• کد خبر: ۶۷۱۰۴
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۳ - : ۱۵:۳۹

توضیحات حقوق ۱۰۶ میلیونی کارمند شهرداری

فیش حقوقی ۱۰۶ میلیونی کارمند پسماند شهرداری تهران منتشر شد. مدیر عامل سازمان پسماند در این باره گفت: ۵۷ میلیون تومان از عدد منتشر شده مربوط به معوقات قانونی بوده و حقوق فروردین این فرد ۳۴ میلیون تومان است.

به گزارش اقتصاد سالم؛مدتی است تعدادی از  فیش‌های حقوقی مربوط به کارکنان شورا و شهرداری تهران منتشر می‌شود. شائبه‌هایی در افکار عمومی به وجود آمده که برخی از کارکنان و مدیران شهرداری حقوق‌های نامتعارف دریافت می‌کنند. انتشار اولین فیش حقوقی مربوط به دختر جوان معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران بود. این فیش حقوقی ۳۳ میلیونی جنجال‌های زیادی به پا کرد تا جایی که رئیس شورای شهر تهران دستور بررسی داد و در نهایت این دختر جوان استعفا داد.

بعد از این موضوع دو فیش حقوقی دیگر از مدیران شورای شهر منتشر شد که البته به گفته اعضاء این افراد کارمند شهرداری بودند. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از افرادی که این فیش‌ها را منتشر کردند تشکر کرد و گفت: اما توجه داشته باشیم جانبازان و ایثارگران استثنائاتی همچون عدم پرداخت مالیات در حقوق دارند و همچنین برای ایثارگران سقف حقوقی در نظر گرفته نمی‌شود.حقوق اعضای شورای شهر رقمی است که دولت تعیین کرده، حقوق پرسنل هم بر اساس چارت اداری است.

دو روز پیش هم انتشار فیش حقوقی ۱۰۶ میلیونی یکی از مدیران شهرداری حاشیه‌ساز شد. گفته می‌شود که این مدیر حراست کارمند سازمان پسماند بوده است.  جنجال‌های زیادی در فضای مجازی به وجود آمد روز گذشته خبرنگار فارس از مدیران شهرداری موضوع را پیگیری کرد و آنها وعده تشکیل جلسه‌ای را در روز جاری دادند.

امروز جلسه تشکیل شد، ابعاد موضوع بررسی و در نهایت رضا شرفی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: فیش حقوقی منتشره مشتمل بر معوقات و بدهی‌ها بوده است. ۵۷ میلیون تومان از ۱۰۶ میلیون عدد منتشر شده مربوط به معوقات قانونی بوده است. حقوق فروردین ماه این فرد ۳۴ میلیون تومان است. به گفته شرفی معوقات ۴ ماه فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر یکجا پرداخت شده است این معوقات ناشی از پرداختی علی‌الحساب نسبت به میزان افزایش قانونی (ابلاغیه شورای عالی کار) بوده است که در موعد مقرر پرداخت نشده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران ادامه داد: محل کار روزانه فرد مورد نظر در مجموعه آرادکوه مربوط به تفکیک زباله‌‌های عفونی و بیمارستانی است نباید فراموش کرد این مجموعه یکی از محیط‌های سخت و زیان‌آور شغلی است طبق روال دریافت صعوبت کار و دیگر مزایای مصوب جهت استمرار فعالیت در چنین شرایط ابلاغ شده است. ضمنا این فرد ۳۲ سال سابقه کاری داشته و جزء خانواده معزز ایثارگران است.

شرفی تأکید کرد: در راستای شفاف‌سازی و دفاع از زحمات همکارانم در مجموع پسماند آخرین فیش حقوقی مربوط به فروردین ۱۴۰۲ را با اجازه ایشان در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم علیرغم اعمال افزایش قانونی سال جدید خالص دریافی اینشان در فروردین امسال ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بر اساس این گزارش، تعداد  انگشت‌شماری از کارکنان بیش از سقف حقوقی دریافت می‌کنند آن هم به دلیل این است که این افراد جزء ایثارگران محسوب می‌شوند و در قانون استثنائاتی در پرداخت برای این افراد وجود دارد.

به گفته یکی از مدیران ، شهرداری تهران ۱۰۴ هزار پرسنل دارد که ۶۳ هزار نفر آنها به صورت مستقیم کار کرده و ۴۱هزار نفر نیز از طریق پیمانکاران به مجموعه متصل هستند تعداد اندکی از افراد جز موارد خاص هستند که خارج از سقف تعیین شده حقوق می‌گیرند. این افراد خاص بر اساس قوانین بالادستی کشوری از مزایای خاصی برخوردار هستند در همه سازمان‌ها و ارگان‌ها هم این موضوع لحاظ می‌شود.

البته معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم تأکید کرده که سقف حقوق مدیران در شهرداری تهران ۷ برابر حداقل حقوق است و خارج از عرف کسی حقوقی دریافت نمی کند.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=67104
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما