• کد خبر: ۱۵۷۳۳
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۲ - : ۱۵:۰۶

آ کلانتری! آهِ این کودک دودمانِ تان را بر باد می دهد

آقای عیسی کلانتری، ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست کشور! لطف کنید به نیروهای تحت اختیار و نظارت تان اعلام کنید که نه در دوران خدمت و نه پس از شهادتشان؛ هیچ توقعی حتی در حد شرکت در مراسم ترحیم و بزرگداشتِ شهادتشان، از مافوقشان نداشته باشند.

مرضیه حسینی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، شب ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر تعقیب و گریز بین شکارچیانِ غیرمجاز و متجاوز به حقوقِ مردم و محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده «فیله خاصه» استان زنجان، دو نفر از محیط‌بانان به نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به شهادت رسیدند.

محیط بانانِ شهید بدونِ حضور دولتی ها، غریبانه دفن شدند/ آقای “عیسی کلانتری”، آهِ این کودک دامنِ تان را می گیرد/ فرزندِ ۷ ساله شهید هاشمی، سربازِ رشیدِ وطن

مهدی و میکائیل تنها قربانیان بی تدبیری دولت در حوزه محیط زیست نیستند، تا مهر ۹۶ حدود ۱۲۰ محیط‌بان در حین خدمت جان خود را از دست داده و بیش از ۵۰۰ محیط بان معلول شده اند؛ زیرا این عاشقانِ وطن، نه جلیقه ضدگلوله دارند، نه سلاح های بروز نه امکانات لجستیکی مناسب.

دولت حتی زحمت اصلاح قانون را نیز به خود نمی دهد تا هر دزد و شکارچی و قاتلی نتواند به این راحتی محیط بانان بی پناه و از جان گذشتهِ ما را به شهادت برساند.

بی تدبیری دولت تدبیر و امید نسبت به سرمایه های انسانی این کشور، به همین جا ختم نمی شود. جگرسوز است وقتی بدانیم دولتمردان و رجال دولت دوازدهم و مسئولین محیط بانی کشور و استان زنجان؛ حتی به خود زحمت شرکت در مراسم ترحیم و خاکسپاری دو محیط بانِ شهیدِ زنجانی را هم ندادند!

در مراسم تشییع و خاکسپاری محیط بانان زنجانی هیچ مقام مسئولی از سازمان محیط زیست کشور حضور نداشت

این مراسم غریبانه تنها با حضور برخی مسوولان استانی، خانواده های داغدار و فرزندان خردسال این دو محیط بان برگزار شد.

حال که چنین است، آقای عیسی کلانتری _ معاون محترم رییس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور _، آقای حامد تقی بگلو _ رئیس محیط زیست زنجان _ لطف کنید به نیروهای تحت اختیار و نظارت خود، به حافظان محیط زیست اعلام کنید که نه در دوران فعالیت و نه حتی پس از شهادتشان، هیچ توقعی حتی در حدِّ شرکت در مراسم ترحیم و خاکسپاری شان از مافوقشان نداشته باشند.

آقایان! به ما هم بگوید اگر شرکت در مراسم تشییع و بزرگداشت محیط بانانِ شهید، که در حین خدمت به شهادت رسیده اند، وظیفه روسا و مدیران سازمان محیط زیست کشور نیست؛ پس وظیفه کدام ارگان و سازمان است؟ آیا مثلا باید از رئیس قوه قضاییه یا رئیس مجلس یا از نیروهای مسلح چنین انتظاری داشته باشیم؟! آنها که در نبود شما پای کار آمدند.

بی پناه در حیات و غریب در ممات؛ محیط‌بانان زنجانی بدون حضور مسئولان دولتی در خاک آرام گرفتند

پس از دیدن صحنه های دلخراش مراسم تشییع مهدی و میکائیل، بد نیست مسئولین دولت تدبیر و امید پاسخ دهند که آیا رویای برجام تا این مقدار مشغولشان داشته که معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور حتی فرصت نکرد در مراسم تشییع و بزرگداشتِ نیروی شهیدش، شرکت کند!؟
آیا ناکارآمدی و بی توجهی تان به مسئله محیط زیست، به اندازه آن شکارچیان قاتل، در شهادت محیط بانان این کشور دخیل نیست؟

جناب آقای “عیسی کلانتری”، معاون محترم رییس جمهور و ریاست عالیه سازمان حفاظت محیط زیست کشور

آقایانی که نه تدبیری از شما دیدیم و نه امیدی بخشیده اید! چرا جان مردم و خدمت گذاران این مرز و بوم تا این اندازه برایتان بی اهمیت و ناچیز است که حتی رئیس سازمان محیط زیست استان زنجان نیز به پیکر محیط بانانِ شهید، ادای احترام نکرد!؟

اصلا چرا میزان این حوادث در طبیعت ایران در بین کشور‌های جهان به نسبت جمعیت و وسعت مناطق حفاظت شده بیشتر است؟

مراسم تدفین محیط بانان شهید

مراسم تدفین محیط بانان شهید

مراسم تدفین محیط بانان شهید

شهید هاشمی متولد ۱۳۵۸ و با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد ۱۳۶۶ و افزون بر هفت سال خدمت در حین تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفین، آسمانی شدند.

شهید مجلل مجرد بوده و شهید هاشمی دارای همسر و یک فرزند پسر هفت ساله است و اکنون نیز همسرش باردار است.

همسر محیط بان شهید

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=15733
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما