• کد خبر: ۱۳۰۵۱
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۷ - : ۱۳:۴۶

طراحی و تولید موتور ۳ سیلندر با هدف کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها؛ ابتکاری دیگر از ایران خودرو

جدیدترین ابتکار گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه موتور، ساخت و بهره برداری از نوع جدیدی از خانواده موتور با ویژگی های خاص و بسیار بهینه است.

«محسن اسدی طاهری» مدیریت طراحی مهندسی شرکت ایپکو ایران در گفت وگو با پایگاه خبری «اقتصاد سالم»، در خصوص تولید موتور ۳ سیلندر، طرح جدید مجموعه صنعتی ایران خودرو گفت:
«خانواده موتور به صورت کلی شامل ۵ موتور است که مشابهت های زیادی از حیث قطعات اصلی موتور دارند.
موتورهای خودرویی که در حال حاضر در ایران وجود دارد، ۴ سیلندر اند. ابتکار ایران خودرو در ساخت موتور ۳ سیلندر جدید، این است که با مقدار سرمایه ای که برای تولید یک موتور لازم است، ۵ موتور ۳ سیلندر با ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار تولید می کند.
با این ابتکار، ایران خودرو قادر است محصولاتی از کلاس A تا نزدیک SUV را با این خانواده موتور پوشش دهد.
مزیت خانواده موتور جدیدی که ایران خودروطراحی و ساخته این است که اولا نسبت به موتورهای موجود یک سیلندر کمتر دارد و به همین اعتبار، کمک شایانی به کاهش مصرف سوخت در نسل‌های آینده خودرو در ایران می کند.
مزیت دیگر موتور ۳ سیلندر ایران خودرو این است که به دلیل طراحی بر مبنای اروپا ۶» و استانداردهای روز دنیا، کمک زیادی به کاهش آلاینده ها می کند.
اولین نمونه این موتور در سال ۹۹ ساخته شد و اولین نسخه موتور سه سیلندر ایرانی اواخر سال ۱۴۰۱ وارد خط تولید می شود .

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=13051
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما