• کد خبر: ۴۵۶۸۵
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۱ - : ۱۱:۵۱

آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت دنیاست

علی‌رغم تاثیر همه‌گیری کرونا بر تولید نفت آمریکا، این کشور با ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت دنیا در ۲۰۲۱ بود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بریتیش‌پترولیوم در اوایل ماه جاری میلادی بررسی آماری خود از انرژی دنیا در سال ۲۰۲۲ را ارائه داد. این بررسی تصویر جامعی از عرضه و تقاضای انرژی در سطح کشورها فراهم کرده‌است.
این گزارش نشان می‌دهد مصرف نفت پس‌از ۹ سال پیاپی افزایش، ۹ درصد در ۲۰۲۰ به‌خاطر همه‌گیری کرونا کاهش یافت. مصرف نفت در سال گذشته میلادی ۶ درصد بالا رفت که سریع‌ترین روند افزایش از ۱۹۷۶ را نشان می‌داد، اما در حال حاضر ۳.۷ درصد پائین‌تر از رکورد سال ۲۰۱۹ است.
آمریکا با مصرف ۱۸.۷ میلیون بشکه در روز نفت در ۲۰۲۱، همچنان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیاست. این رقم ۸.۷ درصد نسبت‌به ۲۰۲۰ افزایش داشته‌ اما همچنان ۹ درصد کمتر از اوج مصرف نفت آمریکا در ۲۰۰۵ است که برابر با ۲۰.۵ میلیون بشکه در روز بود.

چین با ۱۵.۴ میلیون بشکه در روز دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا بود. مصرف نفت آمریکا طی دهه گذشته به‌طور متوسط سالانه ۰.۴ درصد افزایش داشته‌است. درحالی‌که متوسط افزایش سالانه مصرف در چین ۴.۸ درصد بوده‌است.
آلمان تنها کشور در بین ۱۰ مصرف‌کننده بزرگ دنیا بود که با کاهش تقاضا در ۲۰۲۱ مواجه شد.
علی‌رغم تاثیر همه‌گیری کرونا بر تولید نفت آمریکا، این کشور با ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت دنیا در ۲۰۲۱ بود. روسیه و عربستان به‌ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار داشتند.
علی‌رغم این‌که شرکت‌های بزرگ نفت دنیا تولید خود در ۲۰۲۱ را افزایش دادند، اما متوسط تولید در ۶ کشور از ۱۰ تولیدکننده بزرگ دنیا کاهش داشت که دلیل اصلی افزایش قیمت نفت در ۲۰۲۱ بود.
آمریکا همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در سال گذشته میلادی بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=45685
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما