• کد خبر: ۴۶۳۶۳
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۹ - : ۱۰:۰۱

هیچ کدام از سدهای کشور نشکسته است

سخنگوی صنعت آب گفت: خوشبختانه علی رغم وقوع سیل‌های وحشتناک کمترین آسیب به زیرساخت‌های حوزه آب و برق وارد شد و هیچ کدام از سدهای کشور نشکستند.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ فیروز قاسم‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت مقاومت سدهای کشور اظهار کرد: هیچ کدام از سدهای کشور آسیب ندیده و تنها در استان کرمان یک بند خاکی ظرفیت ۳۵۰ هزار مترمکعب شسته شد و با توجه به این‌که پیش‌بینی‌ها در مورد این مساله صورت گرفته بود از دو روز قبل اطلاع داده بودیم در همین راستا فرماندار منطقه اقدامات لازم را انجام داد.

وی اضافه کرد: بخش عمده آب قبل از وقوع سیل تخلیه شد و شسته شدن این بند مشکل چندانی را ایجاد نکرد، چرا که در پایین دست یک منطقه آبرفتی وجود داشت.

قاسم‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان افت فشار و کاهش کیفیت آب در کشور گفت: کمترین میزان آسیب وارد شد و در بخش‌هایی که شکستگی در حوزه توزیع صورت گرفت با مشکلات موقتی روبه‌رو بودیم که آن هم در زمانی کوتاه برطرف شد و اکنون مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آخرین وضعیت تخصیص حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته تصمیم وزیر نیرو این بوده که به افغانستان سفر داشته و با طرف افغان صحبت کنند تا توافقات لازم صورت بگیرد. امسال ورودی جدیدی اتفاق نیفتاده است و پیگیر این مساله هستیم.

سخنگوی صنعت آب با بیان این‌که سیلاب‌های اخیر تاثیری در میزان حق‌آبه در هیرمند نداشته است، ادامه داد: در مرز جنوبی افغانستان بارش‌ها صورت گرفت به همین دلیل در میزان حق‌آبه نقشی نداشته است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=46363
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما