• کد خبر: ۲۹۴۶۴
  • ۱۴۰۰-۰۸-۱۵ - : ۷:۱۵

رانت خودرو در قزل‌آلا هم هست!

این موضوع شاید دیر باور باشد که سبد انواع آبزیان جزء معدود محصولاتی باشد که تابعی از گستره عرضه و تقاضاست ونقش توسعه بازار، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تشکل‌های تخصصی ماهی و میگو و همچنین اهتمام رسانه‌ها، برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان، مسابقات ماهیگیری تفریحی توسط بخش غیردولتی در سراسر کشور بسیار راهبردی و نسخه شفا بخش تعادل بازار بر شاخص شاقول عرضه و تقاضاست.

علیرضا کیهان پور/ تحلیلگر ارشد رسانه‌ای

 به گزارش اقتصاد سالم؛افزایش قیمت انواع آبزیان وبه ویژه ماهی قزل‌آلا آرام، آرام موجب پرواز ماهی از آب به آب و نه برداشت و استحصال در خشکی برای مصرف خانوارها به عنوان یک غذای سالم خواهد شد و احتمال دسترسی به نوک قله گرانی واز دسترس خارج شدن سفره‌های اکثریت آحاد جامعه در مسیر کیلویی ۲۰۰ هزار تومان در بازار مکاره تا شب عید نوروز سال ۱۴۰۱ دور از ذهن نخواهد بود اگر مدیریت بی‌خیال و فاقد مسئولیت در فرآیند بازار نه دستوری این محصول؛ دغدغه معیشت و سفره مردم را نداشته باشد.

علیرضا کیهان پور، تحلیلگر ارشد رسانه‌ای

در زمان فعلی حاصل ده‌ها نمایشگاه و صدها جشنواره عرضه مستقیم و طبخ آبزیان به منظور تشویق و ترغیب مردم به مصرف محصولات آبزی و ارتقای متوسط سرانه مصرف ماهی با این افزایش قیمت‌ها به یغمای زمانه رفته واین پروسه مهم پرپر شده است واگر به خاطر عدم سوابق مدیریتی، تاریخی، پروپوزال و دستاوردهای این جشنواره‌ها تا قبل از از نیمه دوم دهه ۱۳۷۰ تا پایان شهریور سال ۱۳۹۷ که مستند رسانه‌ای، مکتوب و صدا و سیمایی شده و در دسترس است را لطفا وقت گذاشته و مطالعه فرمائید که سخنی به گزافه بیان نکرده و پروپاگاندای تبلیغاتی را برای غوغا سالاری انتخاب نکرده باشیم.

پروپاگاندای غیرمسئولانه

فقط این است که فقط همه جا باافتخار بانگ برآوریم که رتبه نخست تولید ماهی قزل‌آلا را در آب‌های شیرین دنیا و مقام دوم این تولید را در سرجمع پس از کشور فرانسه داریم اما تولید کننده‌کنندگان مزارع پرورشی قزل آلای در حال ضرر وزیان بوده (بسته به نوع مدیریت جامع ونه فله‌ای) و بالطبع مصرف کننده و تولید کننده اسیر دست دلالان، واسطه‌ها و بی‌برنامه گی مسوولان بخش دولتی و خصوصی شده و این آشفته بازار افزایش قیمت ماهی قزل‌آلا در پیک مصرف مردم در نیمه دوم سال تا کیلویی حدود ۱۲۵ هزار تومان به پر پرواز خود و اوج گرفتن متاسفانه ادامه خواهد داد.

همان گونه که در این شرایط فعالیت شغل شریف و طاقت فرسای مسافرکشی، اشتغال، رفع بیکاری و کسب درآمدگذران زندگی برخی افراد بر دوش اتومبیل پراید ۱۲۵میلیون تومانی است، بار سنگین مصرف ماهی و سفره مردم بر باله‌های شنا، پشتی، دمی و…قزل‌آلا با قیمت ۱۲۵ هزار تومانی زنده فروشی ماهی قزل‌آلا و در حال شنای کرال سینه سنگینی کرده و به جلو می‌تازد.

اینک این ماهی زیبای قزل آلای رنگین کمان که مانند پراید،تیبا و… یک تولید و محصول داخلی است با این قیمت دیگر هیچ چیزی کمتر از دلبری پراید برای مصرف مردم ندارد.

از ما نوشتن از شما عزیزان پیگیری و نتیجه گیری مطلوب و بهینه که جلوی این سرعت را با ترمز و گریس کاری چهار چرخ به خوبی تحت کنترل در آورید.

 

منبع:  اکوپرشین

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=29464
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما