• کد خبر: ۲۲۰۶۹
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۸ - : ۱۱:۳۶

کلاهبرداری با وسوسه خودروی ارزان قیمت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ گفت: یک پرونده کلاهبرداری با ادعای فروش خودرو با قیمت کارخانه در ساوجبلاغ مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد سالم؛محمد امین عبدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ درباره پرونده کلاهبرداری با ادعای فروش خودرو در این حوزه قضایی، گفت: در آبان سال گذشته، گزارش ها و شکایت‌هایی مبنی بر ثبت نام فروش خودرو با قیمت کارخانه توسط فردی با هویت «ح. س» به دادسرای ساوجبلاغ واصل شد که با توجه به اختلاف نرخ مصوب و قیمت بازار، احتمال کلاهبرداری تقویت شد و دادستانی به این موضوع ورود کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که متهم با انجام تبلیغات متقلبانه، اعتماد تعداد زیادی از شهروندان را جلب و مبالغ هنگفتی را از آن‌ها دریافت کرده است.

عبدی با اشاره به این که این پرونده دارای ۹۰۰ شاکی است، گفت: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مالباختگان، دستور رسیدگی ویژه و خارج از نوبت برای این پرونده صادر شده است.

او با تاکید بر این که متهم اصلی این پرونده اکنون در بازداشت است و به منظور مواد ۱۰۷ و ۱۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری دستور شناسایی اموال وی و احضار و تفهیم اتهام ۹۷ فرد دیگر که نقش واسطه داشتند صادر شده است، افزود:  حجم این پرونده با انجام تحقیقات تکمیلی اکنون به بیش از ۴۰ جلد رسیده است.

عبدی در پایان با بیان این که به منظور ردیابی وجوه دریافتی از مردم، موضوع به هیئت کارشناسی ارجاع شده و این هیئت سه نفره در دادسرای ساوجبلاغ مستقر است، گفت: نظریه اولیه این هیئت بیانگر انتقال وجوهی از حساب متهم اصلی پرونده به حساب دیگر افراد است که همه این اشخاص احضار و تفهیم اتهام شده اند؛ دفاعیات متهمان هم اکنون توسط هیئت کارشناسی در حال ارزیابی است که پس از اتمام این بررسی ها، تصمیمات قانونی اخذ خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=22069
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما