• کد خبر: ۴۵۱۶۱
  • ۱۴۰۱-۰۴-۲۵ - : ۱۱:۱۰

راهکار دولت برای مقابله با دلالی خودرو

اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از سوء استفاده ها در ثبت نام خودرو، سامانه ای را با عنوان «سامانه یکپارچه تخصیص خودرو» راه اندازی کرد تا از طریق این سامانه هم همه تولید کنندگان خودرو بتوانند در بازه  زمانی مشخص تولیدات خود را عرضه کنند و هم متقاضیان بتوانند تقاضای خود را برای خرید خودرو در یک سامانه یکپارچه به ثبت برسانند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ از طرفی با این کار ‌نحوه قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان نیز نظارت لازم از سوی نهادهای نظارتی انجام شود تا جلوی سوء استفاده ها نیز گرفته شود.

البته در این سامانه برای متقاضیان خرید خودرو نیز شرایطی تعیین شده است تا متقاضیان واقعی بتوانند اقدام به خرید کنند و دست دلالان نیز تا حدودی از بازار خودرو کوتاه شود.

بنابراین گزارش در شرایط ثبت نام قید شده در سامانه یکپارچه خرید خودرو کارت ملی، گواهینامه، حساب بانک و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد. همچنین با هر کد ملی فقط یک خودرو می توان ثبت نام کرد و متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی خودرو باشد و سن ثبت نام کننده نیز بالای ۱۸ سال باشد.

در شرایط ثبت نام همچنین ذکر شده است که تا اطلاع ثانوی برای همه طرح ها، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید از سایر خودروسازها ۴۸ ماهه می‌باشد.

متقاضیان شرکت در طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش نباید پلاک فعال انتظامی به نام خود داشته باشند.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.

  نبود امکان صلح در قراردادهای فروش از جمله شرایط ذکر شده در سامانه برای متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است، همچنین مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا صحت سنجی می شوند.

طبق دستور پلیس راهور ناجا، مشتریان باید اطلاعات فردی و آدرس خود را در سامانه احراز محل سکونت که همان سامانه سخا نظام وظیفه است، ثبت کنند و همچنین در صورتی که بیشتر از یک سال از آخرین تاریخ به روزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت گذشته باشد، مشتری باید این اطلاعات را در سامانه به روز کند.

در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه، گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل غیر فعال می شود.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=45161
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما