• کد خبر: ۲۹۳۱۳
  • ۱۴۰۰-۰۸-۱۲ - : ۱۰:۳۰

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۷۸۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛در حالی که تجار منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو هستند و احتمال می رود بانک مرکزی آمریکا در واکنش به افزایش نرخ تورم زمان انقباضی شدن سیاست پولی خود را اعلام کند، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

طلا به صورت سنتی هنگام افزایش نرخ تورم به محل امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما کاهش اقدامات محرک مالی و افزایش نرخ بهره سبب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را بالا می برد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۷۸۰ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم ۰.۴ درصد افت داشت و به ۱۷۸۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

انتظار می رود فدرال رزرو در پایان نشست سیاست گذاری خود در اواخر امروز آغاز سیاست انقباضی خود را اعلام نماید. بر این اساس احتمالا حجم خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا هر ماه تا اواسط سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۵ میلیارد دلار کاهش یابد.

سرمایه گذاران همچنین به دنبال سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

هیتش جین تحلیلگر ارشد موسسه یس سکیوریتیز گفت: «در کوتاه مدت قیمت طلا ممکن است تحت فشار قرار بگیرد زیرا بسیاری از بانک های مرکزی احتمالا به سمت عادی کردن سیاست پولی شان حرکت خواهند کرد و به تدریج از میزان خرید اوراق قرضه خواهند کاست.»

فعالان بازار همچنین منتظر نشست سیاست گذاری بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه هستند. آمارهای اخیر نشان داد که نرخ بیکاری بعید است رشد قابل توجهی یافته باشد و همین مسئله احتمال افزایش نرخ بهره توسط این بانک را تقویت نموده است.

قیمت نقره نیز امروز با نیم درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت پلاتین هم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۳۴ دلار و ۳ سنت رسید در حالی که قیمت پالادیوم با رشدی ۰.۶ درصدی به ۲۰۲۲ دلار و ۵۳ سنت رسید.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=29313
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما