• کد خبر: ۳۶۴۹۲
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۴ - : ۷:۱۴

قیمت نفت به ۱۱۸ دلار رسید

با تشدید تهاجم روسیه به اوکراین و اجتناب خریداران از خرید نفت روسیه بهای نفت خام در معاملات جهانی بار دیگر صعودی شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت نفت خام از زمان آغاز جنگ اوکراین بیشترین افزایش خود از سال ۲۰۲۰ به امروز را رقم زد. شاخص برنت دریای شمال با ۲۱ درصد افزایش و نفت خام آمریکا با ۲۶ درصد افزایش قیمت رکورد جدیدی به ثبت رساندند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، با اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه از سوی آمریکا و تداوم حملات نظامی مسکو به اوکراین سرمایه گذاران به شدت از اختلال در بازار عرضه هراس دارند.

از این رو، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۶.۹ درصد افزایش به ۱۱۸ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷.۴ درصد افزایش، ۱۱۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

روسیه روزانه ۴ تا ۵ میلیون بشکه نفت به کشور‌های مختلف صادر می‌کند و هر گونه اختلال در این روند می‌تواند بازار نفت را با مشکلات جدی مواجه کند. گفته می‌شود دولت بایدن تحت فشار گروه‌های سیاسی مختلف به ویژه جمهوری خواهان به دنبال گزینه‌هایی برای محدود کردن واردات نفت روسیه است. این امر در صورت اتفاق می‌تواند موج جدیدی از تورم و افزایش قیمت‌های سوخت در آمریکا و اروپا را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=36492
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما