• کد خبر: ۵۵۱۰
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۶ - : ۱۵:۰۵

اقلیم کردستان، حشدالشعبی؛ خَنجَری در قلب

نسبت دادن حملات راکتی به پایگاه های نظامی آمریکا در اقلیم کردستان عراق به نیروهای مقاومت مردمی این کشور (حشدالشعبی) و مقایسه آنها با گروهک تروریستی داعش؛ جدیدترین تفرقه افکنی و خنجر از پشتی است که وابستگان خاندان بارزانی به پیکر عراق وارد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم“، متاسفانه دیرزمانی است که اقلیم کردستان عراق تحت تسلط خاندان بارزانی، به خنجری در قلب کشور عراق تبدیل شده است.

این خاندان که دیرزمانی است بر اقلیم کردستان عراق تسلط یافته و پس از فوت جلال طالبانی (مام جلال) دست فراخ تری یافته است، منافع خود را در همکاری استراتژیک با رژیم صهیونیستی و آمریکا تعریف کرده تا جایی که منافع ملی و میهنی شهروندان خود در اقلیم و همچنین هموطنانش در کشور عراق را قربانی منافع و خواست متحدان خارجی اش کرده است.

عمق خیانت به وطن و ناسپاسی خاندان بارزانی در اقلیم کردستان عراق چند سال پیش هویدا شد؛ جایی که این اقلیم در یک قدمی سقوط و تسلط نیروهای داعش قرار داشت و تنها با عکس العمل سریع سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی _فرمانده جبهه مقاومت خاورمیانه _ و با کمک نیروهای مقاومت مردمی عراق (حشدالشعبی)، از سقوط حتمی و افتادن اموال و نوامیسش به دست تروریست های مسلح شده به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی نجات یافت؛ اما نه تنها هیچگاه درصدد درک این کمک تاریخیِ همسایه و درواقع خواستگاه تمدنی اش، ایران بزرگ برنیامد، بلکه بارها به منافع ایران آسیب زده است.

علاوه بر آن این خاندان حتی اعتقادی به حفظ منافع ملی سرزمین عراق نیز نداشته و بر علیه نیروهای حشدالشعبی که نجات دهنده این اقلیم بودند نیز، فعالیت داشته است.

در تازه ترین اقدام در این زمینه، هوشیار زیباری، از اعضای حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق _ حزب متعلق به خاندان بارزانی _ در سخنانی حملات راکتی اخیر به پایگاه های نظامی آمریکا در این اقلیم را کار حشدالشعبی دانسته و آنها را با داعش مقایسه کرده است.

در واکنش به این اظهارات نیز برخی طرفداران نیروهای مقاومت مردمی عراق در بغداد امروز (شنبه ۲۶ مهرماه) دفتر حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق در بغداد را تسخیر کرده و خواستار پاسخگویی این حزب شده اند.

واکنش سریع مردمی به اظهارات موهن هوشیار زیباری نشان می دهد که مسوولان اقلیم کردستان عراق باید در محاسبات خود تجدیدنظر کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=5510
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما