• کد خبر: ۵۶۷۰۷
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۲ - : ۱۷:۵۳

واریز ۲۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی به خزانه

درآمد حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در ۸ ماهه نخست امسال مجموعا ۳۶۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛در گزارش مرکز پژوهش های مجلس اعلام شده که از محل صادرات نفت،  از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سهم دولت در ۶ ماهه نخست سال جاری تنها ۱۴۱ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۵۶ درصد محقق شده است، در حالی که درآمد حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در ۸ ماهه نخست امسال مجموعا ۳۶۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته اما نسبت به پیش بینی بودجه سال جاری، بالغ بر ۲۱۵ هزار میلیارد تومان یعنی ۶۶.۶ درصد تحقق داشته است.

در تیر ماه گذشته نیز از سوی دولت اعلام شد که درآمدهای نفتی دولت در چهارماهه نخست امسال حدود ۴۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده و به رقم ۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده اما علی‌رغم این افزایش درآمد، نسبت به سهم ۴ ماهه از رقم مصوب در بودجه ۱۴۰۱ به طور کامل محقق نشده است.

در همین حال گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ منتهی به پایان شهریورماه از افزایش ۴۴۶ درصدی میزان وصولی ریالی حاصل از نفت خام، میعانات گازی و خالص گاز صادراتی در دوره گزارشگری کنونی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داده بود که این نیز به معنای تحقق صد درصدی درآمدهای نفتی پیش بینی شده در بودجه ندارد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=56707
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما