• کد خبر: ۴۰۱۰۷
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۹ - : ۱۰:۲۸
روز گذشته عدالت در کی یف برقرار شد:

گل های شمعدانی برای خانمِ بایدن؛ جنگ و خون و مرگ برای مردمِ اوکراین

خانم زلنسکی در حالی از خانمِ بایدن استقبال می کند که در پس زمینه ی تصویر؛ گل های زیبایِ شمعدانی به چشم می خورند و دِلبری می کنند…

“شمعدانی” گلی نوستالژیک و نمادی از خاطرات خوشِ خانه ی مادربزرگ ها و دورانِ امنیت و خوشی و روزهای گرم و سرخوشانه است.

با این حال مردمِ اوکراین سهمی از گل های شمعدانیِ دفترِ خانم زلنسکی ندارند و سهم آنها از مدیریتِ خانم و آقای زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) در این کشور؛ موشک و بمب و خون و قطع عضو و معلولیت و آوارگی و ترک وطن و مرگ است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، روز گذشته اعلام شد که “جیل بایدن” همسر رئیس جمهور آمریکا به اوکراین سفر کرده و مورد استقبال خانم زلنسکی همسر رئیس جمهور اوکراین قرار گرفته است.

این در حالی ست که در بیش از ۲ ماهی که از تجاوز روسیه به اوکراین می گذرد، “ولادیمیر زلنسکی” به وسیله ی تلویزیون ها و رسانه های غربی به یک “قهرمان و مدافع وطن” تبدیل شده است.

اما چه کسی در اوکراین می جنگد و از وطنش دفاع می کند؟

با این حال بر روی زمین و برخلافِ آنچه رسانه ها تبلیغ می کنند، این سربازانِ اوکراینی و همچنین جنگجویانِ خارجیِ اجاره ای و حقوق بگیر از کشورهایی همچون سوریه و ترکیه و آمریکا و اروپا هستند که در اوکراین در برابر ارتش روسیه می جنگند و در مقابل ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور در پناهگاه های امن در این کشور به سر می برد و مشغولِ برگزاریِ جلسه و ویدئو کنفرانس با سران کشورهای غربی و متحد است.

تجاوز روسیه به اوکراین چرا صورت گرفت

فراتر از آن اما، تجاوز روسیه به اوکراین، چاهی بود که آمریکا برای روسیه کَند و از سال ۲۰۱۹ که ولادیمیر زلنسکی را در اوکراین به قدرت رساند با انجام سلسله اقدامات برنامه ریزی شده با محوریتِ پیوستنِ اوکراین به پیمان نظامی ناتو؛ اوضاع را به سمتی هدایت کرد که روسیه را تحریک به تجاوز و مداخله ی نظامی در اوکراین بکند.

هدف چه بود؟

تحلیلگران اهدافی زیادی را در این زمینه عنوان می کنند که کشاندنِ روسیه به جنگی فرسایشی، خراب کردن رابطه ی سیاسی روسیه با اروپا، قطع رابطه ی اقتصادی روسیه با اروپا به ویژه در حوزه ی صادرات گاز و نفت و جایگزین کردن آمریکا به جای روسیه در این زمینه و نزدیک کردن و وابسته تر کردن بیشتر اروپا به آمریکا؛ از جمله ی این اهداف است.

این اهداف چگونه محقق می شود؟

برنامه آمریکا این است که تا حدِّ ممکن جنگ در اوکراین را طولانی و فرسایشی تر کند به همین دلیل است که شاهد ارسالِ آن دسته از تجهیزات نظامی ای از سوی آمریکا و اروپا به اوکراین هستیم که نه باعث پیروزیِ اوکراین، بلکه تنها موجبِ شکست نخوردنِ این کشور می شود…

هدف از ارسال این تجهیزات ایجادِ توازن قوا در صحنه ی جنگ در اوکراین است به گونه ای که ارتش اوکراین “تنها” به اندازه ای قوی شود که بتواند جلوی تسخیر این کشور از سوی روسیه را بگیرد…

بنابراین تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار نمی گیرد که به وسیله ی آنها این کشور بتواند ارتش روسیه را شکست داده و از اوکراین اخراج کند!

نتیجه ی این برنامه چیست

نتیجه ی این برنامه ریزیِ آمریکا که اجرای آن به ولادیمیر زلنسکی واگذار شده؛ کشته شدن، مجروحیت و قطع عضو مردم اوکراین، تخریب خانه ها، آواره شدن مردم و از بین رفتن زیرساخت های ارتباطی، اقتصادی و خدماتی این کشور است که درنهایت با فرض پایانِ جنگ و اخراج ارتش روسیه از این کشور؛ احیا و ترمیم آنها با فرضِ وجود داشتنِ پول و سرمایه ی لازم حداقل به ۲۰ سال زمان نیاز دارد.

بگذریم از کسانی که در این جنگ کشته و معلول شده اند…

قربانی کیست

به این ترتیب مشخص است که برنده و بازنده ی جنگ اوکراین، چه کسانی هستند و هدف آمریکا و غرب از کمک های مالی، نظامی و به ویژه تبلیغاتی و رسانه ای به اوکراین چیست.

گل های شمعدانی برای خانم بایدن؛ مرگ برای مردم اوکراین

به همین دلایل است که آمریکا برای ایجادِ موجِ رسانه ای و جنگ روانی بانوی اولش (همسر پرزیدنت بایدن) را به اوکراین می فرستد و همسر رئیس جمهور زلنسکی در دفترش با گل های شمعدانی از او استقبال می کند و تمامِ تلویزیون ها و خبرگزاری های بین المللی و حتی محلی در تمامِ کشورها از جمله ایران، این خبرِ بسیار مهم! را انعکاس می دهند و آنرا نشانه ی مهمی از حمایت آمریکا از مردمِ اوکراین! تلقی می کنند.

مردمِ اوکراین؛ گوشت قربانیِ روسیه

در این میان هیچ یک از این خبرگزاری ها نمی پرسند که دقیقا در لحظاتِ استقبالِ بانو زلنسکی از بانو بایدن؛ چند شهروند اوکراینی در جنگ کشته شده اند و اساسا دلیلِ این جنگ و ادامه یافتنِ آن و دمیدنِ اروپا و آمریکا بر آتش این جنگ چیست و چرا مردمِ اوکراین باید به “گوشت قربانی” و طعمه ی “آمریکا” برای به تله انداختنِ “روسیه” و تضعیفِ این کشور، تبدیل بشوند…

زنده باد رئیس جمهور زلنسکی

دراین میان برای فریب دادن و سرگرم کردنِ افکار عمومی در اوکراین و جهان، تلویزیون ها و خبرگزاری های بین المللی چهره ی ۱ “قهرمان و مدافع وطن” را از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می سازند و خبرِ اول رسانه های بین المللی حضورِ این “قهرمان” از طریق ویدئوکنفرانس در محافل سیاسی و نظامی جهان همچون اجلاس ناتو، پارلمان انگلیس و سنای آمریکا و همچنین سفر سران کشورهای غربی به اوکراین همچون سفر نخست وزیر انگلیس و درجدیدترین مورد سفر خانم بایدن و در شب گذشته جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به اوکراین است تا در هیاهوی این بازی های سیاسی و رسانه ای؛ دیگر نه مردم اوکراین و نه مردم جهان وقتی برای فکر کردن به این موضوع نداشته باشند که دلیلِ این جنگ چیست و چرا مردم اوکراین باید برای تحققِ منافع و اهداف آمریکا، کشته و آواره و بی وطن شوند؟

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=40107
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. الف گفت:

    وقتی “شرافت” ته میکشه…. میشه همین مقاله که از متجاوز دفاع میکنی و کشور مورد حمله رو مقصر میدونی!

دیدگاه شما