• کد خبر: ۶۴۸۱۰
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۲ - : ۸:۴۱

ثروتمندان جهان ۲۰۰ میلیارد دلار از دست دادند

بر اساس فهرست میلیاردرهای جهانی نشریه فوربس در سال ۲۰۲۳ که در روزهای اخیر منتشر شد، ۲۵ ثروتمند اول جهان سال سختی را پشت سر گذاشتند و دارایی خالص آنها ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛رتبه بندی انجام شده در گزارش این نشریه نشان می‌دهد که دارایی‌های آنها هنوز در مجموع ۲.۱ تریلیون دلار ارزش دارد.

بر اساس این گزارش، هم تعداد میلیاردرها و هم مجموع ثروت آنها کاهش یافته است و ۲۵۴ نفر وضعیت میلیاردر بودن خود را از دست داده‌اند.

گزارش این نشریه در ادامه نشان می‌دهد که ۲۶۴۰ میلیاردر باقی مانده در این لیست در مجموع ۵۰۰ میلیارد دلار دچار ضرر شده‌اند. در میان کسانی که باشگاه میلیاردرها را ترک کردند، سام بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال FTX و کانیه وست، خواننده رپ بودند.

فوربس نوشت: در این فهرست، دو سوم از ۲۵ نفر برتر نسبت به سال گذشته فقیرتر شدند در حالی که نیمی از کل فهرست این اتفاق برای آن‌ها رخ داده است.

این رتبه بندی نشان می دهد که جف بزوس، بنیانگذار آمازون، با کاهش ۵۷ میلیارد دلاری ثروت خود در یک سال، به دلیل سقوط ۳۸ درصدی قیمت سهام این غول تجارت الکترونیک از ۱۰ مارس، بیشترین ضرر و زیان را دیده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، با کاهش ۳۹ میلیارد دلاری، به عنوان دومین بازنده بزرگ در این لیست معرفی شد.

علاوه بر این، ماسک جای خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان به برنارد آرنو، رئیس شرکت لویی ویتون موت هنسی (LVMH) داده است.

بر اساس گزارش فوربس، دو میلیاردر دیگر نیز جایگاه خود را در میان ۲۵ نفر برتر از دست داده‌اند. یکی از آن‌ها ژانگ ییمینگ، بنیانگذار تیک تاک است که با یک پله سقوط به رتبه ۲۶ رسید و دیگری چانگ پنگ ژائو، موسس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال یعنی بایننس است.

فوربس می نویسد که چانگ پنگ ژائو با سقوط بازار ارزهای دیجیتال از رتبه ۱۹ در سال گذشته به رتبه ۱۶۷ سقوط کرده است.

این رتبه بندی همچنین نشان داد که اگرچه برخی از ثروتمندترین افراد جهان جایگاه خود را از دست دادند، دو میلیاردر به لیست ۲۵ نفر برتر پیوستند که شامل دیوید تامسون، غول رسانه‌ای کانادا و فیل نایت، بنیانگذار نایک می‌شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=64810
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما