• کد خبر: ۳۲۸۴۳
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۸ - : ۱۲:۴۶

۱۱ دی‌؛اولین حراج الکترونیکی اموال تملیکی

وزیر اقتصاد در آیین رونمایی از سامانه آزمایشی حراج اموال تملیکی گفت: ۱۱ دی‌ماه اولین حراج الکترونیکی اموال تملیکی آغاز خواهد شد و در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد سالم؛سامانه «حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی» با ورود و پیگیری‌های دستگاه قضایی و با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در یکی از انبارهای شورآباد شهرستان ری رونمایی شد.

وزیر اقتصاد در حاشیه این رونمایی با بیان اینکه این سامانه از یازدهم دیماه ۱۱ به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند و در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: این یک اتفاق بسیار مهم و کم سابقه در حوزه فروش‌های دولتی است که امیدواریم شروعی برای ارتقاء ساز و کار‌های سازمان اموال تملیکی باشد.

خاندوزی گفت: در این نوع حراج تمام شبهات و مشکلاتی که در حوزه فروش این اموال‌ها وجود داشت برطرف خواهد شد و امکان مشارکت برای آحاد مردم و هزاران متقاضی خرید در فضایی شفاف، با قدرت رقابت برابر و منصفانه به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه این نوع فروش احتمال وصول در آمد بیشتری برای دولت نیز خواهد داشت، بیان کرد: باید تمهیدات لازم در خصوص بستر‌های اینترنتی مناسب و اطلاع رسانی دقیق برای روز‌های برگزاری حراج صورت گیرد تا ده‌ها هزار نفر همزمان بتوانند بدون هیچ مشکل و محدودیتی امکان حضور در این سامانه و شرکت در این حراج الکترو نیک را داشته باشند.

از این پس حراج حضوری نخواهیم داشت 

رسولی فاضل نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی نیز در این مراسم اظهار کرد: از زمانی ورود به موضوع حراج‌ها، با توجه به اینکه در حراج حضوری شائبه‌هایی وجود داشت، تاکید کردیم که باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در پی بازدید ریاست قوه قضائیه از انبارهای اموال تملیکی و تاکیدات ایشان این موضوع بار دیگر جدیت پیدا کرد و با توجه به پیگیری‌های نمایندگان قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی در نهایت عملیاتی شد.

رسولی فاضل افزود: عملیات اجرایی این سامانه برای اولین حراج الکترونیک و فرایند روزانه بودن آن انجام خواهد شد و مردم می‌توانند از همین امروز در سامانه شروع به ثبت نام کنند.

نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی در پایان عنوان کرد: تاکنون حراج‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد؛ اما از این پس حراج حضوری نخواهیم داشت و تمامی حراج‌ها باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=32843
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما