• کد خبر: ۱۱۳۹۰
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵ - : ۷:۲۵

لزوم بررسی مجدد گوشی های غیر فعال شده توسط همتا

رئیس اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران درخصوص مشکلات ایجاد شده بر اثر قطع نمودن ۴ هزار گوشی تلفن همراه مسافری گفت: هفته گذشته نشستی با سامانه همتا برگزار نمودیم و پیگیر مشکلات ایجاد شده برای واحدهای صنفی و مصرف کنندگان شدیم که در این جلسه عنوان شد گوشی هایی که قطع گردیده است تماما غیر فعال بوده و فعال سازی نگردیده اند و همچنین این گوشی ها کاملا بصورت غیر قانونی وارد گردیده است.

به گزارش اقتصاد سالم؛ابراهیم درستی افزود: متاسفانه طی این هفته مراجعات بسیاری داشته ایم که مستندا مدارکی ارائه نمودند که بیانگر این امر است که برخی از این گوشی های قطع شده از طریق مسافری و با رعایت کامل تشریفات قانونی وارد گردیده و بعضا فعال سازی نیز شده اند است. این موضوع مشکلات عدیده ای برای واحد های صنفی و مصرف کنندگان ایجاد نموده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه این گوشی ها در صورت ورود غیر قانونی چرا توسط گمرک ثبت و حق گمرکی آن دریافت شده است، تصریح کرد: بنظر میرسد برخی واردکنندگان گوشی تلفن همراه با القاء غیر قانونی بودن ورود این گوشی ها سعی در انحصاری کردن بازار دارند و این اتفاق افزایش قیمت ها را در پی خواهد داشت.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران تاکید کرد: از مسئولان سامانه همتا درخواست داریم با توجه به مشکلات پیش آمده نسبت به بررسی مجدد این موارد و رفع مشکل آنها اقدام نمایند تا حقی از افرادی که با رعایت کامل تشریفات قانونی گوشی مسافری خود را وارد و فعال نموده اند، ضایع نگردد و جلوی سود جویی احتمالی برخی نیز گرفته شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=11390
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما