• کد خبر: ۳۷۷۹۲
  • ۱۴۰۱-۰۱-۱۱ - : ۱۰:۴۲

اوضاع آب در سال ۱۴۰۱ چگونه است؟

یک کارشناس حوزه آب با بیان اینکه ما همچنان با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم، گفت: آنگونه که از شواهد پیداست در سال آبی جدید هم تغییر چندانی در وضعیت آب حاصل نمی‌شود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛انوش نوری اسفندیاری در ارزیابی وضعیت آب در سال جدید آبی اظهار داشت: ابتدا اینکه مشکل اصلی ما خشکسالی نیست، موضوع این است که ما در منطقه‌ای خشک و نیمه خشک قرار گرفته‌ایم که آب محدودی دارد.

وی افزود: در کشور ما چه بارندگی باشد و چه نباشد سهم آب ما میزان  معینی است، باید خودمان را با این وضعیت سازگار کنیم و زیاد به آسمان چشم ندوزیم و منتظر بارندگی نمانیم.

این کارشناس حوزه آب تاکید کرد: نوسانات خشکسالی همیشه وجود داشته و اکنون هم شاهدیم که در برخی مناطق بارندگی کمتر از متوسط درازمدت و در برخی نقاط بیشتر است، بنابراین چندان نباید سرمان را به بارندگی گرم کنیم.

وی گفت: در هر حال آنگونه که از شواهد پیداست در سال آبی جدید هم تغییر چندانی در وضعیت آب حاصل نمی‌شود.

نوری اسفندیاری با بیان اینکه ما همچنان با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: علت آن نیز مربوط به رژیم بارندگی نیست بلکه به زندگی اجتماعی برمی‌گردد که ساخته‌ایم.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=37792
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما