• کد خبر: ۱۴۶۵۳
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۷ - : ۱۴:۲۲

شاخص بورس ۱۷هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۷هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۹۰۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶هزار و ۹۴۴میلیارد تومان در بیش از ۷۳۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۷هزار و ۱۸۲واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۷هزار و ۶۵۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی جم با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۴۷۴واحد، کل (هم‌وزن) ۱۸۶۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۲۱۴واحد، آزاد شناور ۱۹۱۲۳واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۶۷۹۶ و ۲۰۱۸۱واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۶۵۳میلیون ورقه به‌ارزش ۵۰هزار و ۷میلیارد تومان در ۳۳۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۶۲واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۹۹۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی تندگویان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، مدیریت انرژی تابان هور و بیمه تجارت نو بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=14653
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما