‌های حامیِ شرکت فولاد مبارکه اصفهان و مخالفت آن‌ها با تحقیق و تفحص مجلس از این شرکت همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین اقدام، یک رسانه حامی شرکت فولاد مبارکه در این رابطه نوشته که تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه موجب تضعیفِ «شاکله نظام» می‌شود!

به موازات آن مدیریت شرکت فولاد مبارکه با پرداخت مبالغی پول، کلیپی سراسر تعریف و تمجید از اقدامات خود را در تعداد زیادی از رسانه‌ها منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد سالم»، ۱۰ روز پیش در گزارشی اعلام کردیم که حجم بالای مخالفت برخی رسانه‌ها با طرح مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد فولاد مبارکه اصفهان، ابهام‌برانگیز است.

در چند ماه اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس خواستارِ تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شفاف‌سازی وضعیت این شرکت شدند اما نکته عجیب و ابهام‌برانگیز همزمان با این درخواست‌ها؛ جریانی است که در برخی رسانه‌ها شکل گرفته و به انحاء مختلف سعی دارد تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را اقدامی «نادرست، غیرلازم، سیاسی، برخلاف مصالح ملی و حتی همنوایی با رسانه های معاند و دشمنان خارجی»! نشان دهد.

البته این جریان‌سازیِ رسانه‌ای نتوانست مانعِ اقدام مجلس به وظیفه نظارتی خود شود و بیست و ششم آذرماه گذشته حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی – عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی – از تصویب طرح تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه  در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد.

وی در این رابطه اعلام کرد: «گفته بودم با گرد و خاک و تخریب رسانه‌ای نمی‌توانید بر فساد بزرگ در فولاد مبارکه سرپوش بگذارید. اعضای محترم کمیسیون صنایع با دیدن اسناد و شنیدن گزارش، به عمق فساد و سوءمدیریت در بزرگ‌ترین مجتمع فولادی کشور پی‌ برده و به تحقیق و تفحص رأی قاطع دادند».

با این حال همچنان فعالیت جبهه رسانه‌ای مدافع فولاد مبارکه اصفهان ادامه دارد و دو روز پیش نیز یکی از همین رسانه‌ها تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان را موجب «تضعیف شاکله نظام»! دانسته و نوشت: «اینگونه بیانات و انتشار ادعاهای بی‌اساس برای تحقیق و تفحص از عملکرد فولاد مبارکه اصفهان توسط نمایندگان مجلس، آب به آسیاب دشمن ریختن است؛ چرا که اقدامات بدون تفکر و عاقبت‌سنجی، معاندین نظام را خوشحال کرده و در نهایت سبب تضعیف شاکله نظام می‌شود».

فعالیت گسترده آتش توپخانه رسانه های حامیِ شرکت فولاد مبارکه اصفهان و انتشار وسیع کلیپ تبلیغاتی این شرکت نشان می دهد که دستهای پشت پرده می خواهند فضا را خاکستری و برخی واقعیتها را بپوشانند و مانع تحقیق و تفحص مجلس از این شرکت شوند

به موازات آن نیز روز گذشته مدیریت شرکت فولاد مبارکه اصفهان با پرداختِ مبالغی به رسانه‌ها اقدام به انتشارِ کلیپی ۲۰ دقیقه‌ای در این رسانه‌ها کرد که سراسر تعریف و تمجید از عملکرد و مدیریت این شرکت است.

در چنین شرایطی این پرسش مطرح است که در شرکت فولاد مبارکه اصفهان چه می‌گذرد که از یک طرف ماه‌هاست آتش توپخانه رسانه‌های حامیِ این شرکت برای مخالفت با تحقیق و تفحص نمایندگان از آن خاموش نمی‌شود و به موازات آن مدیریت شرکت فولاد مبارکه نیز کلیپ ۲۰ دقیقه‌ایِ سراسر تعریف و تمجید از عملکرد خود تهیه و با پرداختِ پول، در تعداد زیادی رسانه از جمله خبرگزاری‌های رسمی و بزرگ کشور، منتشر می‌کند.

همه این‌ها نشانه‌هایی برای نمایندگان مجلس است که هرچه زودتر نظارت و بررسی عملکرد مدیریت شرکت فولاد مبارکه اصفهان را آغاز کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=10826
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما