• کد خبر: ۱۲۹۳۶
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۵ - : ۱۲:۳۲

دستگیری ۹ اخلالگر اقتصادی در حوزه گندم و آرد

رئیس کل دادگستری استان زنجان از شناسایی و دستگیری ۹ اخلالگر اقتصادی در حوزه آرد و گندم خبر داد.

به گزارش اقتصاد سالم؛حجت‌الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با توجه به افزایش قیمت گندم و به تبع آن افزایش قیمت آرد، اخباری مبنی بر افزایش عرضه خارج از شبکه آرد و گندم با حجم گسترده‌ای در شهرستان خدابنده رسیده که منتهی به اخلال در نظام اقتصادی شده است.

او  افزود: در این خصوص با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که زنجیره‌ای بین اتحادیه آرد و نان و کارخانه‌های آرد و شرکت حمل و نقلی که متصدی انحصاری جابجایی آرد‌ها از کارخانه به نانوایی‌ها هستند تشکیل به نحوی که کیسه‌های آرد نوع اول و دوم در قالب صدور حواله و اختصاص سهمیه به نانوایی‌ها ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: در این راستا رانندگان شرکت حمل و نقل بدون تخلیه کیسه‌های آرد در مقصد، کیسه‌های آرد ۳۶ هزار تومانی و ۵۲ هزار تومانی را به مبلغ یک هزار و ۱۰۰ تومان خریداری کرده و در ادامه این کیسه‌های آرد را به دو روش یعنی یا به اشخاص ثالث به قیمت ۲۰۰ هزار تومان می‌فروختند یا به همان مبدأ یعنی کارخانه عودت می‌دادند.

او با تأکید بر اینکه اخلالگران در نظام اقتصادی از تیغ عدالت رهایی نخواهند یافت، اظهار داشت: بر اساس برآورد‌های انجام شده هم اکنون کارخانه آرد و نان در خدابنده دارای آرد اضافه موجودی بالغ بر ۳۰ هزار تن است که کارخانه آرد با برگشت این سهمیه‌ها به همان کارخانه و در قالب سهمیه جدید به نانوایی‌ها، گندم‌های دولتی را برای آرد شدن تحویل کارخانه می‌دادند و بدون تبدیل به آرد به صورت قاچاق به فروش می‌رساندند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اتحادیه نانوایان شهرستان خدابنده ضمن مشارکت در این فرایند و ایجاد سهمیه غیر واقعی و اخذ وجوه غیر قانونی از نانوائی‌ها و رانندگان اقدام می‌کردند، گفت: با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده و اذعان عوامل موصوف و رانندگان مبنی بر اینکه این کار از زمان یارانه‌ای شدن گندم در جریان بوده و اکنون تشدید شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: ضعف در نظارت و کنترل موضوع از سوی حوزه‌های بازرسی منجر به این امر شده که در حال حاضر ۹ نفر بازداشت شده و اتهامات سایر افراد و متهمان نیز در دادسرای زنجان در حال بررسی است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=12936
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما