• کد خبر: ۱۰۹۹۷
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۰ - : ۱۲:۳۸

کلاهبرداری با زمین های دولتی

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری و کشف هفت هزار متر اراضی دولتی تصرف شده به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش اقتصاد سالم؛ سردار عباسعلی بهدانی فر، فرمانده انتظامی استان یزد روز شنبه در تشریح این خبر گفت: با دریافت اخباری مبنی بر تصرف و فروش اراضی دولتی در شهر یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با اقدامات دقیق اطلاعاتی و رصد انجام شده چهار نفر از اعضای باند زمین خواری را شناسایی و پس از هماهنگی و اخذ مجوز قضائی آنها را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه سردسته این باند، چندین مهر جعلی مربوط به شرکت های دولتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد افزود: متهمان در بازجویی های انجام شده به تصرف اراضی دولتی در ۱۰ نقطه از محله “صفائیه” شهر یزد به متراژ ۷ هزار متر و جعل سند و فروش آنها به شهروندان اعتراف کردند.  کارشناسان ارزش این زمین ها را هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.  متهمان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

شاگردطلافروشی، سارق ۲ کیلو طلا

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲ کیلوگرم طلای مسروقه به ارزش۲۰ میلیارد ریال در پی دستگیری سارقی که سابقا شاگرد همین طلافروشی بود، خبر داد و گفت: در زمان تعطیلی بازار طلافروشان شهر کرمان، وقوع سرقت حجم زیادی طلا از یک طلافروشی به پلیس گزارش و بلافاصله نزدیکترین واحد گشت انتظامی و تیمی از پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در بازار شهر مشخص شد از یک طلافروشی حدود ۲ کیلوگرم طلا به سرقت رفته است که در این رابطه ماموران ضمن جست و جو در محدوده و معابر اطراف این طلافروشی، محل وقوع سرقت را نیز با ریزبینی و تکنیک های خاص پلیسی واکاوی کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی در رابطه با این سرقت با انجام بازدیدهای میدانی و اقدامات پلیسی خیلی زود به نتیجه رسید و مدارک مستدلی از دست داشتن فردی به هویت معلوم در این سرقت حاصل و در ادامه مشخص شد این فرد که قبلا شاگرد مغازه طلافروشی بوده در این سرقت دست داشته است.

سردار ناظری بیان داشت: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی با تکمیل تحقیقات خود مخفیگاه این فرد را شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که خوشبختانه در بازدید از منزل این متهم۲۹ قطعه طلای مسروقه به ارزش۲۰ میلیارد ریال کشف و بر اساس اعترافات وی شخص دیگری نیز که با او در انجام سرقت همکاری داشته، شناسایی و دستگیر شد.

زمین خواری۱۰ میلیاردی 

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین گفت: ۲ زمین به مساحت ۵۰۰ متر مربع به ارزش ۱۰ میلیارد که به صورت غیرقانونی تصرف وبه یک شهروند فروخته شده بود به اموال دولتی بازگردانده شد.

سردار ناظری افزود: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر اینکه دو قطعه زمین به مساحت ۵۰۰ متر مربع  در شهر کرمان خریده و متوجه شده از اراضی دولتی هستند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این رابطه ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از اخذ استعلامات و بررسی اسناد و مدارک موجود و با انجام پیگیری های بعدی این دو قطعه زمین که از سوی کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد قیمت شده بود را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بازگرداندند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت المال و اراضی دولتی از اولویت های حوزه ماموریتی پلیس امنیت اقتصادی است، گفت: در رابطه با این پرونده یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی تحویل شد.

باند هرمی کلاهبرداری اینترنتی متلاشی شد

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری افرادی که در شبکه های اجتماعی اقدام به عضوگیری در شرکت های هرمی می‌کردند، توسط کارآگاهان پلیس فتا تنکابن خبر داد و گفت: در راستای رصد و پایش مستمر کارشناسان این پلیس در فضای مجازی صفحه‌هایی که بادرج استوری و تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی مازندران با وعده‌ کار عالی بدون دردسر و درآمد بالا سعی در ترغیب شهروندان مازندرانی را داشته و بنابراین پیگیری این پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالکان صفحات اینستاگرام و تلگرام، اشخاصی به هویت‌های معلوم ساکن شهرهای غرب کشور، شناسایی شدند و با هماهنگی مرجع قضایی ضمن دستگیری متهم و بررسی ادله از تجهیزات هوشمند وی، متهم به صراحت به فعالیت و عضویت در شرکت هرمی در شبکه های اجتماعی اعتراف کردند و انگیزه خود را کسب درآمد به قیمت فریب جوانان جویای کار عنوان داشتند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: متهمان که همگی اهل یکی از استان های غرب کشور هستند، در بازرسی از محل سکونتشان کتاب های مختلف، جزوه و لپ تاپ که مخصوص استفاده از این شرکت ها بوده کشف شد.

کارشناسان پلیس فتا ۹۹ میلیون تومان را به حساب شاکی برگرداندند

سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی به مبلغ ۹۹۰ میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد و گفت: با مراجعه و شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۹۹۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش، تشکیل پرونده و موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد:  شاکی در اظهاراتش عنوان کرد قصد انتقال وجه از اینترنت بانک خود را داشتم و بعد از طی روال و عملیات بانکی انتقال خود را انجام دادم اما با پیام عدم انجام تراکنش مواجه شدم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود شدم.

سرهنگ محمودی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام کارهای مقدماتی و بهره گیری از روش های علمی و تخصصی اقدام به شناسایی فرد کلاهبردار کردندکه بعد از هماهنگی با مقام محترم قضایی سریعا حساب مقصد مسدود شد.

این مقام سایبری بیان داشت : در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع و با توجه به این که مبلغ مسدودی در حساب متهم موجود بوده بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم مبلغ برداشتی به حساب شاکی عودت داده شد و پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=10997
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما