• کد خبر: ۶۳۶۵۵
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۴ - : ۱۱:۱۰

صدور کیفرخواست “صادق زیبا کلام” و “آذر منصوری”

دادستان تهران گفت: “کیفرخواست صادق زیبا کلام و آذر منصوری صادر شد”. نامبردگان درباره بدحالی دانش‌آموزان اقدام به انتشار ادعاهایی خلاف واقع کرده‌ بودند.

 به گزارش اقتصاد سالم؛علی صالحی؛ دادستانی تهران اعلام کرد: در خصوص توییت‌های صادق زیبا کلام و آذر منصوری درباره بدحالی دختران دبیرستانی که توسط این دادستانی اعلام جرم شده بود، نامبردگان به دادسرا احضار شدند.

وی افزود: ضمن انجام تحقیقات قضائی و اخذ دفاع و آخرین دفاع متهمین، پرونده‌ها با صدور قرار جلب به دادرسی صادر شده است.

صالحی بیان کرد: پرونده نامبردگان با کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

گفتنی است؛ در همین باره دادستان تهران ۱۶ اسفند ماه گفت: کسانی که به نشر دروغ و شایعات اقدام کنند و فضای امنیت روانی شهروندان و خانواده‌های عزیز را تهدید کنند، مورد رصد دستگاه‌‌های امنیتی، انتظامی و قضائی قرار دارند و برخورد قاطع و قانونی در انتظار آنها خواهد بود.

صالحی با اشاره به افرادی که در فضای مجازی اقدام به التهاب‌آفرینی در موضوع بدحالی دانش‌آموزان در مدارس می‎‌‌کنند، گفت: متأسفانه برخی چهره‌های معروف و رسانه‌های مکتوب و برخط، به‌جای انتشار اطلاعات صحیح و دقیق، اقدام به انتشار ادعاهایی خلاف واقع و کاملاً دروغ کرده‌اند که حقیقتاً موجب تشویش اذهان عمومی شده است و قاعدتاً دستگاه قضائی وظیفه دارد با این دست دروغ‌پراکنی‌ها برخورد قانونی کند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای تعدادی از این افراد و رسانه‌های متخلف در دادستانی تهران طی یک هفته گذشته بیان کرد: با شایعه‌پراکنی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

صالحی افزود: در این رابطه علیه مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان، اعلام جرم صورت گرفته و پرونده قضائی تشکیل شده است.

این خبر می‌افزاید؛ مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه دیروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره اتهامات رضا کیانیان، صادق زیباکلام و آذر منصوری گفت: رضا کیانیان مرتکب نشر اکاذیب به قصد اضرار غیر و تشویش اذهان عمومی شده که پرونده وی در حال رسیدگی است. درباره صادق زیباکلام و آذر منصوری هم در وقت اداری روز گذشته [دوشنبه ۲۲ اسفند] قرار نهایی جلب دادرسی صادر شده است و پرونده به دادگاه کیفری دو صادر شده که اتهام آنها هم نشر اکاذیب به قصد اصرار غیر و تشویش اذهان عمومی است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=63655
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما