• کد خبر: ۶۲۸۸۹
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۳ - : ۱۶:۴۰

افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان اجرایی می‌شود

معاون فنی صندوق فولاد و مشاور صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز از اجرایی شدن افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد سالم، براساس نشست مشترک فنی صندوق آینده‌ساز و صندوق فولاد و در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان صندوق بازنشستگی آینده‌ساز در ۹ اسفندماه در سالن اجتماعات مرکز آموزش خانه کارگر آذربایجان شرقی، دکتر افراسیابی معاون فنی صندوق فولاد و مشاور صندوق آینده‌ساز اعلام کرد: افزایش مستمری ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان در مورد بازنشستگان اجرا خواهد شد.

وی افزود: با رویکرد مساعد آقای مجید نوعی، دستیار ویژه وزیر کار و سرپرست صندوق و در راستای مذاکرات فیمابین، این افزایش با مستمری اسفند ماه پرداخت خواهد شد و این مابه التفاوت افزایش مستمری‌ها از طریق استمرار تعاملات با کانون بازنشستگان همراه با سایر برنامه‌های اساسی تا پایان سال به بازنشستگان پرداخت و رضایت آنها جلب خواهد شد.

در این جلسه دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: جامعه بازنشستگی با توجه به تورم لجام گسیخته کشور نیازمند حمایت همه جانبه بوده و در جهت تامین رفاه بازنشستگان رایزنی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است اجرایی شدن ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان بعد از کش و قوس‌های فراوانی است که در سال جاری با آن مواجه بودیم.

بدین صورت که در سال ۱۴۰۱ تنها بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی مشمول افزایش ۳۸ درصدی مستمری بودند و مابقی صندوقهای بازنشستگی از فرمول افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی صندوق بازنشستگی کل کشور و سایر صندوقها پیروی کردند و در جلسات متعددی هم که با شخص وزیر کار برگزار گردید نتیجه‌ای حاصل نگردید و حالا معاون فنی صندوق فولاد خبر خوبی مبنی بر موافقت با اعمال افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان را اعلام می‌کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=62889
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. بازنشسته گفت:

    چه عجب یه خبر خوبم شنیدیم عادت کردیم همش به خبرای بدخدارو شکر

  2. ایران گفت:

    کار خوبیه به شرطی که تورم روهم کنترل کنن
    اگه تورم کنترل نشه این افرایش ها فایده ای نداره
    تورم باید کمتر از رشد حقوق و مستمری باشه

  3. صادق گفت:

    این افزایش برای همه اجرا میشه یا برای بازنشستگان سازمان خاصی است؟
    لطفا اطلاع رسانی کنید .

  4. صغری ذوالفقاری گفت:

    از صبح ۱۰ بار به سازمان بازنشستگی زنگ زدم ، هیچ کس خبر دار نبود این برای همه است یا عده خاصی؟ چرا هیچ کس اطلاعی نداره اگر برای سازمان خاصی هست چرا تبعیض میزارید مگه گوشتی که اونا می خرن قیمتش فرق می کنه ؟؟ اگه برای همه است چرا هیچکس خبر دار نیست ؟؟؟ اصلا همین که خبر را از زبان معاون فنی فولاد گفتن خودش مشکوکه؟ اگه قرار اضافه بشه از کی این اضافه حقوق و توی کارت بانکی می بینیم. امیدوارم درست باشه .

دیدگاه شما