• کد خبر: ۲۹۵۲
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۲ - : ۲۲:۲۳
اختصاصی اقتصاد سالم؛

مجلس انقلابی، تنها وزیر انقلابی را رد کرد!

در حالیکه انتظار می رفت مجلس جدید به “حسین مدرس خیابانی” به عنوان معدود وزیر جوان و انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری به صورت قاطع رای اعتماد دهد، این اتفاق نیفتاد.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، امروز جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پشنهادی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برگزار شد.
این جلسه رای اعتماد به یک وزیر، از معدود جلساتی بود که از پیش نتیجه آن معلوم بود و تمام تحلیلگران و کارشناسان پیش بینی می کردند که با توجه به سوابق انقلابی “حسین مدرس خیابانی” وزیر پیشنهادی، وی با اکثریت مطلق، رای اعتماد نمایندگان مجلسی که از سوی مقام معظم رهبری متصف به صفت “مجلس انقلابی” شده را، اخذ کند؛ اما در کمال تعجب و ناباوری و برخلاف تمام پیش بینی ها، مجلس به وزیر پیشنهادی صمت رای اعتماد نداد.
در این میان تحلیل های مختلفی در این زمینه مطرح شد که مهمترین آنها این بود که مدرس خیابانی، قربانی تقابل نمایندگان مجلس با دولت و رییس جمهوری، شده است.
این وضعیت در حالی است که از نمایندگان مجلسی که بزرگترین افتخار آن متصف شدن به صفت “مجلس انقلابی” از سوی مقام معظم رهبری است، انتظار می رفت که فارغ از حب و بغض های اینچنینی و براساس شخصیت و توانمندی وزیر پیشنهادی صمت، رای اعتماد خود را ارائه کنند نه براساس حاشیه ها و رقابتهای سیاسی.
“حسین مدرس خیابانی” مهمترین ویژگی مدیر جوان و انقلابی، که همان فراجناحی بودن و تنها دلبستگی عمیق داشتن به اصل انقلاب و نظام است را، داراست و با خدمت در دولتهای مختلف نشان داده که فارغ از جناح بندی های سیاسی به دنبال بکارگیری تخصص برای برآورده ساختن اهداف انقلاب است؛ اینگونه است که او در مدیریت طرحها و برنامه های مهم اقتصادی در دولتهای مختلف همچون ستاد بسیج اقتصادی، هدفمندی یارانه ها، مدیریت تحریم، جلوگیری از سرایت افزایش قیمت بنزین بر نرخ کالاها و خدمات و از همه مهمتر مدیریت تبعات پاندمی و فراگیری جهانی کرونا ویروس، نقشهای اصلی و در آخری تعیین کننده را بر عهده داشته است.
با رای عدم اعتماد مجلس به وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر صمت، مردم ایران امکان بهره مندی از خدمات یک وزیر انقلابی، پاک دست، دغدغه مند و در عین حال متخصص را از دست دادند…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=2952
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما