• کد خبر: ۶۰۳۱۶
  • ۱۴۰۱-۱۱-۰۹ - : ۱۲:۳۵

استخدام‌های جدید در شهرداری تهران صحت ندارد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: اخبار و آماری که در چند روز گذشته در فضای مجازی در مورد استخدام‌های شهرداری تهران طی یکسال اخیر منتشر شده صحت ندارد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛روز گذشته جدولی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که شامل تقسیم بندی استخدام نیروهای جدید در بخش های مختلف شهرداری تهران بود. این جدول بازه زمانی یکم شهریور ۱۴۰۰ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد که حاکی از استخدام چهار هزار نیروی جدید در شهرداری پایتخت است.

مجید باقری درباره اظهارات مطرح شده در مورد استخدام‌های شهرداری و تقسیم‌بندی آن را توهم محض دانست و گفت که این آمار هیچ پایه و اساس قابل قبول و مستندی ندارد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران افزود: این آمار ساختگی است و انگیزه های نهفته در پشت آن مشخص نیست.

به گفته وی در برخی موارد نیز مطرح شد که این استخدام‌ها در ارتباط با سهمیه ایثارگری است که این مساله نیز صحت ندارد و کاملا ساختگی است.

آمار منتشر شده درباره استخدام در شهرداری تهران با واقعیت همخوانی ندارد

همچنین ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این خبر گفت: این جدول از طریق شبکه‌های اجتماعی به دست شورا رسیده و در حال بررسی درباره صحت خبر هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آمارهایی که در این جدول می‌بینیم اغراق آمیز است و با واقعیت همخوانی ندارد.

وی برخی از اعداد ذکر شده در این جدول را غیرقابل قبول دانست و گفت: منبع خبر منتشر شده مشخص نیست و هنوز هیچ نهاد رسمی این آمار را اعلام نکرده است.

نیرو انسانی مازاد در شهرداری تهران یکی از معضلات این مجموعه و سوژه رسانه‌ای در سال‌های اخیر بوده است. طبق گزارش‌های رسمی و غیر رسمی شهرداری تهران حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نیرو دارد که با احتساب جمعیت ۹ میلیونی پایتخت شاهد وجود یک نیروی شهرداری به ازای هر ۶ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت هستیم.

طی این سال‌ها بر اساس اظهارات مسئولان، شهرداری تهران با مازاد چندین هزار نفری نیروی انسانی مواجه است. آخرین بار معاون سابق توسعه منابع و نیروی انسانی شهرداری تهران از وجود ۱۰ هزار نیروی مازاد در مجموعه شهرداری پایتخت خبر داده بود.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز نهم بهمن در جریان یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، استخدام چهار هزار نفر در شهرداری را رد کرد و گفت: این فهرست ساختگی است و صحت ندارد.

مهدی چمران درباره استخدام چهار هزار نیرو در شهرداری اظهار داشت: من اطلاع دقیقی ندارم اما آنچه خوانده‌ام صحت ندارد و فهرست ساختگی است. اینکه تعدادی استخدام شده‌اند، تکذیب نمی‌شود اما نمی‌توان فهرست ارائه داد چون استخدام شرایط خاصی دارد و شورا بررسی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=60316
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما