• کد خبر: ۴۴۵۰۳
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۵ - : ۱۲:۱۲

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل

طبق اعلام اتاق اصناف ایران، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی رایزنی‌های رئیس اتاق اصناف ایران با رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری، در یکصد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مجددا مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شد.

بر اساس این اطلاعیه مصوب شد که با توجه به اوج بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ و ایجاد محدودیت برای اغلب اصناف سقف فروش کالا و خدمات برای مشاغل و اصناف مذکور با تشخیص سازمان امور مالیاتی در تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم افزایش یافته و مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد آن سال برای صاحبان مشاغل ۳۱ تیر ۱۴۰۱ تمدید می‌شود.

همچنین  با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور در سال ۱۴۰۰ و به منظور رعایت حقوق کسب و کارهای خرد و متوسط، سازمان امور مالیاتی کشور به نحوی اقدام کند که مالیات مقطوع مشمول تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت حداقل سودآوری فعالیت مودیان متناسب با آخرین مالیات قطعی سال‌های قبل ایشان افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=44503
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما